U3F1ZWV6ZTQ4MzU2MTA4NDI4X0FjdGl2YXRpb241NDc4MDc5OTAzNTY=
recent
أخبار ساخنة

رواية بناتي مصايب بقلم آلاء على - الفصل السابع

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع روايات كوميدية جديدة للكاتبة آلاء على علي موقعنا قصص نبيل
وموعدنا اليوم مع الفصل السابع من  رواية بناتى مصايب بقلم آلاء على

رواية بناتى مصايب بقلم آلاء على (الفصل السابع)


رواية بناتي مصايب بقلم آلاء على
رواية بناتي مصايب بقلم آلاء على
رجع سالم الي المعسكر
وكان الليل قد حل 
وقبل وصوله
كانت سمر وسمية يجلسون بغرفتهم

سمر بملل : انا زهقانة ما تيجي نخرج برا شوية

سمية : وانا كمان زهقانة .. تعالي نتمشى شوية

خرجوا سويا
وجدوا الفرقة متجمعين حول نار
ذهبوا إليهم

سمر بمرح : ممكن نقعد معاكم !!!؟

اياد بضحك : لا

سمر وهي تجلس : شكرا

سمية بمرح : وانتوا ايه اللي مصحيكم لحد دلوقتي ؟!

سامح بمزاح : بنشم الهواء النقي

سمية : هواء نقي اممممممم

سمر متسألة : وانتوا بقا طول بعضكوا مع بعض ؟!

زياد : احنا مع بعض من اول بدأنا نخدم

سمية بمزاح: ومين فيكم متجوز ومين مطلق ؟!

باهر بضحك : مطلق ؟! ربنا يكفينا شر الطلاق ياااختى

سمر : انت متجوز ؟!

باهر : اه

سامح : وانا خاطب

سمية : اه يلا ربنا يتمملكوا ع خير إن شاء الله

سالم من خلفهم : بتعملوا ايه ؟!

سمر وهي تركض بخضة : عاااااااااااااااااااااا

سمية بخوف : يا مااااااااماااااااااا

سامح بخضة : سلام قولا من رب رحيم

معتز بفزع : استغفر الله العظيم يارب

سالم بضحك : لا أنا عايز قلبكم يكون جامد كدا اومال

زياد وهو يضع يده ع نبضات قلبه : جامد ايه بس يا فندم دا احنا قطعنا الخلف

سمية بعصبية خفيفة : كدا يا سولم ... حد يعمل كدا
دا بنطلون البت سمر اتبل من الخضة

سمر وهي تحاول أن تهدأ : اه والله منك لله يا سولم دا انا عملتها ع روحي

سالم بضحك : خلاص اهدوا اهدوا

اياد بدهشة : بس حضرتك رجعت بسرعة يعني ؟!

سالم : اه ما انا جايبلكم اخبار حلوة

سمية بفرح : ايه المهمة انتهت اللهم لك الحمد .. ربنا مش كاتبلي اني اموت دلوقتي

سالم بضحك : مين قال إن المهمة انتهت ؟!

باهر بإستغراب : ماهي دي الاخبار الحلوه اللي احنا نعرفوا انها حلوة يعني

سالم : لا المهمة هتبدء من بكرا

سمر بولولة : ياحوستي السودا يا انا يامة مكتوبلي اموت مقدما

سالم بجدية : يلا اتفضوا ناموا عشان بكرا راجعين الادراة عشان تعرفوا الخطة

قام الجميع وذهبوا الي غرفهم

تسارع في الاحداث
اتي الصباح .. استيقظت جميع الفرقة ومن ضمنهم سمر وسمية فبمعني اصح لا يغفل أحد منهم خوفا من الاتي
فحقا أنهم الذئاب الليلية "اسمي ع مسمى " كما يقولون
لكن أنه (برعي الحناوي ) ليس من السهل ابدا توقيعه
أنه من قام بقتل ضابط ظابطات ليس لهم عدد
فهل حقا سوف تقدر الذئاب الليلية أن تنتصر عليه أن سوف يكون لا يستحقوا هذا اللقب الذي تهتز له الجدران
لنرى ما سوف يحدث
ايها الذئاب الليلية

سالم للجميع : يلا بينا

وبعد مدة ليست بالقصيرة وصلوا جميعا الي الإدارة

فتحي مرحبا : اهلا بيكم يا ابطال

الجميع : تمام الحمدلله يا فندم

فتحي : اتفضلوا اقعدوا عشان نبدأ في شرح الخطة

جلسوا جميعا وظل هو واقف يشرح لهم

فتحي : اولا سمية هتكون الرائد هبه المحمدي
وسمر هتكون الخادمة بتاعت صابرين مرات برعي الحناوى

سمر بقلق : احييييييييه كمان

فتحي بإستغراب : نعم ؟!

سمر : احم كمل يا فندم !!

فتحي : اياد هيكون جوزك

سمر بعدم فهم : جوز مين ؟!

فتحي بملل وضيق: جوز امي .. يعني هيكون جوز مين .. جوزك انتي يا سمر

اكمل فتحي : ركزوا بقا معايا الحكاية هتبدء ازاي
اولا .............................

فتحي : في اي استفسار ؟!

الجميع : لا يا فندم

فتحي : تمام ممكن تتفضلوا دلوقتي وربنا معاكوا

غادروا الجميع

سمر بتعب : اااه انا تعبانة اوي ومني وحشتني هي والبت سلمي وسالمين وسما اخيرا هشوفهم

سالم : هتشوفي مين انتوا مش هتروحوا

سمية بإستغراب : اومال هنبات في الحجز ؟!

سالم : انتوا هتباتوا في شقة المراقبات عشان تجهزوا بكرا ع طول

معتز بتعب : طب يا فندم والكلام لينا برضو ؟!

سالم : اه طبعا كلكم

سمية بملل : لا والنبي يا سولم سيبنا نروح وهنبقا نجيلك بكرا بدري

سالم بجدية : يلا مش عايز دلع

سمية بصوت منخفض : بقا كدا ماشي يا سولم أن ما سلطت منال عليك وخلتها تشبشبلك مبقاش انا سمية

ذهبوا جميعا الي غرفة المراقبات
سمر بتعب : سولم هو انا هنام في انهي أوضة ؟!

سالم :اوضتين هنام فيهم انا وسامح وباهر وزياد واياد ومعتز وسمر وسمية مع بعض في أوضة تانية

سمية وهي تذهب الى غرفة

سمية بإجهاد : طب معطلكش انا بقا يا سولم بس ثانية انا عايزه سؤال هف في رأسي فجأة

سالم بضحك : ايه اللي هف في راسك فجأة ؟!

سمية : هو انا ازاي هعرف الضابط الخاين دا ؟! هفضل ماشية بدور عليه في المديرية!!!!

سالم بجدية : لا بصي هو في كذا حد مشكوك فيه .. وانتي وشطارتك بقا

سمية بضحك: وانا وشطارتي هأو .. دا انا هبهرك يا سولم .. استني مني الجديد بس

سالم : مش خايف غير منك انتي

سمية بمزاح : عيب عليك

ودخلوا كلا منهم الي غرفته

.★★★★★★★★★★★★★★

إلي هنا ينتهي الفصل السابع من رواية بناتى مصايب بقلم آلاء على
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
.
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة