غير مصنف

رواية حنين بقلم لولو الصياد – الفصل الحادي والثلاثون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع قصة جديدة من قصص متزوجين للكاتبة لولو الصياد علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الحادي والثلاثون من رواية حنين بقلم لولو الصياد. 

رواية حنين بقلم لولو الصياد – الفصل الحادي والثلاثون

تابع من هنا: تجميعة روايات رومانسية مصرية
رواية حنين بقلم لولو الصياد
رواية حنين بقلم لولو الصياد

رواية حنين بقلم لولو الصياد | الفصل الحادي والثلاثون

كامل باسف….بصى ياتولين انا بصراحه مقدر مشاعرك بس مقدرش اقول انى حاسس زيك دلوقتي. …
تولين …وانا مش طالبه انك تحبنى انا طالبة منك تتغير أولا علشان نفسك ثانيا علشان متشلش ذنب حد وكام حرام يا كامل اللى بتعمله فى والدك ده انت ابنه الوحيد المفروض تساعده وتشتغل معاه…
كامل بسخريه …ابويا اللى عمرى ما شفت منه حنيه انا عمرى ما افتكرت انه حضنى مره كان دايما وانا صغير لما اغلط ولو غلط صغير اضرب واتعاقب وساعات كنت اتحبس فى اوضتى بالساعات.لولو الصياد .حنين . علشان يربينى ليه لو كان اتكلم معايا براحه مش جايز كنت سمعت كلامه ولما كبرت مكنش بيقولى غير يا فاشل قدام الناس ويقلل منى قدام اى حد لدرجة انى شكيت انه مش ابويا وعلشان كده بعمل كل حاجة غلط ممكن تتخيليها علشان اخليه يعرف فعلا انى فاشل زى ما بيقول ….
تولين بحزن….مش جايز هو عرف انه غلط وندمان وانت كمان غلطت ليه تخليه ياثر عليك المفروض بدل ما كنت تبقى سلبى كده .لولو الصياد .حنين .تاخد كلامه ده حافز ليك وتكون انسان كويس وتخليه يعرف انك غلطان لكن انت عملت العكس واخترت الطريق الغلط…..
كامل بغضب …انا حر ودى حياتى ومش هغيرها ….
تولين …براحتك يا كامل بس انا مسافره وهستناك تيجيلى لما تتغير وتكون الانسان اللى اثق فيه واتمنى اكمل حياتى معاه …..
كامل…هتستنى كتير اوى. …
تولين …لو هستنى عمرى كله هستناك على امل انك تتغير مع السلامه يا ابن عمى ….
وفتحت الباب وخرجت من الشقه بلا عوده…….
…….
فى الكافيه…..
جمال…دلوقتي انت عرفت الموضوع يا أسر هنتصرف ازاى ….
اسر …لازم حنين تعمل محضر وتتهم فيه الواد ده انه بيبتزها وعالم صور مفبركه ليهم سوا….
حنين ….محضر لا ارجوك انا مش عاوزه حد يعرف حاجه وخصوصا خالد….
أسر. …امال هنعمل ايه….
جمال …بص يا اسر انا هقولك حل كويس بس ليا طلب عندك ….
اسر …اتفضل. …
جمال….طبعا الواد ده مدى حنين يومين لتحضير الفلوس هى بقه هتقوله انها جهزتها وعاوزه تقابله علشان ياخدها منها بس حنين مش هتروح لوحدها انا هكون معاها وبعدها بشويه تيجى .لولو الصياد .انت ومعاك كام عسكرى وتعمل عليه لعبه انك هتقبض عليه وتهدده وناخد الصور وتاخد عليه تعهد بعدم التعرض ليها تانى ….
اسر …اذا كان كده بسيطه اوى. …
جمال…وانتى يا حنين موافقه على الحل ده….
حنين بحزن …ايوه لانى مفيش قدامى حل تانى …..
جمال…تمام انا عاوزك دلوقتى تكلميه وتقوليله ان الفلوس جاهزة ويقابلك بكره ياخدها……..
حنين …حاضر …..
اخرجت حنين هاتفها المحمول واتصلت على رقم كامل. ….
كامل ….نونو عامله ايه وحشانى والله….
حنين …بعصبية. ..لو سمحت بطل كلامك ده ….
كامل….ماشى يا قمر بس يا ترى ايه سبب الاتصال بيا دلوقتى ياريت يكون شىء سعيد والا هزعل وانتى عارفه زعلى وحش اوى يا نونو….
حنين….انا بكلمك علشان اقولك انى جهزت الفلوس ليك. ….
كامل….بالسرعه دى ده انتى طلعتى سريعه اوى ….
حنين ….اخلص هتاخد الفلوس منى ازاى. …
كامل….خلاص نتقابل بكره واخدها منك….
حنين. …هنتقابل فين…..
كامل….عندى فى شقتى …..
حنين ….شقتك انت مجنون لا طبعا مستحيل….
كامل….وانا معنديش مكان غيره ولا انتى عاوزنى امشى ازاى بخمسة مليون جنيه …..
حنين …قلتلك شقتك لا…..
فى نفس الوقت اشار لها جمال ان توافق على طلبه …..
كامل. …خلاص براحتك وانا مش عاوز حاجه ….
حنين بتوتر….خلاص تدينى العنوان….
كامل…العنوان……..تمام كده. ..
حنين…اوك هكون عندك بكره الساعه 10 الصبح …..
كامل…هستناكى على نار يا حبيبتي. ..
أغلقت حنين الهاتف في وجهه من شدة غضبها……
حنين. …بكره الساعه 10 فى العنوان اللى فى الورقه دى ….
جمال….حلو اوى كده تمام يا أسر. ..
اسر ….تمام وان شاء الله خير…
حنين …امين يارب ويعدى الموضوع على خير…….
جمال …ان شاء الله بس انا عاوزك تكونى طبيعيه خالص وخصوصا فى البيت….
حنين ….حاضر ………
……….
فى احدى محلات الآثاث….
محمود…واووو اوضه النوم البيضه دى جميله اوى…
شهد بقرف…لا طبعا انا مش عجبنى اللون وبعدين انا عاوزه اوضه نومى لونها بنى …..
محمود….ههههههه ماشى انت تؤمرى…..
شهد….محمود……
محمود بفرحة. ….مش مصدق نفسى …..
شهد بدهشه….ليه ايه اللى حصل ….
محمود…اول مره تقولى اسمى وتندهى عليا ….
شهد…مبتسمه …ليه هو مش اسمك…
محمود…اسمى طبعا بس منك حاجة تانيه…
شهد…محمود بطل بئه والا همشى …
محمود…خلاص خلاص ..ها كنتى عاوزه ايه….
شهد….ممكن نروح أى مكان نشرب اى حاجه لانى بجد حاسه انى تعبت…
محمود…بلهفه…مالك اوديكى مستشفى. حاسه بايه….
شهد …يا محمود هبطت بس من المشى وعاوزه ارتاح شويه….
محمود…طيب يله بينا انا فعلا مخدتش بالى اننا مشينا كتير حقك عليا….
شهد….حصل خير ……
…………..
رجعت حنين الى المنزل وهى تدخل لاحظت وجود سياره خالد على غير العادة رجع مبكرا من عمله طيب ليه بعت السواق لها الجامعه اندهشت حنين منه كثيرا ودخلت وهى تحاول رسم ابتسامه على وجهها……
وجدت حنين الجد وليلى فى الصالون يتحدثون. ….
حنين….مساء الخير يا حلوين….
الجد…مساء النور يا حبيبتى …
ليلى….مساء القشطه يا قشطه….
حنين …ههههههه يخربيتك مش هتتغيرى ابدا. …
ليلى ….ابدا ابدا هههههه. …
الجد…عملتى ايه فى الجامعه يل حنين. …
حنين …الحمد لله يا جدو كله تمام ….
الجد….ربنا يصلحك الحال يا حبيبتي ويوفقك…..
حنين. ..امين يا جدو…..
ليلى…على فكره يا حنين خالد جه من بدرى وهو فوق فى الجناح بتاعكم ….
حنين. …غربيه هو تعبان ولا ايه….
الجد….لا يا حبيبتي بس هو خلص بدرى وجاب بقيت الشغل يكمل هنا …
حنين. ..اه طيب ….
الجد…اطلعى بئه غيرى هدومك وانزلوا علشان الغدا….
حنين. ..امال فين مامتك وباباكى يا ليلى وخالو وطنط كمان مفيش ليهم صوت ليه….
الجد….اه اصلهم سافروا اسكندرية انهارده الصبح يحضروا فرح بنت ناس أصحابهم …..
حنين. …يوصلوا بالسلامه ان شاء الله طيب هيرجعوا امتى …..
الجد…قدامهم أسبوع أصلهم قالوا يغيروا جو بالمره بيجددوا نشاطهم هههههه…
ليلى…هههههه حبيبى يا جدو وانت مش ناوى نجوزك ونجددلك نشاطك. …
الجد….اه لو جدتك عايشه وسمعتك ههههه كانت قتلتك …..
حنين. …طيب انا هطلع انا بئه يا جدو ….
الجد….طيب يا حبيبتى ومتتاخروش على الغدا ….
حنين…حاضر يا جدو …..
صعدت حنين الى الجناح الخاص بها هى وخالد وفتحت الباب….
حنين…مساء الخير…..
خالد…وهو يتابع عمله على اللابتوب دون ان ينظر لها ….مساء النور. …
حنين. …جيت بدرى يعنى طيب ليه معدتش عليا….
خالد….افتكرتك روحتى بدرى مع السواق…
حنين…اوك طيب اجهز بئه علشان الغدا…..
خالد. ..اوك وانتى عملتى ايه فى الجامعه…
حنين بتوتر…تمام طول النهار محاضرات لحد ما السواق جه خدنى …..
خالد….اوك ……..
حنين تحدث نفسها وخى تنظر له …انا اسفه يا خالد كان نفسى اقولك الحقيقة وانت اول حد تعرف وكنت اتمنى انت اللى تساعدنى بس انا خايفه منك اوى لانى مشفتش منك حنيه ودايما بتتسرع فى حكمك عليا وعصبيتك كمان صدقنى بتالم جدا لانى خبيت عليك بس ربنا عالم انى معملتش حاجة غلط وانه غصب عنى واوعدك انى هحكيلك كل حاجه فى يوم من الأيام سامحنى يا حبيبي. …..

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الحادي والثلاثون من رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابع من هنا: جميع فصول رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق