غير مصنف

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن – الفصل الثامن عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والخيال مع قصة عشق جديدة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع رواية رومانسية جديدة ومع الفصل الثامن عشر من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن.

تابع من هنا: تجميعة روايات رومانسية مصرية

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن – الفصل الثامن عشر

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن – الفصل الثامن عشر

بعد ست سنوات نعم لقد عدى وقتا طويلا ها هو حمزه شاب يبلغ ٣٠عاما ولكن بوجه مختلف فقد بات باارد وسريع الغضب حزين للغايه لا يهمه احد ع الاطلاق سوى عائله حبيبته وب الأخص سيلين ابنت شغف وخاالد حتى باتت تقول له بابا دائما تفكره ب سيلين بطريقه حديثها حتى اسمه حمو الذي تناديه به الصغيره عندما تغضب منه فقد باتت متعلقه به كثيرا
اما عن شغف
فقد أتت شغف بتوأم بنت وولد وسمتهم ع اسم أخواتها الراحلون والذين عوضوها عن رحيلهم
اما مراد ورودي
فقد رزقهم الله ب لارين
وحازم ومريم رزقهم الله ب عمر ومي
توفت الجد محمد
اما عن عز فقد بات الان شاب ٢٣عاما يحب خطيبته وهي ترنيم
اما عن عائله حميد
ف ادهم وسيلا قد الله ورزقهم ب زين ومحمد
ومعتصم واسيل فبات لديهم زينه
وعند سليم وهند فلم يرزقهم الله بعد
في شركه حمزه
كان في مكتبه فدخل عليه السكرتير نعم سكرتير فهو يتذكر غيره سيلين الشديده عندما كانت تتصل ب السكرتيره وتكلمه في المنزل وهو كان يحتد معها في الكلام ويتركها وحيده ويغادر لعدم ثقتها فيه او كما كان يظن ولكن هو الآن عرف معنى الحب الحقيقي وفهم معنى الغيره
السكرتير :بعد اذنك يا مستر
حمزه :في اي
السكرتير :في واحده عايزه تكلم حضرتك برا وبتقول لازم تخش ضروري
حمزه دخلها فدخلت دارين
فنظر إليها حمزه بغضب انتي تاني كاام مره قولتلك اني مش طايقك هاا
دارين :بس بقا بحبك وعايزه اجرب تاني
حمزه :متأكده
دارين بلهفه :ايوه ايوه
حمزه :يعني لو موتك وانتي بين ايدي عادي
دارين :دا يكون احلى موته
حمزه :طيب تعالي
فذهبت اليه الحمقاء فخنقها حمزه وحدفها ارضا ثم جثي فوقها فسعدت هي ولا تعرف نواياه فقام حمزه بصفعها عده مرات
وقام هو ووقف وقال لها هاا عايزه كمان
دارين وقد وقفت وقالت هي سحرتلك زي حسام بردوا هي مالها انتم بتحبوها كدا ليه
وتقدمت ووقفت أمامه وامسكت وجهه بين يديها وقالت بص ليا انا احلى منها ليه هي اشمعنا هي بعد كل اللي عملته علشان تبعدوا عن بعض ويوم ما تبعدوا وتمووت انت تحبها اكتر
فنظر إليها حمزه بصدمه
وقال وهو يمسكها من خصلاتها
عملتي اي بعدتينا عن بعض ازاي ها انطقي بقا انطقي
دارين :سيب شعري يا حمزه همووت
حمزه :انطقي
دارين ببكاء وهي تلعن لسانها :اااا انا اللي بعتلك الصور سيلين كانت صحبتي وانا كنت بحب احمد اخوها وبعد ما ماات انا كان معايا صور ليهم وكان لازم احرق قلبك كان لازم حد بيمووت
حمزه وقد سجل كل ما قالته فقال لها بلطف
طب اقعدي استريحي انا اسف
وكلم صديقه عبر الواتس اب وارسله اليه في ريكورد وكتب له تعالى خدها للسجن علشان مموتهاش انا
وكان رد إيهاب انه قاادم
اما في قصر الألفي
شغف وهي تجري وراء ابنتها
:يابت تعالي هنا
سيلين الصغيره :لا والله لهقول لحمو
شغف :خلاص براحتك
وتصنعت انها لا تبالي بها فذهبت بجوا ها سيلين بغرور مصتنع فامسكتها شغف فجأه احمد وقال
بس بقا يا بت
سيلين بغرور مصتنع :ماما انا اكبر من دا
قالتها وهي تشير ع احمد بخمس دقائق
فنظرت إليها شغف بحزن عندما تذكرت كلمه اختها صدح فجأه صوت حمزه وهو ينادي ع سيلين فذهبت اليه سيلين واحتضنته وقالت
بابا حمو
حمزه :حببتي وحشتيني اوووي يا قلب بابا
سيلين :انت اكتر والله يا بابتي
حمزه وهو يوجه كلامه ل شغف :خالد مقلكيش هيجي امتى
شغف :هيجي بكرا في مطار القاهره ع ٥ كدا
حمزه :خلاص هروحله بكرا تعالي نلعب ب الكوره يلا
وذهبوا ليلعبوا سوا فهذا حال حمزه عندما يأتي من عمله وهنا تذكر كلام سيلين وهي تقول له
نفسي اوي يا حمزه أجيب بنت شبهك وأفضل العب معاها وانت تلعب معانا ونكون اسره كبيره حمزه
حمزه :قلبه
سيلين :توعدني انك هتحافظ عليا
حمزه :اوعدك
سيلين :وعمرك ما هتضربني انت عارف يا حمزه انا بكره اللي بيضرب اوووي انا كدا لو مت هموت وانا مبسوطه انت عارف لي
حمزه :بعد الشر عليكي
سيلين :قول لي بس
حمزه :لي
سيلين :علشان هموت وانا فرحانه انك معايا ربنا يخليك ليا
حمزه بعد أن أخذها الى احضانه :ويباركلي فيكي
عوده للواقع
اخذ حمزه يبكي عندما تذكر واخذ يقول
لي ممنعتنيش لي كنت مسلمه نفسك للضرب لي مصوتيش علشان الخدم يسمعوا لي مختارتيش الا الموت
عند سليم
فكان يحادث أحدهم في هاتفه
سليم :يا حبيب بابا وحشني ااوووي
الطفل :وانت كمان وحثني اوووي تعالا بقى انا زهقت وعايز اثوف مثر لي هي مصر اللي انت بتحكيلي عليها انت ومامي
سليم :حاضر يا حبيبي هاتلي ماما يلا علشان اكلمها
الطفل :مآسي وقال ب اللغه الانجليزيه mam dad has want speak you
الفتاه :الو يا سليم
سليم بغضب :انا مش قولت الولد ميتكلمش انجليزي الا في الشارع او في المدرسه
الفتااه :خلاص يا سليم هو اتعود وبعدين هو بيكلمك عربي اهو عايز اي تاني
سليم :هاتي سيف
الفتاه :خد يا سيفو كلم بابا
الطفل :الو يا بابا
سليم :سيف معدتش تقول اي كلمه في البيت انجليزي
سيف :حااضر خد مامي بقا
الفتاه :انا هنزل مصر يا سليم انا زهقت
سليم :براحتك هتيجي امتى
الفتاه :هاجي بكرا او بعدو ب الكتير
سليم :لما توصلي ابقي قوليلي
الفتاه :ماشي يلا سلام
سليم :سلام
ولتفت ورائه فراى هند تبكي فنظر إليها بارتباك وقال
مالك يا هند
هند :مبروك يا ابو سيف
سليم :لا والله دا مش ابني انتي فهمه غلط
هند :طب ما انا قولتلك اتجوز بس انت مردتش لي تتجوز من ورايا لا وكمان واحده اجنبيه
سليم :افهمي بقا دا مش ابني
هند :امال مين
سليم :ابن سيلين وحمزه
هند :سيلين مين يا حبيبي
سليم :سيلين بنت عمتي يا هند مماتتش
هند :ازاي
سليم :انا هحكيلك يوووم ما قالو ان سيلين ماتت هي اتصلت بيا و…
سليم :الو عامله اي يا حببتي
سيلين ببكاء :مش كويسه يا سليم
سليم :في اي قلقتيني
سيلين وقد حكت له ما حصل
سليم :يابن ال…..
سيلين :سليم انا القطر جري وملحقتهوش وشنطه هدومي في واحده من القطر أخدته مني وانا مش معيا فلوس وعيزاك تحجزلي تذكره الامريكا اعيش هناك
سليم :بس كدا حااضر
سيلين :طب هشوفك فين
سليم :خلاص هقبلك كمان ساعه في….
سيلين :ماشي سلام
سليم :سلام
ذهب اليها سليم وودعها ولكن قبل أن تقلع الطائره قالت له سيلين انا حاامل يا سليم
ومن هنا كان يذهب إليها سليم لكي يطمان ع ايهم
هند :يعني كل دا حصلها
سليم :اااه وهي هتنزل مصر وقالتلي احجزلها مكان بعيد عن حمزه علشان ميتقبلوش
هند :ربنا معاك ويعنها
هند وهي تمسك يد سليم وتضعها ع بطنها وقالت بفرحه
سليم ربنا استجاب منك وفي هنا نونو
سليم بفرحه :الحمد لله ربنا يخليكي ليا يا حببتي

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثامن عشر من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية عشقك جوا قلبي
تابع أيضاً: جميع فصول رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق