غير مصنف

رواية أحببنى ولكن أمنية أيمن – الفصل الخامس عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة أمنية أيمن والتى سبق أن نشرنا لها رواية عشقته بعذاب وهى الجزء الأول لروايتها اليوم علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الخامس عشر من رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن.

رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن – الفصل الخامس عشر

تابع من هنا: روايات إجتماعية

رواية أحببنى ولكن أمنية أيمن
رواية أحببنى ولكن أمنية أيمن

تابع أيضا: روايات رومانسية جريئة

رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن – الفصل الخامس عشر

ايمن:اه يا زين عرفنا هربوا ازاي
زين:لو سمحت لولا انك اكبر مني كنت قتلتك ياريت بسرعه انت متعرفش حاله البنات لو شوفتهم هتقتل سمر و محمود و عمرو
ايمن قلبه وجعه على جنا وقال:الحكايه انهم عاملين حسابهم لان ممكن في اي وقت الشرطه تيجي ف في مكان ال بيقعدوا فيه عاملين نفق تحت الارض بيطلع على صحراء وهناك في كل سيارات يهربوا بيها
زين:طب وعرفتوا ازاي لو كدا كنتم هتتوقعوا
ايمن:عرفنا بعد تدوير على اي حل هروب من غير ال بيبان ف لاقينا ان احسن حاجه النفق و دورنا لحد ما لاقينا
زين:طب بردو ليه مستنتجتوش من قبل الهجوم
ايمن:بس بقى بلاش السؤال دا مجاش في بالي خلصنا بقى
زين:حاضر يا ايمن بس تقدر تقولي هتعرف مكانهم ازاي
ايمن:احنا عملنا كل حاجه ومعرفناش مكانهم ف بدانا نأمن السفر البري و الجوي و البحري عشان لو حاولوا يهربوا بالنسبه بقى لمكانهم في مصر عملنا قوات في كل حته واكيد هنلاقيهم و اوعدك هم يومين ٤٨ساعه بالضبط وهنكون عرفنا مكانهم
زين:طب ربنا يوفقك انت بدات الشغل
ايمن:هو انا هاخد ازنك اكيد بدات تقدر تروح انت وانا عملت حراسه على المستشفى بس ممكن رقم اوضهم للامان اكتر
زين:اكيد اوضه رقم…………. واوضه رقم…………
ايمن:نص ساعه وهيبقى عندهم الحراسه
زين:تمام ممكن تيجي تطمئن
ايمن:هخلص شغلي واجي اشوفهم
زين:تمام سلام
ايمن:سلام
وقفل زين مع ايمن و راح زين الاوضه
ابو جنا:انا عاوز اعرف مين العمل كل دا وايمن اتصل بيك ليه وكله بالتفصيل الممل
كريم:من الاخر ورا كل دا ابو محمود انتقام منك ليه معرفناش ناخد معلومه من البنات غير كدا وخلي محمود يقرب من جنا عشان تحبه ويجرحها زي ما جرحته بس محمود حبها بجد وهي مش عاوزاه لسبب خاص بيها بس في بنت ساعدتهم بس هي شمال اسمها سمر و حاولت تموت حور قبل كدا بس ربنا رايد انها تعيش وكله مع بعضه ساعد
زين:وايمن اتصل عشان يقول هربوا ازاي عن طريق نفق تحت الارض بس الشرطه امنت اوضه البنات و المستشفى وطرق السفر البريه و البحريه و الجويه و عملوا تفتيش في كل حته وخلال ٤٨ساعه هيكونوا لاقوهم
ام جنا:والله كنت حاسه بنظرات مش كويسه من عمرو صاحبك دا ادى اخرتها شوف بنتك
ابو جنا:مش ناقص دلوقتي الله يخليكي بس حب يحرق قلبي اكتر اما يحببني فيه بس بردو كان هينتقم في جنا ولو زعلانه مع السلامه انا زهقت من الخناق بسبب محمود و ابوه كفايه بقى حرام عليكي دا بنتك سنه و تخش كليه حسي يا شيخه انتي كبرتي على كدا
ام جنا:كله بسببك انت ال ديته الفرصه يعمل كدا وانت بقى شكلك مش عاوزني انا عاوزه اطلق منك واروح في بيت اهلي الله يرحمهم
ابو جنا:بقولك عجزتي تقولي اطلقك
جنا بصوت ضعيف :كفايه بقى متتخانقوش بسببي انا كويسه بس عاوزه اروح مدرستي من بكرا
ام جنا:مينفعش انتي لسه تعبانه
جنا:انا حره براحتي كفايه ال انا فيه بجد حرام
وعيطت
شيري قامت من سريرها بتعب وكانت هتقع من طولها بس سندها زين و وداها سرير جنا
شيري اخدتها في حضنها وقالت :حبيبتي متزعليش هتروحي المدرسه بس ارتاحي يومين و ارجعي تاني وان كان على ال فاتك في الدروس نخلي ماما تذاكرهولك هي بردو كانت علمي علوم ف هتفهمهولك  حاجتك
جنا:انا عاوزه تغيير جو مش اكتر عاوزه احسن نفسيتي
ام جنا:ياريت الرجاله تطلع عاوزه اتكلم مع جنا براحتنا
كل الرجاله:حاضر
وطلع كل الرجاله وجنا و شيري و امهم كانوا بس الموجودين
ام جنا:انتي قولتي انجرحتي من حد قبل كدا يبقى مين دا انتي ال عيطتي لما قولت ان جايلك عريس احكي كل حاجه عشان اساعدك انا بردو مريت بالسن دا وحصلي زيك بس لازم مساعده الام و الاخت قولي يا حبيبتي
جنا:لا ممكن تقولي لبابا و بابا شديد في الحاجات دي
ام جنا و شيري:متخافيش مش هنقوله حاجه
جنا:زمان واحنا صغيرين كونا بنلعب ولاد و بنات مع بعض في العماره وكان في ولد اسمه ايمن الضابط ايمن كنت انا و هو اكتر اتنين بنلعب مع بعض غير طبعا البنات يعني اصدقاء طفوله بس مختلف عن الكل و الموضوع استمر لحد ما انا كنت في ثالثه ابتدائي وهو تانيه اعدادي وكل واحد راح في حته وانا وهو قطعنا الكلام مع بعض حاولت اكلمه بس كان بيصدني دايما ف فقدت الامل فيه وفضلت احاول لحد سادس ابتدائي بس من غير فايده فبدا يظهرلي محمود باهتمامه فاعجبت بيه وبعد ما انجرحت في ايمن قررت اغيظه بمحمود واني مش محتاجاها بس بردو انجرحت بمحمود
ام جنا:ياااااااه كل دا في قلبك شايلاها على كدا فتره عدم اكلك كانت ايه
جنا:كنت مكتئبه ساعتها واتفقت مع الدكتور بعد زن وبعد ما قولتله الحكايه وهو فهمني وعرف يقنعكم و اداني دواء يحسن حالتي النفسيه وبكدا عرفت اقنعكم
ام جنا اخدتها في حضنها وقالت :ربنا مش هيسيبك زعلانه هتفرحي قريب اوي تصوري من ساعه ما شوفت عمرو ابو محمود وانا حلمت بكل ال بيحصل و النهايه معرفتش بس هتبقى احلى و اجمل نهايه بس هي شيري تعرف
شيري:ا ا انا ع ع عرفت بالصدفه عشان كنت ب ب بقرا م م مذكرات جنا و عرفت كل حاجه
ام جنا:و متوتره و خايفه ليه
شيري:عشان جنا هتزعل مني
جنا:وانا هزعل منك ليه يعني انتي وقفتي جنبي وساعدتيني جدا وكنتي حاجه رئيسيه في خروجي من حالتي النفسيه دي
ام جنا:ربنا يخليكم لبعض
وفي الوقت دا دخل الرجاله وقال ابو جنا :خلاص
الستات :اه خلاص
وقعدوا في صمت وبعدين جه ايمن و دخل
ايمن :عامله اي جنا وعندها ايه
كريم :عندها…………….  …
وقال كل حاجه
وشيري عندها………….
وقال كل حاجه
ايمن :طب و حور و ضحى
زين :حور عندها…  ..  …….
وقال كل حاجه
وضحى عندها…………….. وقال كل حاجه
ايمن زعل عليهم وقال :ربنا هيعوضك يا جنا و هيرضي الكل بس عندي اخبار جديده المهم عرفتوا ال قولتوا في التليفون
الكل :اه
ايمن:من الناس ال تمسكوا و اتحقق معاهم كان فيهم سته ليهم تار من محمود و محمد و احمد و عمر و امير و اشرف بس محمود سامحوا بالفلوس
جنا:يارب ميكونش ال في بالي
ايمن :…….. اساميهم…………….
📃📃📃📃📃📃📃📃📃📃📃📃📃
اغلبنا حين يفارق ينكسر… وكأن للفراق حشرات تنخر في اساساتنا الداخليه و الخارجيه فتحولنا الى شئ هش سهل الانكسار..!

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الخامس عشر من رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن

تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من القصص الرومانسية
حمل تطبيق قصص وروايات عربية من جوجل بلاي

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق