غير مصنف

رواية أحببنى ولكن أمنية أيمن – الفصل الحادى والعشرون (الأخير)

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة أمنية أيمن والتى سبق أن نشرنا لها رواية عشقته بعذاب وهى الجزء الأول لروايتها اليوم علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الحادى والعشرون (الأخير) رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن.

رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن – الفصل الحادى والعشرون (الأخير)

تابع من هنا: روايات إجتماعية

رواية أحببنى ولكن أمنية أيمن
رواية أحببنى ولكن أمنية أيمن

تابع أيضا: روايات رومانسية جريئة

رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن – الفصل الحادى والعشرون (الأخير)

في صباح يوم جديد بعروس البحر المتوسط بالاسكندريه
في منزل جنا و شيري
جنا:انا مبسوطه اوي ايمن اتقدملي و زين اتقدملك و هشام اتقدم لبتول و اشرف لشهد و حور اتقدملها عمر عقبال الباقي يا رب
شيري:امين المهم انتم تكونوا مع بعض في نفس الفرح وانا و صحباتي حبيباتي اما نبقى قدك انتي وصحابك نبقى نتجوز عشان لسه بدري اوييييي
وفي الوقت دا اتصل جروب البنات على الماسنجر وكان مكالمه جماعيه حتى للبنات الصغيره و لشروق و روقيه
جنا:ايه يا بنات
يارا:باركولي انا و نداء
شيري:اكيد احمد و باسم هيتقدملكم النهارده
نداء:ايوووووه انا مبسوطه اوي
مريم:اما انا هموت و اصحى من الحلم دا عشان طارق هيتقدملي النهارده
شروق:كفايه محن ايه كل دا
ضحى:اخيرا ظهر الحق و كريم هيتقدملي
حبيبه:اما انا بقى في عالم تاني معقوله بعد انتظار طويل امير هيتقدملي
نور:انا بقى سمير هيتقدملي ازاي معرفش مع انه عمره ما باين بس بردو هيتقدملي
يمني و شهد و بتول و حور و جنا و شيري :احنا اخدنا دورنا خلاص
شروق:مع اني هطق من المحن بس الف مبروك ليكم كلكم
البنات:الله يبارك فيكي يا شروق
روقيه:واحلى سلام و تحيه على البنات الحلوه ديا مبروووووووك
البنات:الله يبارك فيكي يا روقي عقبالك
روقيه:دا في احلامكم
شروق:وانا متاكده انه بيحبك وانه هيبقى ليكي وبنت خالته هتلاقي ال يحبها بجد
روقيه:سيبكوا من كل دا المهم اني هحضر فرح لاجدع صحاب
جنا:طب يلا كل واحده تروح تشوف مصلحتها عشان وراها عريس جاي النهارده اما بقى ال خلصوا من بدري و السناجل يجوا معايا البيت
روقيه:انا عاوزه حور النهارده تيجي تشتريلي لبس و جنا تجيبلي شنطه و جزمه و شروق تجيبلي المكياج اما شيري بقى تعملي حسابات التواصل الاجتماعي و شهد تضبطلي طريقه كلامي و بتول مسؤوله عن صوري و يمني لشغل وقتي هي و مريم اما انتو خليكوا مع عريسكم
البنات:اوكككككي
وقفل الكل و كل بنت راحت تجهز و روقيه و شروق و حور و بتول و شهد راحوا عند بيت جنا و شيري و يمني طلعوا اوضتها
جنا:يلا نروح بس الاول جايبين الفلوس
الكل:اكيد
شهد:يلا يا شيري ضبطي حسابات روقيه على النت
شيري:فيسك الجديد اسمه هيبقى ايه
روقيه:بصي يا ستي فيسي هيبقى بإسمي العادي روقيه احمد صقر اما الانستا و الباقي بإسم روقي احمد و التويتر بنفس اسم الفيس
شيري:طب و ايميلك
روقيه:يبقى rokaya@yahoo.com تمام
شيري:تمام
وخلصت شيري وقالت:كله تمام انتي عيد ميلادك كان من اسبوعين وانا ملاقيتش وقت اديكي الهديه كنت جايبالك فون نوفا ٣ و سجلت عليه كل حاجه
روقيه حضنتها وقالت :شكرا يا شيروتي
بتول:يلا ننزل
الكل:يلا
وراحوا الاول مول و اشتروا لبس و بعدين الشنطه و بعدين الجزمه و بعدين الطرحه و راحوا ناحيت المكياج و البرفانات
شروق:سيبيلي نفسك اموزه وانا هضبطك
وخلصوا كل حاجه و راحوا عشان يصوروا روقيه بنيولك الجديد و رجعوا بيت جنا و دا كان بعد يوم طوييييل دا طبعا كان بعد ما الليل
شهد:بصي بقى يا روقيه انا هموت و انام بكرا ابقى اخليكي بروفيشنل في الكلام بس اريح الله يسترك
روقيه:ههههههههه ماشي
و روحت كل بنت و نامت في تعب رهيب وهم منتظرين يوم جديد ليتقابلوا جميعهم في بيت جنا و شيري لتكون ايامهم القادمه سعيده (بس مش اوي الصراحه 😂)
في صباح يوم جديد بعروس البحر المتوسط بالاسكندريه
في منزل روقيه
صحيت من نومها اتوضت و ادت فرضها وطلعت تفطر
زين:كونتي فين امبارح
روقيه:كنت مع البنات
زين:ايه كمية المكياج ال في وشك دي كلها
روقيه:هو تحقيق يا زين كنت فين و خلصنا بقى عاوز ترتاح انا غيرت حياتي بقى ليا تليفوني بحساباتي الجديده بقى ليا نيولكي الجديد سيبني في حالي
زين:متعليش صوتك عليا انا مهما كان اكبر منك
روقيه:يوه بقى يا بابا خليه يسكت
احمد:انا مش ناقص يا زين زن العيال دا طول عمركوا عاملين زي توم و جيري
زين:هي ال كلمتني بطريقه بايخه وعليت صوتها عليا
روقيه:لا يا بابا هو المستفز
احمد:بس انتم الاتنين اقعدوا افطروا وبطلوا خناق
روقيه و زين:يوه
وخلصوا فطار و راح زين كليته و روقيه راحت عند جنا
في منزل جنا
كان كل البنات موجودين و روقيه كانت وصلت
ضحى:واو ايه دا يا بنتي بقى العيال الجزمه دي يعملوا فيكي كدا
روقيه:بس متقوليش جزمه
شهد:طب يلا يا ماما اما اديكي الكورس
وكلهم كانوا قاعدين بيسمعوا ال شهد بتقولوا و خلصوا
يمني:مش ملاحظين اننا مشتريناش حاجه ولا حتى فستان الفرح
شروق:يا ذكيه هتشتروا ازاي قبل ما اهلكم يوافقوا على باقي العرسان كمان اسبوع على الاقل
يمني:مليش دعوه انا تعبت من الانتظار و اما صدقت الحزن خلص وكل واحده اتقدملها حبيبها
جنا:طب اصبري لحد ما احنا الكبار يتوافق على عرسانا و بعدين نبقى نشتري الحاجه
يمني:يووووه هحاول
شروق:بطلي محن في معاكي هنا اتنين سنجل
حبيبه:اخرسوا انتم انا بابا وافق من غير حاجه ازاي معرفش
البنات:واحنا كمان
جنا:ورا الموضوع دا شئ مريب و غريب و عجيب كمان اكيد هما اتقدموا في وقت فراغ و اهلكم سالوا عليهم و اول ما اتقدموا رسمي اهلكم وافقوا على طول
البنات:اكيد
يمني:معنى كدا اننا هنشتري الحاجه
البنات:اكيد
يمني:طب ما ننزل نشتري فساتين الخطوبه النهارده وكمان اسبوع فساتين الفرح
البنات:يلا
ونزلوا البنات عشان يشتروا فساتين الخطوبه و كانت في قمة الروعه
بعد مرور اسبوع بدون احداث تذكر
جنا اتصلت بالبنات مكالمه جماعيه
جنا:جاهزين عشان ننزل نشتري فساتين الفرح
البنات:ايوه جاهزين
جنا:هنتقابل قدام نفس المحل ال شترينى منوا فساتين الخطوبه
شروق و روقيه:واحنا هنعمل ايه
جنا:تعالوا معانا خدوا فكره واشتروا بكره
شروق:هتهزري يعني
شهد:تعالوا اختاروا معانا
روقيه:ماشي تمام هنقابلكم هناك
وقفلوا البنات وفعلا اتقابلوا واشتروا الفساتين ال كانت تفوق الجمال
يوم زفاف البنات الكبار
في منزل حور و ضحى
ضحى دخلت اوضة حور
ضحى:انتي صاحيه والله كنت لسه هصحيكي
حور:دا احلى يوم في حياتي عاوزاني انام
ضحى:طب يلا حور عشان نروح ال بيوتي سنتر
حور:حاضر و الله شويه
ضحى:طب يلا عشان منتأخرش
في منزل يمني و مريم
دخلت مريم اوضة يمني
مريم:و الليله حبيبتي الليله ليلة عمرك اصحي يلا بلاش دلع
يمني:امممممممم سيبيني انام شويه كمان
مريم:يلا يا يمني بدل ما اطربق البيت فوق دماغك
يمني:عنيفه انتي اوي يا مريوم
مريم:هههههه طب يلا
ودا طبعا فصل يمر على كل البنات بس بطريقه مختلفه شويه
في ال بيوتي سنتر
جنا:انا مرعوبه
شيري:لا متخافيش دا عامل زي شكت الدبوس
حبيبه:والله احنا على طول بعاد عن بعض وفجأه نبقى في بيت واحد
نور:لا متخافيش كله سهل
يارا:انا واثقه في احمد انه هينام يلا في ستين داهيه
نداء:كلهم هيعملوا كده
شهد:يا جماعه الفكره في الفرح نفسه و فرحة اهلنا
بتول:مش حكايه الشباب نفسهم
حور:طب لازم نطلع يعني ما نحتفل هنا
ضحى:دا اليوم ال بتستني طول عمرك دلوقتي جايه تخافي
يمني:طب ما نأجل اليوم دا لبكرا
مريم:بطلوا جبن بقى دا احلى يوم في العمر
روقيه:يا جماعه فعلا دي ليلة العمر
شروق:بس انا مبسوطه ليكم اوي
واستلم العرسان العرايس و انتهى الفرحه في جمال و فرحة الكل
بعد مرور ثلاث سنوات
يوم الزفاف
في ال بيوتي سنتر
شيري:احنا ال كونا بنقول يوم عادي
نداء:دلوقتي بقينا مرعوبين
مريم:لا اكيد دا حلم صح
ضحى:طب ممكن ناخد فتره عقبال ما نستوعب موضوع جوازنا
نور:طب ممكن يكونوا بيهزروا واحنا مش هنتجوز
بتول:يعني لازم نتجوز دلوقتي
جنا:دا الموضوع زي شكة الدبوس والله
شيري:بطلي يا ام بطيخه في بطنك المهم لو بنت يبقى اسمها شيري
يارا:انا الحمد لله خلصت من شهر و نزلت بطيختي
نداء:طب بس يا ام العيال
يمني:طب انا لسه في الشهر الثالث و مبنتش لسه بطني
مريم:يلا يا رب تبان عشان اتنطت عليكي اموتك
حور:انا ممكن اولد في اي وقت بلاش تجهدوني
ضحى:اسكتي يا ام روايات قلبت على عيال
حبيبه:مهي الوحيده فينا ال عيشاها
نور:الله اكبر هتقري على البت
شهد:عقبالي نفسي في بنوته كمان جنب ابني دا
بتول:ربنا يرزقك
شروق و روقيه:الف مبروك ليكم
وطلعوا و العرسان استلموا العرايس
وطلع ايمن عند ال DG وقال:يا جماعه النهارده يوم سعيد على الكل و احب اقول ان العشق عذاب

النهايه……………..

*********************
إلي هنا تنتهي  رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن

تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من القصص الرومانسية
حمل تطبيق قصص وروايات عربية من جوجل بلاي

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق