غير مصنف

رواية أحببنى ولكن أمنية أيمن – الفصل الثالث

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة أمنية أيمن والتى سبق أن نشرنا لها رواية عشقته بعذاب وهى الجزء الأول لروايتها اليوم علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الثالث من رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن.

رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن – الفصل الثالث

تابع من هنا: روايات إجتماعية

رواية أحببنى ولكن أمنية أيمن
رواية أحببنى ولكن أمنية أيمن

تابع أيضا: روايات رومانسية جريئة

رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن – الفصل الثالث

زين:ها عملتوا ايه
البنات:سمعتها زباله
زين :امال لو عرفتوا ال سمعتوا
جنا:هي اصلا واحده زباله المهم الكل سجل كل حاجه سمعها
الكل:اه وانتي
جنا:بتاكيد اه سجلت
يمني:طب روحوني بقى عاوزه اجهز
البنات:ليه
يمني:اصل محمد هيتقدملي النهارده
جنا:مبروك يا حبيبتي
زين:ربنا يناولهاني بقى
جنا:بس يا زين يا حبيبي دا مستحيل
زين:تصدقي انك عيله رزله بلاش قر اللهي يسترك
يمني:خلصتوا هري عاوزه اروح اجهز
يارا:ياما اهدي شويه حاضر يلا نركب
جنا:قبل ما نركب هنقف نسمع التسجيلات
الكل:حاضر
والكل سمع التسجيلات
حور:بس في مشكله
حبيبه:سمر خطتها هتتنفذ بكرا ولو اتنفذت يبقى انتي خسرتي محمود
جنا:هو انا هبله يعني انا هطب عليه بعد ما يطلع عندها بعشر دقائق بحيث متلحقش تعمل حاجه وهعمل اني داخله اكتشف لا حسن يكون خاني مع واحده تانيه واروح حاطه المسجل في شنطتها
زين:هي دي تقريبا قريبتي صح
شهد:لحد دلوقتي احنا مش مصدقين ان دي تبقى جنا
جنا:يلا نركب عشان يمني زمانها طقت
وركب الكل بنفس الترتيب
و وصلوا البيت ونزلوا من العربيه
يمني:سلام انا هطلع اجهز
يارا:ربنا معاكي
وطلعت يمني عشان تجهز
زين:ايه البت الهبله دي
جنا:ملكش دعوه صحبتي انا وبعدين طرقنا و ورينا عرض كتافك يلا
زين:بطترديني طب اطلع اسلم على عمو و طنط و شيري
جنا:يلا يا حبيبي مع السلامه
زين:هاجي كمان نص ساعه ومعايا روقيه
جنا:لا خليها لوحدها يلا بقى عاوزه اقعد مع صحابي حبيبي
زين :سلام يا ختي
وركب زين العربيه و مشي
حور:ربنا يستر و ميقولوش اننا روحنا سالنا عليها
جنا:متخافوش المهم كل واحده بكرا تيجي بقربها واختها عشان تبقى فضيحته فضيحه و كمان تقول لخطيبها او ال هيخطبها عشان تبقى فضيحه
البنات:تمام
جنا:يلا بقى كل واحده تطلع بيتها عشان انا المفروض اذاكر يعني
شهد:هي نية المذاكره موجوده بس مرهقه شويه
البنات:هههههههههههههه
وكل بنت طلعت بيتها
مامت جنا:يلا اجهزي انتي واختك عمك احمد و زين و روقيه و مراته جايين
جنا:حاضر
ودخلت جنا اوضه شيري
جنا:اجهزي عشان عمو احمد جاي
شيري:وطنط و زين و روقيه
جنا:جايين
شيري:حاضر اطلعي عشان البس
وطلعت جنا من اوضه شيري ولبست و شيري بردو لبست و الكل كان مستني عمهم احمد و عائلته
ويرن جرس الباب
يذهب ابو جنا يفتح و يدخل عمو احمد و عائلته يقعدوا في الصالون (اوضه الضيوف)
عمهم احمد:بص يا اخويه انا جاي اسلم عليك وعشان حاجه تخص شيري
ابو جنا:قول يا احمد خير
احمد:جايين نطلب ايد شيري لزين
كانت شيري داخله و اول ما سمعت كدا صنيت الشاي وقعت من ايدها الكل جري عليها
شيري:خلاص انا هنضف اقعدوا انتم
وقعد الكل وجنا ساعدت شيري في تنضيف الشاي و الازايز
ابو جنا:بما انك اخويه فموافق من غير كلام و البنت لما تخش جامعه نبقى نجوزها لزين و دلوقتي نقرا الفاتحه
و الكل قرا الفاتحه ما بين فرح زين و عيلته و شيري و عيلتها
في المطبخ عند جنا و شيري
جنا:زمانك طايره من الفرحه مبروك يا حبيبتي
شيري:الله يبارك فيكي
ودخلت روقيه وقالت:مبروك يا بنت عمي و مرات اخويه مقدما
شيري:الله يبارك فيكي يا ريري
جنا:طب يلا ندخل العصير
شيري:حاضر
ودخلوا العصير و مشي زين و عيلته وقعد ابو جنا مع شيري
ابو جنا:طبعا لما وقعتي الشاي عرفت الاجابه
شيري:لا يا بابا متفتكرش حاجه انا بس اتفاجئت
ابو جنا:يعني انتي مش موافقه
شيري:يا حاج فتح مخك انا بدلع زي باقي البنات هو انت صدقت
ابو جنا:هههههههههه طول عمرك لمضه
وخدها في حضنه
في بيت يمني
جهزت يمني وعائلتها وبعد انتظار و وصل محمد و عيلته و دخلوا قعدوا
ابو محمد:بص يا ابو يمني احنا هندخل في الموضوع على طول
ابو يمني:طبعا اتفضل قول
ابو محمد:احنا جايين نطلب ايد الانسه يمني لابننا محمد على سنه الله و رسوله
ابو يمني:واحنا موافقين مبدئيا بس لازم نسال عليكم دي بنتنا
محمد بفرحه:براحتكم يا عمي
ابو محمد:نمشي احنا بقى
ابو يمني:لا خليكم شويه
ابو محمد:لا احنا ماشيين و مستنين رد حضرتك
ومشيت عائلت محمد وقعد ابو يمني مع يمني
ابو يمني:ها يا حبيبتي ايه رايك في العريس
يمني بكسوف:ال تشوفه يا بابا
ابو يمني خدها في حضنه وقال:هنسال عليه لو ربنا رايد هتبقوا لبعض

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث من رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن

تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من القصص الرومانسية
حمل تطبيق قصص وروايات عربية من جوجل بلاي

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق