غير مصنف

رواية خادمتى ولكن ج2 – لولو طارق – الفصل الخامس والثلاثون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والروايات الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للمتألقة لولو طارق والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلةعلي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الخامس والثلاثون من رواية خادمتى ولكن ج2 – لولو طارق 

رواية خادمتى ولكن ج2 – لولو طارق – الفصل الخامس والثلاثون

تابع من هنا: جميع فصول رواية خادمتى ولكن ج1 -لولو طارق

اقرأ أيضا: روايات رومانسية

رواية خادمتى ولكن ج2 - لولو طارق
رواية خادمتى ولكن ج2 – لولو طارق

رواية خادمتى ولكن ج2 – لولو طارق – الفصل الخامس والثلاثون

مر الوقت على الجميع وحو قاعده على أعصابها خايفه او ها تموت من الخوف .. معقول النهايه قربت .. ها تسيب طارق الا مش متخيله اليوم من غيره ومن غير منغاشته لها وجنونه .. حبته بجنون لدرجه انها حبت انفصامه تناقضه بيعمل معاها كل حاجه وعكسها .. قاعده ومش مركزه مع حد لقت كريم نازل من فوووق .. راحت عليه
حور : كريم لو سمحت ممكن اتكلم معاك أنت وأحمد
كريم بأبتسامه : طبعا يا مرات أخويا انتى تأمرى وبينادى على أحمد .. وطلعو قعدو برا التلاته .. واستغلت ان طارق فى الاوضه فوووق
أحمد : حور انتى مالك قلقانه وعايشه طول الوقت فى صارع مع نفسك ليه الدنيا أبسط من كدا
حور بنفى : لا مع طارق صعب وانا مش فاهمه انا ايه بالنسبه له .. ومش عندى استعداد او طاقه أكمل فى التنقاض الا هو فيه ساعه يبقى كويس معايا وباقى الوقت لا .. ارجوكم فهمونى هو فعلا بيحب واحده تانيه والا بيمثل عليا عشان ابعد .. ولو مفيش عايز يبعدنى ليه انا عارفه انكو تعرفو عنه كل كبيره وصغيره
أحمد وكريم بصووو لبعض ومش قادرين يفتحو بوئهم بكلمه واحده وفى نفس الوقت حور صعبانه عليهم ولأول مره يبقى الوضع صعب عليهم ومفيش اى خيارات قدامهم ..
كريم : حور انتى
طارق واقف وراهم وظهر نفسه قدام حور وأحمد وكريم … ايه الا عايزا تعرفيه واعرفيه منى .. الغريبه انى قدامك كتاب مفتوح وما بخبيش حاجه عنك لو سمحتو سبونى معاها
حور بترجى لاحمد وكريم وعيطت : ارجوك جاوبونى انا تعبت وهو مش عايز يرحينى . والله ها أعمل الا ها تقولو عليه
أحمد : حور اهدى
حور بجنون : مش ها أهدى وبصوت عالى جدا .. اشمعنا انا الا بيحصل معايا دا كله .. ايه للدرجه دى انا نحس ومليش حظ مع حد .. للدرجه دى الناس كلها مصممه تفارقنى وبتشاور على طارق وبتضربه فى صدره بغل حتى هو طيب انا ها اسيبه بس أفهم ليه ..قولولى أنتو وبتجرى على كريم عايزا تمسك فيه .. طارق حضنها جااامد وشالها ومش بيها بعيد عن المكان كله ما يعرفش مشى اد ايه بيها .. نزلها وقعد بيها فى مكان معزول عن الكل .. وحضنها بقوته .. وهو بيحضنها وبصوت مكسور .
طارق : سامحينى يا حور .. وجعك بيوجعنى ومش فى ايدى حاجه .. انا ما ضحكتش عليكى وصارحتك من البدايه بكل حاجه .. ما انكرش انى ميال ليكى وفى صراع مع نفسى .. بس انتى عايزنى اخلف وعدى لواحده استحملت منى كتير
حور اتعدلت وبصت فى عيونه : بتحبها
طارق هز راسه بمعنى اه : ايوا رغم انى عارف ان دا ها يدايقك بس حقيقه ما اقدرش انكرها
حور بتمسح دموعه وبصوت ممزوج بالألم : طيب اقولك ايه قولتهالك قبل كدا وها اقولها تانى بتمنالك السعاده حتى لو من غيرى وابتسمت نصيبى كدا ها أعترض خلاص وبترفع ايديها : انا بستسلم
طارق بتردد : متاكده يا حور والا ها تصعبى عليا الامور أكتر من كدا
حور : صحيح انا مش عارف ممكن أعمل ايه لو شفتها قدامى او رد فعلى بس الا أعرفه انى عمرى ما اتمنيت أشوف حد مبسوط زى ما بتمنى أشوفك .. وقامت ياله نروح بقى عشان ما نتاخرش عليهم
طارق قام وبيشدها لحضنه من تانى : اوعدك انى مش ها اتخلى عنك ودايما ها تلاقينى فى ضهرك
حور بعدت عنه وبهزار يوجع اى حد مكانها : لا يا حضرت الظابط كفايه كدا عليا .. على الله تقربلى تانى كفايه عشان على رايك جدتى من خالصه .. ياله ومشيت قدامه راحت على الشاليه على طول
*****************
مر الوقت سريعا .. واتى أخر النهار
نور مريحه جمب مؤمن فى السرير وبتتكلم معاه
مؤمن : وبعدين يا نونه عايزا ايه دلوقتى
نور : يا مؤمن كل ما افتح ارتباط هيدى بأى حد تتعصب هى بنت يا حبيبى ولازم تتجوز ويكون لها بيت واولاد .. ميرنا أصغر منها بسنه واتخطبت انت ايه بقى رافض ليه
مؤمن : سبيها تشم نفسها مسئوليه وهم كبير عايزا ترميه على ضهر بنتك .. تتمتع بشبابها الجواز مش ها يطير
نور : لا ها يطير يا مؤمن انت عايزاها تتجوز كبيره فى السن وتجيب اولاد على ما يكبرو تكون هى عجزت ها تتمتع بيهم أمتى ما تبص علينا كلنا ولادنا ماشاء الله كبرو واحنا لسا شباب زيهم
مؤمن : انتى بتتكلمى على جيل مختلف .. جيل عارف ان فى مسئوليه وزوجه واولاد .. دلوقتى البنات بتنطحن شغل وبيت وزوج الله اعلم عدل والا متنيل على عينه هو قاعد فى البيت وهى مموته نفسها عشان شايله هم مصاريف البيت ولوزمه .. ومرزى على القهوه لا شغله ولا مشغله يا قاعد على النت بيكلم دى ودى وفى الاخر تلاقى لسانه طول كدا وعمال يشتم فى البنات وحلمه يتجوز أجنبيه عشان البومه الا فى البيت وهو غراب ولا بيفهم لان الغربان بتفهم وعندها مبادى واخلاق عنه
نور قعدت على روكابها وبتضحك وبتهتف : مؤمن باشا .. نصير المرأه .. يا يجيب حقها .. يا يقعد بنته جمب امها 😂😂😂
مؤمن : 😂😂 شدها من راسها وقعها جمبه .. ما تتهدى بقى اه ما انتى لاقيتى بختك
نور بأبتسامه : الصراحه اه الحمد لله .. ويارب بنتى يبقى بختها زى بختى .. بس انت وافق الله يسترك وسيبها على الله
مؤمن : لما احس ان الا بيتقدم لها يستاهلها ها اوافق ان شاء الله .. ممكن تقفلى على الموضوع بقى
نور : يالهووووتى .. اطلعلو انت انا مش قايمه
مؤمن بيهز كتفه : ولا انا قايم يكش يجيلو العووو برا خليه واقف على الباب
هانى من برا : يعنى ادخل والا اعمل ايه دلوقتى ردو علينا يا بشر … يا ماما .. انت يا حج عبرنى
مؤمن من جوا وبصوت واطى : ولا ها أعبرك
نور بنفس الصوت : ولا انا .. انا مالى يجرالى ما يجرالى .. واورح فيها
هانى : يعنى مش عايزين تردو عليا .. طيب انا نازل وها اخد مفاتيح عربيتك أتمشى بيها تحت شويه
مؤمن بينط من مكانه وهو بيقوم وبيعدى من فوووق نور وقع فوقيها على الارض
نور : اه رقبتى راسى .. الهى تتشك
مؤمن بيتعدل وماسك روكبته وقايم بيعرج وبيرفع ايده للسما : يارب ارحمنى يارب انا تعبت من الكائن المتخلف دا وفتح الباب بعصبيه .. خد يالا
هانى : 😂😂😂 ما انتو صاحين اهووو امال ايه بقى
مؤمن : يا ابنى يا حبيبى ارحم الا جابونى . انت عايز تعمل فيا ايه تانى
هانى : يعنى انا غلطان انى نزلت جبت بسبوسه .. وعايزكم تاكلو معايا
مؤمن : جبتها منين دى يالا
هانى : من عند ال…. فى الملف
مؤمن : وايه السرعه دى دا احنا سايبينك من ربع ساعه
هانى : بالعجله يا بابا .. فى ثانيه كنت هنا
نور ماسكه راسها : اه يا اما .. فين الببسوسه عشان أكل وانام
هيدى : ههههههه تعالى يا ماما ناكل انا وانتى دى جميله
نور وهى ماشيه كعبلت هانى وقعته فى الارض وبتبصله : ايه احنا كدا خالصين معلش كل واحد ياخد حقه
مؤمن : تعيش وتاخد غيرها يا مغلبنى قوم الله يسامحك .. ببسوسه .. ها تموتنى انا وامك عشان ببسوسه وسابه ودخل ورا نور وهيدى
هانى : ايه الناس الا لانافع معاها حلووو ولا وحش دى يارب
***************

طارق : انتى اتاخرتى ليه
جومانا : اعمل ايه ياطارق .. غصب عنى وكمان انت مستعجل ليه
طارق : عشان زى ما فهمتك يا جومانا .. انا مش عايز ادبس فى علاقه . وهى شكلها كدا بتحبنى بجنون وها تتعلق بيا اكتر .. مش عايز اخدعها
جومانا : ليه يابنى .. خليك حلو حد يقول للحب لاء وانت عايزنى ادخل أكسر قلب البنيه كدا حرام عليك
طارق : جومانا .. انتى وافقتى .. مفيش رجوع
جومانا : لا مفيش .. ياله الله يسامحنا على الا احنا ها نعمله … ودخلو جوا
هدى : بتبص لطارق بأستفهام .. مش تعرفنا
طارق : دى جومانا صحبتى
هدى : وشها اتقلب .. وبينها وبين نفسها هو كلامه لحور طلع صح والا ايه .. وبضحكه مصطنعه اهلا .. وسابتهم وطلعت على فوق ..
جومانا : ها تودينى فى داهيه والناس كلها ها تكرهنى
طارق : هشششش .. استنى ها ادخل اشوف حور
هدى : الحقونى .. طارق جايب البنت الا بيحبها تحت
حور : ايه ..وقعدت على السرير .. يعنى بيتكلم بجد
مازن : قومى ولا يهمك .. لو هو شاطر يورينى نفسه بعد الا ها نعمله فيه
شريف : ها نعمل ايه ..مصيبه لو اتجوز الاتنين انا مش ناقص اروح اسلمه للبوليس الواد دا وارتاح منه
مازن : ملهاش حل غير شاديه ورشدى
كلهم تنحووو
روان : ضحكت .. برافووو يا مازن .. ياله كلكم على تحت على ما اجهزها وبتبص لحور دا جوزك انتى ومن حقك اوعى تنفذى الهبل الا فى دماغك وتبعدى انتى اولى بيه .. وانتو ياله ليطلع لنا هنا
مازن : فهمانى يا روروتى ..
مروان : شده من رقبته .. قدامى وملكش دعوه برورتك .. عندك روكا تسد عين الشمس
مازن : هههههه ما بحبش الشمش سبنى يا مروان عايز اتفرج
مروان : بقولك قدامى
ونزلو كلهم مع بعض .. وسلمو على جومانا ..
سمسمه : انتى حبيبه طارق
جومانا : انتى عسوله خالص
سمسمه : بتزق ايديها .. وانتى بتخطفى طارق منى . هو عايز يتجوزنى انا .. انتى مالك
طارق : سمسم .. تعالى ياقمر
سمسمه : وسع كدا انا زعلانه منك .. هى دى اصلا حلوه انا احلى منها
طارق : بيوطى عليها .. مين قالك الكلام دا
سمسمه : انا سمعتهم فوق .. وهما بيقولو دى حبيبتك
مروان : سمسمه تعالى هنا
سمسمه : بزعل نعم يا بابى ..
مروان : خدها وطلع على برا .. مش عيب نسمع الكلام ونقول عليه مش اتفقنا مش ها نعمل كدا تانى
سمسمه بعصبيه : هى بتخطف طارق منى يابابا
مروان : ياحبيبه بابى .. طارق دا اخوكى الكبير .. عيب نقول كدا
سمسمه : يوووواه يا بابى .. وراحت على أحمد الا شالها .. يرضيك كدا ياحمودى .. يخطفو طارق منى
أحمد : هههههه مين الا خطفه
سمسمه : القرده الا قاعده جوا . عايزا تخطف طارق . انا بحبه من قبلها
مروان : واقف مبتسم .. لان بنته واخده من روان وغيرتها كتير .. وبتحب كل الا حواليها
أحمد : انتى على طول بتحبى كدا .. مره عمو مازن . وطقطق وكريم .. وبابا .. وعمو شريف .. مش عاتقه
سمسمه : وبحبك انت كمان .. انا بحبكو كلكو .. ومحدش ها ياخدكو منى
أحمد : حضنها وباسها .. محدش يقدر ياخدنا منك يا سمسم .. دانتى الاصل والباقى تقليد
سمسمه : حضنته .. انا بحبك قوى ياحمودى .. بس وانت مش بتزعل
احمد : يعنى لما ازعل سعتك مش ها تعبرينى يعنى
سمسمه : لا بحبك بردو بس وانت رخم لا
احمد : ههههههه دايما تنيليها كدا كملى جميلك للاخر
سمسمه : هو انت ها تحب واحده زى طارق على طنط ريم وعليا
احمد : لا دا انتى مصممه تلبسينى فى الحيطه .. انا اخرى ريم والحمد لله اخلص معاها بس
سمسمه : خلاص سبنى بقى عشان اقول لطنط انك ها تخلص منها
احمد : ههههههههههه لا دا نتى تطلعى برا وتطلعنى من دماغك
سمسمه : بتمد شافيفها .. هات بوسه
أحمد : باسها بحب اخوى حقيقى .. ياله روحى العبى .. وملكيش دعوه بالكبار .. ايه ياباشا ها تفضل واقف كدا
مروان : مستنى أمك بالخطط بتاعتها هى ومازن … وبعدين روان نزلت وماسكه ايد حور .. الا بطنها قدامها كأنها فى الشهر التاسع ..
أحمد : ضحك جاااامد .. وبعدين سكت .. وبيبص لمروان .. ايه دا
مروان : هههههههه … وسع كدا .. وبيفتح الطريق .. اتفضلو انتو مش ها تجبوها البر انتو وابو كرش اخويا ..
حور : داخله وحاطه ايد ورا ضهرها .. وماشيه ماشية الحوامل .. قربت على طارق .. وباسته من خده وهى بتنهج .. حمدالله على السلامه ياحبيبى كنت خايفه اولد وانت مش هنا .
طارق : متنح .. وبيبص عليهم كلهم بنص عين .. وبصوت عالى .. ايه دا انتى عندك انتفاخ .
حور : بتضحك ضحكه مصطنعه .. ياحبيبى على طول تهزر كدا .. مش تعرفنى ياحبيبى ..
أحمد بيكلم كريم : 😂😂😂 تيجى تصيده يصيدك
كريم : طارق عامل زى الكتكوت الا فى القفص
سامر : هو ايه الحاجات الغريبه الا بشوفها عندكم دى يا جدعان .. دى بقت حامل وها تولد مسافة السلم .. طارق دا جبار وربنا
جومانا : بتقوم .. اقعدى ياحبيبتى . انا زميلة طارق
حور : بهزار فى المدرسه
جومانا : لا فى الشغل .. انا فى الاداره
حور : اه .. وانتى بقى مرتبطه
جومانا : بصت لطارق .. الا واقف شايط .. ايوا مرتبطه وخلاص ها اتجوز .. وطبعا ها تحضرى فرحى انتى والبيبى
حور : ان شاء الله ياحبيبى .. دا طارق مستنى البيبى على نار .. كل شويه .. امتى يجى ياحور . نفسى اشيل حته منك ياحور 😂😂
جومانا : قامت ربنا يخليكو لبعض .. هو بيحبك فعلا وعمره ما ها يتخلى عنك.. بعد اذنكم .. ومشيت وطارق لسا ها يطلع وراها .. رفضت وقالتله خليك جمب مراتك
حور : بتتسحب ووراها هدى وروان وروكا . ومازن بيراقب الطريق هو وشريف .. لقو طارق داخل هجم عليهم .. وكل واحد جرى فى ناحيه .. وحور طايره على السلم .. وبعلو صوته . انا عايز حته منك يا اوزعه .. حامل فى دمل
حور : وهى بتجرى مخدتين صغيرين وقعو منها على السلم .. وطارق شالهم .. هما دول ولادى وبيحدفها بالمخدات وحور مسكتهم ولادى يا حبايبى ودخلت قفلت الباب عليها

طارق : بيخبط جااامد على الباب افتحى ياحور
حور : برعب من ورا الباب . مش فاتحه … العيال عايزا تنام
طارق : بعصبيه .. بقولك افتحى .. دا انا ها انيمك للابد انتى وهما ملكيش كلمه ابدا
حور : مش جيالى نوم دلوقت .. وبعياط مصطنع . هو النوم بالعافيه يا طقطق
طارق : بيجز على سنانه ..وبيخبط بعنف .. بقولك افتحى ..
حور : فتحت الباب وجريت لاخر الاوضه .. اوعى تتهور .. انا وولادك امانه فى رقبتك

طارق : قفل الباب .. انا وولادى .. هما فى فين ولادى ياحور
حور : مسكت الخداتيتن .. اهم وبتحدفهم عليه وبتحاول تخرج
***
هدى : انت ها تسيبه يا شريف .. ممكن يقتلها
شريف : يعنى اموت انا .. ابنك شرانى . والمثل بيقول ابعد عن طارق وغنيله
مازن : لا حول ولا قوة إلا بالله .. انا مش سامع صوتها .. لحق خلص عليها
مروان : البركه فيكو .. اطلع يا شريف نزل ابنك
شريف : انا لا هو صاحب الخطه وهو يطلع ينزلها
روان : انتو ها تتعازمو على بعض . انا ها اطلع انا
هدى بخوف .. وانا كمان بس ها افضل ورا
ريم : ماما .. هو ممكن يعمل لحور حاجه
كريم : محدش يطلع لهم عملتو عملتكو .. ياريت يفضلو لوحدهم .. هما يتفاهمو مع بعض
مازن : انت شايف كدا
كريم : ايوا يمكن الامور تتحل بينهم لوحدهم
****************
طارق : انتى مش هاتبطلى جنان
حور : لاء .. انت جوزى
طارق : انتى صدقتى .. دا على الورق .. فاهمه على الورق وكلامنا الصبح ايه اتبخر
حور : بمزاجك او غصب عنك جوزى .. انا مليش غيرك ومش ها اتنازل عنك لاى حد
طارق : حور افهمى .. انا مش بتاع جواز .. مش انا
حور : خلاص خلينى على ذمتك .. ما طلقنيش انا عايزا ابقى معاك انت
طارق : ليه ياحور .. ماتسمعيش كلامهم . انا مفيش منى رجا ..انتى بتخسرى حياتك وعمرك كله لو فضلتى جمبى .. من الاخر انا لا ليكى ولا لغيرك والطلاق هايتم لان اظاهر كدا قولتليهم واتفقتى عليا . ريحى نفسك وبوجع ظاهر عليه ..كله وهم
حور : دموعها نزلت . طيب ليه كنت بتقرب منى . وحاولت تبوسنى اكتر من مره .. طب لمسة ايدك ونظراتك ليا كل دا وهم .. وقلبى ياطارق الا بيحبك من يوم ماشافك بردو دا وهم . انا مش ها اذل نفسى أكتر من كدا ليك ..عايز تطلقنى طلقنى .. الدنيا مش ها تقف عليك ياطارق زى ما هى ما وقفتش على الا قبلك عايز تقولها دلوقتى قول وبتقرب عليه .. قول لو انت قدها ومش فارق معاك
طارق : اه مش فارق معايا .. ومش هاتكسرنى دموعك .. وانتى طالق ياحور .. وسابها ونزل على تحت
حور : حطت ايديها على قلبها بعد ما حست بوجع فيه لا يطاق الكلمه نزلت زى السكينه على قلبها قبل ما تسمعها بودانها .. ودموعها بتنزل ورا بعض بألم وقهر .. شايفه الدنيا وحشه وقاسيه وكل حاجه بتظلمها دايما الدنيا بتسرق فرحتها .. قامت لمت هدومها ونازله على تحت
هدى : فى ايه ياحور .. عملك ايه .. ضربك
حور : اترمت فى حضنها .. محتاجه لحد يحتويها ويضمها .. وبتعيط بمراره .. طارق طلقنى ياماما سابنى خلاص
كلهم اتنفضو من مكانهم
مازن : هو راح فين لسا فوق
حور : بتهز راسها بمعنى لا
مروان : شوفه فين يا أحمد انت وكريم وهاتوه
شريف : وانتى واخده شنتطك وراحه فين . ايه قرار الجواز من دماغكو .. والطلاق . وتسيبو البيت كله من دماغكو . ملكوش كبير
روان : شريف مش وقته هى فى ايه والا ايه
شريف : هى شجعته على الغلط لما وافقت تتجوزه منها لنفسها والله لو كانت جتلى لكنت انا بقيت كبيرها ووقفت له .. وادم بتحبه والا حصل حصل ماتهربيش وتسيبه لأوهامه الغبيه . انتى عارفه عشان اتجوز هدى الا قدامك دى انا عملت ايه .. كتير اتبهدلت .. بس بعد كدا قيمتها زادات اكتر عندى وانا قيمتى زادات عندها عشان شاريها
حور : انت ياعمو الا جريت وراها وتعبت عشان تتجوزها .. وبتشاور على نفسها .. انا لاء .. هو مش عايزنى .. والا قبله لما رفضت حقارته .. طلقنى .. انا عباره عن كوبرى للجميع بيعدو للبر الا يريحهم هما ما تزعلوش نفسكو .. عشان انا كمان خلاص مش ها ازعل تانى .. ولا ها أفكر تانى فى الا بيوجعنى بعد اذنكم .. وحاولو يوقفوها .. ماقدروش عليها
حور : راكبه الباص .. وعيونها على الطريق بشرود .. بتفكر فى كل كلامها مع طارق .. افعاله معاها . منغشته و فى لحظه تبتسم وسط عياطها بصمت قاتل بينهش فى عمرها الا بيتسرق منها .. عدى وقت كبير وهى مش حاسه
احد الركاب : انسه .. يا انسه .. خلاص الباص وصل
حور : بتبص له بتوهان .. وقامت خدت الشنط .. ونزلت ركبت تاكسى وراحت على شقتها بعد ما خدت المفتاح من جارتها .. يااااه اد ايه واحشاااها .. بتبص لكل حاجه فيها بشوق .. حاسه ان حيطان الشقه بتحضنها وبتقول لها وحشتينى فيها عمرها وحياتها مع امها الا فى لحظه انتهت دخلت اوضة مامتها نامت مكانها وبتضم رجلها على صدرها قووى وماسكه المخده بتدارى وشها فيها وبتعيط بحرقه على كل الوجع الا هى حاسه بيه .. خلاص فاقت من حلمها الجميل الا كان نفسها تكمله ..
********
طارق : قاعد فى العربيه بعد ما طلع بيها ومشى مسافه كبيره هو مش حاسبها .. دخل فى مكان صحرا .. دموعه لاول مره تنزل عامله زى الحجر بتألمه .. قلبه بينبض بس المره دى نبضه لمين .. لقراره الغبى والا لها هى مراته الامش مراته .. وحبيبته الا مش حبيبته .. هى كل حاجه جوووواه وعكسها .. بيفكر ياترى ها يحط عينه فى عنيها تانى ازاى .. طيب ها يقدر يواجه شريف وهدى الا حطم احلامها
عشان تشوفه جمب مراته ..طب عمو مازن وعمو مروان .. وجده محمود يعرف هو وجدته فاطمه .. الدنيا اتكركبت قدام عيوانه .. وبتديق بقت اقل من خرم الابره ..
**********
احمد : مش لاقيه
كريم : قلبنا عليه الساحل
هدى : بتعيط وبس .. على حال حور وطارق وقلقاها عليه زى اى أم
روان : بتمسد على ضهرها .. اهدى ياهدى . هايرجع ان شاء الله
مروان : بعصبيه .. انتو كلكو قرارتكو غلط .. انتو فاكرين لعب العيال الا كنتو بتعملوه زمان ها ينفع مع دول وبيشاور على كريم واحمد .. لا هما زينا ولا علقهم وحياتهم شباهنا هما مش جيلنا الا لو عمل حاجه له كبير وله حد يوقفه تفكيرنا غير تفكيرهم الحريه عندهم بقت اكبر فى كل حاجه اتعاملو معاهم بطريقتهم هما مش بطريقتكم انتو اغرسو فيهم القيم وما تفرضوش عليهم الا انتو عايزينه دا الا ياما قولته ليكو زمان لما كان دا ينفع.. بس الواحد بيكلم مين.. ارتحتو لما البنت اطلقت والباشا ساب الدنيا تتطربق وهرب .. وسابهم وطلع على برا مخنوق جدا على حور وعلى طارق الا تصرفاته غريبه هو شاف انه بيحبها ولايمكن احساسه يخيب
أحمد : بيبص على ريم لقائها منهاره .. خدها فى حضنه وطلع اوضته .. انا اسف ان شهر عسلك يبقى كدا
ريم : مش مهم يا أحمد .. بس اعمل اى حاجه ورجع طارق لعقله .. حرام البنت تتعذب كدا
أحمد : طارق مخه صعب ياريم .. ولما بياخد قرار .. مش من السهل ترجعيه عن قراره الا لما هو يكون عايز كدا
ريم : وحور خلاص كدا .. انا حبيتها قوى وبقت أخت ليا
أحمد : ربنا معاها ياريم .. واحنا مش ها نسيبها ما تقلقيش محدش فينا ها يتخلى عنها هى خلاص دخلت عيلتنا والا بيدخل فيها عمره مايخرج مهما حصل
ريم : بتحضن أحمد جااامد بحبك .. انت قلبك طيب
أحمد : قوووى .. بس ماتخديش على كدا ..عشان انا لوقلبت
ريم : ضحكت وسط دموعها .. هاتقفل باب الاوضه .. وها انام قدام الباب
أحمد : ايوووا كدا .. انتى كدا عرفتى الا فيها .. ياله عايزك جااامده كدا واقفى جمبهم تحت . وانا ها انزل ادور عليه تانى يمكن الاقيه
ريم : بتمسح دموعها .. حاضر
أحمد : مسك ايدها باسها .. وقرب على مقدمة راسها باسها بوسه طويله .. وقومها ونزلو
شريف : انا جاى معاكو
أحمد : عمى ارجوك سيبنا احنا نتعامل معاه .. انت عارفه لما بيعند او بيكون مدايق
شريف : يعنى ايه ها افضل طول حياتى اتعامل معاه بحذر
مروان : انت الا غلطان .. جاى تفكر بعد ما كبر وبقى راجل ومسئول ها تتعامل معاه ازاى .. اتفضلو ماترجعوش غير وهو معاكو .. كريم
كريم : نعم ياعمى
مروان : اتصل على حور اطمن عليها .. وابعت حد من طرفنا يشوف هى فين واعمل كل الا ممكن تحتاجه .. وانتو جهزو نفسكو عشان اول ما يوصلو بطارق نرجع ملوش لزوم نفضل هنا والمسكينه دى لوحدها هناك .. وبيبص لاحمد عايز تفضل هنا انت وعروستك خليك
ريم : لاء ياعمو انا معاكو مش ها افضل هنا بعد اذنك يا أحمد
أحمد : قرب عليها حضنها وباسها .. براحتك ياحبيبتى
مرنا : بتبص لاحمد وابتسمت .. وسامر خد باله ومراقب تصرفاتها بدون ما تشعر ودا نوعا ما طمنه .. انسحبت بهدوء وبعدت عنهم .. اتصلت على طارق .. وانتظرت انه يرد عليها … بس لارد
احمد وكريم بيلفو على طارق وطلعو على الصحرواى اخر أمل ليهم .. وشافو عربيته .. ودخلو له فى المكان الا هو فيه
كريم : قعد جمبه بهدوء هو واحمد… ودا يزقه من ناحيه ودا يزقه من ناحيه
طارق : يوووواه ..ايه الا جابكم ورايا
أحمد : عارفين انك ممكن تفرقع لو فضلت لوحدك قولنا نيجى نلحقك
كريم : بيشد شفايف طارق .. بوزك مترين ياجدع وعايزنا نسيبك .. مفيش دم
طارق : سند براسه على أحمد .. وبيتكلم بخنقه ..انا عايز افضل لوحدى
أحمد : وبعدين ياطارق ها تفضل حارم نفسك وخايف لحد أمتى . قول لها وهى تختار
طارق : انت عايزنى اذل نفسى ..ابقى صغير فى عنيها واكسر قلب أمى وابويا .. دا ممكن يموتو بحصرتهم عليا
كريم : ايه الا يصغرك هو دا بأيدك .. قولى مين فينا كامل .. عيش حياتك وسيبها على الله دا ابتلاء من ربنا
طارق : بعصبيه وبعد ما أعيش .. أقضى حياتى زن زن ..زن .. مره من ابويا وامى وجدى وجدتى .. وهى نفسها هاتزهق منى ها تتخنق وها تقول انا ليه عملت فى نفسى كدا .. كدا احسن لها وليا انا كمان وليهم كلهم
كريم : بيشده عليه جااامد .. وبيخنقه بايده بهزار يعنى ماضحكتش على حور انا عارفك ديب كبير
طارق : ابتسم بحزن .. لا والله
أحمد بذهول : خالص وبيزقه قول كلام غير دا
طارق : بيلف ايده .. يعنى كنت بستهبل
كريم : بقى دا اسمه كلام .. يعنى لما انت تستهبل هى تعمل ايه ياقاسى
طارق : بيضحك . . تستهبل هى كمان ياجدع
أحمد : انت ملكش غير واحد غتت زيك هو الا بيعرف يحرق دمك .. وبيتصل على منير من رقم جديد معاه
طارق : بلاش .. مش ناقصه
احمد : اول ما منير رد فتح الاسبيكر لطارق وبيضحك بصمت وبيغمز له
طارق : بصوت بيرفع صوته ..مونمن ياحياتى
منير : مين معايا
طارق : لحقت .. نسيتنى يا وحش
منير : معلش اصلى مش مركز . مين معايا
طارق : انا حبيبتك يافاشل
منير : بعصبيه .. هو انت
طارق : تعبان قرصك يامونمون
منير : ماتقوليش يامونمون ولم نفسك ..انت فين يابنى ادم
طارق : هههههه وحشتك يا دكتور والا ايه
منير : ياخى لو شفتك دلوقتى ها امسك فى رقبتك اطلع روحك يابارد
طارق : اهون عليك يا كلبه انتى واحمد وكريم سايحين على نفسهم من الضحك
منير : قول لجوز الخيل الا جمبك ليكو واحشه
طارق : بيتكلم بجديه .. عامل ايه
منير : لسا عامل عمليه حالا وخارج منها ياحقود
طارق : اكيد فشلت وطردوك من العمليات وقالولك مش عايزين نشوف وشك تانى
منير : مالك يالا .. صوتك متغير ليه كدا
طارق : طلقت حور يامنير دلوقتى وزمانها بتقول عليا ندل واتخليت عنها تانى
منير : انت اتجوزتها امتى وطلقتها امتى وبقلق انت فين ياطارق
طارق : لسا عايش ماتقلقش عليا
منير : انا قولتلك كام مره عيد التحليل ..مش عايز تسمع كلامى
طارق : مش ها تفرق كتير .. اجرى واعمل تحاليل ليه ما انتو قولتلو مفيش علاج
منير : اسمع كلامى انت خدت راى دكتور واحد وماسمعتش لحد ..حتى التحاليل وكل حاجه خدتها ما ادتنيش فرصه اعرضها على مختصين غيره
طارق : بخنقه خلاص يامنير خد احمد
احمد : ايوا ياحبيبى
منير : هاته وتعالى يا احمد .. دا واحد مجنون ومابيتفاهمش ولا بيسمع غير نفسه
احمد : ها يروق شويه وها اجيبه عشان احنا كلنا فى الساحل
منير انتبه : انت ايه الا جابك من شهر العسل
احمد : نصيبى عشان اشوف اشكالكم وتدايقونى .. مابقتش عريس
منير : انت ها تغلب .. بكرا نلاقيك سارح فى اى حته وتعيش فيها زى مروان وروان
احمد : الله اكبر .. الله اكبر انت راشق بالصلاة على النبى فى حياتنا وعاملى فيها دكتور
منير : انا راشق فى اى حاجه انتو فيها .. ياله ما تتأخروش عليا واقنع الباشا يعيد التحليل إلا عامله من سنتين والدنيا وقفت عنده على كدا
***************
سوزى : انتى مالك مش على بعضك كدا ليه
سما: ما اتصلش عليا خالص انهارده وبتصل عليه ما بيردش
سوزى : انتى غلطانه انك خدتى رقمه اصلا
سما : سوزى ياتقولى حاجه كويسه ياتسكتى
سوزى : هو انا قولت حاجه دا المفروض الا تسمعيه يعنى ايه واحد يقولك هاتى نمرتك تديلو نمرتك
سما : انا لا اديته ولا نيله .. هو الا خد التليفون من ايدى ونا بعلب فيه ورن على نفسه
سوزى : كنتى اضربيه وخدى تليفونك .. وكمان لحقتى اتعلقتى بيه
سما : ماسكه راسها بفكر فيه كتير قوووى .. مش قادره اشيله من تفكيرى وهو محاوطنى مش قادره اهرب منه ومش عايزا وبتطلع اختها برا الاوضه .. وقاعده اتصال ورا اتصال .. جت لها رساله منه .. فتحتها بالهفه .. انا مش ها اقدر اكلمك دلوقتى .. هديت شويه وقاعده بتفكر ممكن كريم يكون فعلا اتعلق بيها زى ما اتعلقت بيه والا لاء .. وبتفتكر لما قابلها وهى ماشيه وقاعده سرحانه وهيمانه فيه
*****************
مر أكثر من اسبوعين وهدوء تام من كل الاطراف .. ومتجنبين الكلام مع طارق لانهم حسو فعلا انه محتاج هدنه مع نفسه وخايفين الكلام يجيب نتيجه عكسيه معاه وتقريبا كدا كلهم بيطمنو على حور وبيروحو لها برغم من انشغالهم مع ميرنا وفرحها الا ها يبقى اليوم وساعات وتدخل عيش الزوجيه … وكريم وفى بوعده مع سوزنا وراح خطبها رسمى هو وعيلته وعيلتها رحبو بيه جدا وكتبو الكتاب بعد الخطوبه بيومين على اساس يحددو الفرح على طول
**************
نور : هيدى ياحبيبتى خليكى مع ميرنا
هيدى : حاضر ياماما
روان حضنت هيدى وباستها ..عقوبالك ياقلبى .. ومسكت هانى من وشه .. وانت كمان ياهنون
هانى : بيضحك يارب ياطنط يارب
نور : انا مش عارفه مين الا ها تستحملك ربنا يكون فى عونها
هانى : هى واحده بس الا هاتستحملنى وتفهمنى
روان : ودى مين ياشقى
هانى : سمسمه بنتك ياطنط
روان بصت لنور والاتنين اتفجرو فى الضحك .
نور : عينى عينك كدا طنط مش ها تدخلك هنا تانى
روان : حضنت نور بإيدها ….ليه يا نونه هو يكبر ويبقى الدكتور هانى وانا اقنع سمسمه على طول .. تكون هى كبرت شويه
هانى : شفتى الكلام الا يفتح النفس
نور : وانا بسد نفسك طب ياله هواينا شوف الرجاله بتعمل ايه واعمل زيهم ..
وهانى خرج برا يشوف ابوه فين
مؤمن : بيستخبى ورا مازن وماندو
مازن : مالك يابنى شفت عفريت
هانى : عمو مازن شفت بابا .
ماندو : بعد عن مازن ومسك مؤمن .. اهووو ابوك
مؤمن : بيضحك برخامه لماندو .. ايه يالا الذكاء دا يلا .. جايبه منين
مازن : 😂😂😂 دا أقل حاجه عنده
ماندو : ايوا انا اصلا جبار
مؤمن : اداله بالكوع فى بطنه .. انت تسكت خالص .. وبيبص لهانى وبيخبط ايد على ايد نعم .. افندم
هانى : هو انا مدايانك بفلوس وكل ماتشوف وشى تتلبش
مؤمن : بيكلم مازن الا بيضحك بصوت عالى .. طيب ثانيه وراجعالك .. ومسك هانى حاوط راقبته بإيده وبيشده عليه وماشى .. هو انا ياحبيبى عملت فيك حاجه
هانى : لاء
مؤمن : شوفت منى حاجه وحشه
هانى : لاء
مؤمن : امال انت بتعمل فيا كدا ليه نفسى اتهنى على ساعه واحده من غير مناهده ووجع قلب
هانى : زعل طيب انا ها أمشى اشوف حد اقعد معاه
مؤمن : قرب منه وحضنه .. ماتزعلش بس ما ترخمش عليا
هانى : ابتسم من طيبة ابوه .. حاضر انت اصلا احلى اب فى الدنيا
مؤمن : برغم انى مش مرتحالك بس انت احلى ابن فى الدنيا بردو
****************
سما اول ما وصلت هى وعيلتها .. كريم خطفها لمكان هادى بعيد عن الدوشه ..
كريم : وحشتينى
سما بخجل : وانت كمان وحشتنى .. انت على طول تفاجئنى كدا
كريم : انا نفسى افاجئك واقولك فرحنا بكرا
سما : ضحكت بصوت عالى وكريم حط ايده على بوئها بسرعه .. وهو مبتسم وهى حطت ايدها على ايده تنزلها .. لقته بيقرب منها ومحاوطها بعيونه وبايد
كريم : قولتلك كام مره صوت ضحتك محدش يسمعها غيرى
سما : بتوتر .. ماهو مفيش حد غيرك
كريم : مش ملاحظه ان صوت ضحتك عالى والا انتى عايزنى اعمل فيكى ايه .. وبيهزر وانا بتكلك .. اتلكك دلوقتى
سما : بتوتر اكتر .. ابعد شويه خلينى اروح لبابا وماما
كريم : انسى .. انا خاطفك انهارده يعنى انتى مقبوض عليكى
سما : كيمو .. بطل هزارك دا بقى ووسعلى كدا
كريم : انا روحت اتقدمت وكتبت الكتاب فى يومين .. وبقالى اسبوعين مش عارف اخطف لحظات معاكى وبيقرب على شافيفها واتمتع بيكى .. وبهمس ومعاكى .. اتجنن انا دلوقتى
سما : بتزق صدره بإيدها .. وايديها بتترعش مش قادره تتمالك نفسها ..
كريم : مسك ايدها الاتنين ورا ضهرها .. وبقت حبيسه حضنه وشوقه لها .. بيغمض عيونه وبيستمتع باللحظه الا انفاسهم اختلطت ببعض .. وسافرو الاتنين فى دنيا تانيه لها مذاقها الخاص ..
طارق : بيدور على كريم مش لاقيه .. ومش عارف يقعد مع احمد الا مشغول مع ريم جدا .. وبيلف فى الجنينه من ورا .. واتفاجى بكريم وسما مع بعض .. انسحب بهدوء عشان ما يحرجش سما .. وخرج برا المكان كله زى عادته ركب عربيته تحت نظرات شريف وهدى الا مقهورين على حاله وفاطمه ومحمود الا غلبو معاه .. بقى وضعه صعب حتى الكلام مابقاش بيتكلم وعلى طول لوحده .. بيتعذبو على عذابه هو وحور الا تقريبا كدا روحها اتعلقت بروحه .. وزهدت كل حاجه حتى الضحكه وعلى طول لابسه عبايات مامتها السودا .. بقو محتارين ومش لاقين حل ليهم الاتنين .. ومش فاهمين ايه سبب رفض طارق وكرامة حور الا مناعها تنزل من نفسها تانى عشانه حتى لو هاتموت
طارق : لقى نفسه واقف بالعربيه قدام بيت حور .. وباصص على الدور الا هى ساكنه فيه .. نفسه يشوفها او حتى تطلع ويلمح برائتها وجمالها الخاص .. بنت عاديه جدا اتحولت لملكة جمال بخفة دمها وروحها الحلوه وتمسكها انه ما يقربش حتى لو تمثيل الا لما تكون مراته وعلى ذمته .. وجسمها الا محافظه عليه وشعرها الطويل الا بيزيد انوثتها … نزل ومشاعره هى الا بتقود المره دى .. طلع فوق عندها .. فتح الباب بطريقته وداخل بهدوء وقفل الباب براحه قرر انه يشوفها ويمشى وبيدور عليها فى الشقه سمع صوت عياطها فى اوضة النوم .. قرب بحذر ويا دوب شايفها من ضى نور الشباك الا منور الاوضه زى الشموع .. نايمه ولابسه اسود .. وبتعيط وعماله تبرطم قرب من غير وعى ازاى يشوفها كدا ويسيبها بقى اضعف مما تتخيلو .. مجرد ما بيفتكرها او بيمسع اسمها قلبه بيثور عليه وروحه بتنهار فى بعدها .. قعد قدامها على السرير وهى اتفزعت واتعدلت بسرعه
طارق : حور اهدى انا طارق .. وقام فتح النور
حور : بتنهج جااامد .. كأنها كانت فى سباق وقلبها من الخضه كان ها يقف .. انت دخلت ازاى
طارق : اول مابص فى وشها ضحك بأعلى صوت وبيمسح شافيفها بايده .. ايه دا يا حور
حور : بإنكار وبتحول بعنيها عشان تشوف بقها .. ايه فى حاجه
طارق : استنى كدا وبيمد ايده تحت المخده وطلع من تحتها كمية ورق شيكولاته كتيرر .. وماسكهم ايه دا ياحور .. انتى زعلانه وبتاكلى انتى منهم
حور : بترفع ايديها الاتنين .. انا معرفش عنهم حاجه
طارق : بتريقه تختنى يا اوزعه من كتر الهم ياعينى عليكى .. بتاكلى شيكولاته وانتى بتعيطى ياحور
حور : لا يا طقطق .. دا مش أكل
طارق : ايه مسح زور .. اه ما انتى مقاضيها نوم وأكل صح
حور : اصلى .. اصلى .. ومره واحده انت جاااى ليه ودخلى عاملى فيها رئيس عصابه وبتقتحم عليا الشقه
طارق : بيقرب منها وهى بتبعد لورا بجسمها .. جاى اقتحم عليكى الشقه عندك مانع
حور : عايز منى ايه تانى اوعى تكون جايلى فى مهمه جديده يا حضرة الظابط
طارق : ايوا بالظبط كدا .. قومى البسى واتشيكى عشان تروحى فرح مرنا معايا
حور : بمعنى
طارق : هى لها معنى .. ها تروحى فرح لناس بتحبك .. ها ترفضى
حور : بخيبة أمل وبينها وبين نفسها يعنى مش جاى عشانى .. معلش انا تعبانه ومش قادره اروح فى حته
طارق : بيشدها من السرير يقومها قومى اقلعلى الاسود دا وبطلى كأبه مش لايق عليكى الا انتى عملاه عيشى سنك
حور : ملكش دعوه بيا سبنى اعيش زى ما انا عايزه
طارق : بصوت عالى نسبيا .. انتى عايشه .. هاه دا منظر واحده عايشه زعلانه ليه عشان ماكملتش معاكى وسيبتك وقولتلك شوفى حياتك وبيشدها من العبايه خلاص دى بقت حياتك دافنه نفسك فيها مامتك لو عايشه ها تسمحلك تعملى فى نفسك كدا دا منظرك يقتلها الف مره لما تشوف بنتها الا مكملتش 26 سنه بمنظر واحده عندها 50 سنه
حور : حطت ايدها على بوقه وعيطت .. وبصوت مكسور اسكت ياطارق
طارق : مسك ايدها وباسها وهو بيغمض عيونه .. مش جاى ازعلك انا كنت ناوى اشوفك وأمشى بس مش قادر اسيبك كدا تعالى افرحى معاهم وانسى الا انتى فيه
حور : ازاى تطلب منى انساك انت وقربت عليه وسمحت لنفسها تنهار فى حضنه انا عايزك اوعى تسيبنى
طارق بادلها الحضن بحراره الدنيا وحشه فى بعدك عنى ..ولأول مره بحبك ياحور وبجنون بحبك .. بحبك ومش قادر على البعد استسلمت ومسك وشها وقرب لشافيفها انا ليكى انتى وبس خدينى فى حضنك اوعى تسيبنى تانى اضيع من غيرك
حور : حاسه انها فى حلم كبير عليها وخايفه تفتح عيونها تضيع تانى .. رفعت ايديها تمسك وشه خايفه يكون وهم او سراب .. هو الا بين ايديها هو طارق
طارق : بص لها .. ورجع لوعيه فاق مسك ايدها .. حور لازم تعرفى ايه الا بعدنى عنك وتختارى من دلوقتى بس اوعدينى انك ما تقوليش لاى حد
حور : بتسمعه بأهتمام .. سمعاك يا طارق .. واعرف ان مفيش اى حاجه ها تبعدنى عنك
طارق : انا انا ..

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الخامس والثلاثون من رواية خادمتى ولكن الجزء الثانى بقلم لولو طارق
تابع من هنا: جميع فصول رواية خادمتى ولكن الجزء الثانى بقلم لولو طارق
تابع من هنا: جميع فصول رواية إغتيال بقلم وردة

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق