غير مصنف

رواية جحيم ابن عمى – ماهى عاطف – الفصل السادس عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة وأجمل الروايات الممتعة والروايات الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة ماهى عاطف علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل السادس عشر من رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف

رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف – الفصل السادس عشر

إقرأ أيضا: روايات عالمية

رواية جحيم ابن عمى - ماهى عاطف
رواية جحيم ابن عمى – ماهى عاطف

رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف – الفصل السادس عشر

 تابع من هنا: روايات رومانسية جريئة

بعدما غادر إياد الشركه ذهب الى قصر ليان قام بالإتصال عليها ولم يجد رداً
اما بالداخل فكانت تجلس ليان تعبث بهاتفها ولكن وجدت إياد يتصل بها ولم تعايره اي اهتمام قرر الإتصال اكثر من مره زفرت بضيق وقامت بالرد عليه
ثم قالت…..: عايز ايه
إياد بحدة…..: مبترديش ليه عليا
ليان ببرود….: مش فاضيه كنت بكلم جاسم
إياد بغيرة….: جاسم مين
ليان…..: ابن خالتى وخطيبي
قالت اخر جملتها بضغط على اسنانها بينما إياد كور يده وحاول تماسك اعصابه كى لا ينفعل عليها بكلماته
إياد…..: انا تحت اوضتك
ركضت ليان الى الشرفة ووضعت الهاتف على اذنيه مرةً اخرى ثم قالت…..:عايز ايه
إياد…..:انزلى عايز اتكلم معاكي
ليان…..:مش عايزة وبعدين احنا مفيش بينا كلام يا إياد باشا
إياد متجاهلاً كلامها…..:خمس دقايق لو منزلتيش هعمل حاجه مش هتعجبك
ليان…..:زى ايه يعني
إياد……:بلاش تعرفى احسن ودلوقتي انا هستناكى ولو ملقتكيش قدامى هوريكى هعمل ايه سلام
اغلق إياد الهاتف ولم ينتظر اجابتها بينما ليان زفرت بضيق ودلفت الى الداخل ظلت تفكر هل تغادر اليه ام لا هى تعلم انه من المؤكد ان يفتعل شئ فهو معروف بجبروته واذا اراد شئ سيفعله ظلت تفكر الى ان قررت التحدث معه ارتديت فستان اسود قصير يصل لركبتها وجزمة بكعب سوداء وعملت شعرها على هيئة سُمبلة تصل لفوق خصرها والتقطت هاتفها وحقيبتها وغادرت اليها…..انبهر إياد بجمالها كلما راها ينجذب اليها من شدة جمالها الأكثر من آخذ فهى تبدو جميلة كلما ارتديت اي شئ……
ذهب اليها وقام بإمساك يدها وادخلها سيارته وركب هو الآخر وغادروا الى مكان هادئ يستطيع التحدث معها فيما يشاء
دلفوا الى مطعم لم يجد فى شخص سواهم استغربت ليان وقررت سؤاله
ليان…..: هو لية محدش هنا غيرنا
إياد…….:علشان انا حجزت المكان دا ليا انا وانتى وبس
ليان…..:قولت عايزنى فى موضوع خير
تنفس إياد بعمق ثم قال……:اسمعينى يا ليان هتكلم معاكى فى موضوع بقاله اكتر من خمس سنين عدى عليا….. كنت بحب واحدة اسمها منار كانت بتشتغل سكرتيرة عندي حبيتها وفضل حبها يزيد فى قلبى كل يوم كانت بتيجى عندنا القصر بحجة ان فى ورق عايز يتمضى كانت بتقعد معايا بالساعات بس مقولتلهاش انى بحبها فى يوم قررت خلاص انى اصارحها بحبى ليها اكتشفت انها بتخُنى…. متستغربيش ايوة بتخُنى كانت بتسرب معلومات وملفات خاصة بشركتنا لشركة تانيه وطلبوا منها ان هى تخلينى اقع فى حبها عرفت وعملت نفسي عبيط معرفش حاجه فى يوم بابا كان عامل حفلة بمناسبة انضمام شركته وشركة عمو احمد وكشفتها قدام الناس كلها وكل عائلتى كانوا عارفين بحبي ليها عرفوا ان هى كسرت قلبي من ساعة اليوم ده وانا قررت محبش تانى وقررت انى اكون مغرور ومتكبر علشان محدش يفكر انه يلعب بيا تانى …..لحد مانتى ظهرتى فى حياتى خليتى حياتى ليها طعم تانى انا عارف انك بتقولى عليا انى بكدب عليكي علشان حبيتك من كام اسبوع…..بس عايز اقولك صدقيني انا بحبك اوى يا ليان ومستعد اعمل المستحيل علشان تصدقى حُبى ليكى بحبك دى كلمة قليلة بس دى الحقيقه انا بحبك حبيت كلامك ورقتك وجمالك وابتسامتك حبيت كل حاجه فيكى وبتمنى انك توافقى على إرتباطى بيكى صدقينى هكون اسعد انسان فى الدنيا انا قولت لبابا وقالى انى احدد ميعاد معاه علشان نقابله اما بالنسبه ليكى فبردو القرار يرجعلك موافقة تكملى حياتك معايا وتكونى مراتى واختى وبنتى وكل حاجه حلوه في حياتي مش هجبرك يا ليان انك توافقى ومش عايز منك شفقة على اللى انا مريت بى انا عايز ردك عليا بجد موافقة تتجوزينى
سكتت ليان ولم تُجيب على سؤاله كانت تتذكر كلامته وهى تردد فى اذنيها بداخلها سعيده للغاية حمحمت ثم قالت بخجل شديد…..:احم انا موافقة يا إياد ومش شفقة على فكرة
إياد بفرحة…..:بجد
ليان…..:اه
إياد…..:انا عايز اسمعها منِك
ليان بإستغراب….:هى ايه
إياد…..:كلمة بحبك
ليان بخجل…..:ل لا طبعاً
إياد….:علشان خاطري يا ليان مرة واحدة بس
ليان بخجل….:انا بحبك
إياد….:قولتى ايه
ليان…..:بحبك
إياد…..:مش سامع قولتى ايه
ليلن بصوت عالي…..:بحبكككك
ضحك إياد ثم قام من مقعده وحملها وظل يدور بها وسط ابتسامتهم وفرحهم ثم انزلها ببطء وجلسوا مرةٍ اخرى فى جو مليئ بالسعادة والرومانسية

_________________________
عند مراد غادر مكتبه وذهب الى مكتب محمد ليحتك به طرق الباب واذن له محمد بالدخول
مراد بمرح…..:حمايا حبيبي واحشنى ياراجل
محمد بضحك…..:وانت كمان يا مراد عامل ايه
مراد….:تمام
محمد…..:خير ايه اللى حدفك عندى
مراد بحزن مصطنع…..:كدة يا حمايا دا انا بحبك دا انا كنت جاي علشان اقعد معاك واقولك على حاجه
محمد…..:ايوة هات من الاخر كده وقولى عايز ايه
مراد…..:كنت عايز اتجوز الاسبوع الجاي
محمد بغباء….:الف مبروك بس العروسة مين
مراد وهو يضرب نفسه على وجهه “يلطم”….:يختاااااى عروسة مين ايه اُمال نغم بينتك دى مين
محمد بغباء……:هى نغم بنتي مالها وايه علاقتها بالموضوع
مراد….:يا حمايا ركز معايا انا روحت اول امبارح خطبت بنتك واتفقنا ان الفرح يكون بعد شهر بس انا عايز اقدمه شويه واخلى الاسبوع الجاي بعد اذنك
محمد….: ااااه فهمت بس الاسبوع الجاي بدرى اوى وكمان نغم لسة في الجامعة وامتحاناتها على الابواب يعني….
قاطعه مراد…..:معلش ياعمى انا مستعجل خلي الاسبوع الجاي
محمد…..:حاضر يامراد هقولها وهشوف كدة
مراد….:ربنا يخليك ليا يا حمايا يا عسل انت سلام بقا هطير انا
محمد بضحك….:سلام يا مراد
غادر مراد بينما قال محمد…..:ربنا يسعدكم يارب
ثم جلس يتابع عمله

________________________
عند نغم كانت جالسة تذاكر دروسها قاطعها رنين هاتفها وجدتها صديقتها حبيبة
حبيبة…..:الو ازيك يا نغومة عاملة ايه
نغم…..:الحمدلله يا بيبة انتى عامله ايه
حبيبة….:الحمدلله كنت عايزة اقابلك علشان اديكى المحاضرات بتاعت امبارح والنهارده اصلك مجتيش فقولت اجبهالك
نغم…..:مش عارفه بجد اشكرك ازاى شكرا جدا يا بيبة
حبيبة…..:العفو على ايه يا عبيطة احنا اخوات يلا سلام هستناكى متتاخريش
نغم…..:حاضر،،حبيبة هو اخوكى فى البيت
حبيبة…..:لا محدش معايا انا لوحدى
نغم…..:خلاص ماشي نص ساعه واكون عندك
اغلقت معها وذهبت لترتدى ملابسها المكونة من فستان ابيض يصل لركبتها ويوجد به احمر وجزمة بكعب حمراء وعكصت شعرها على هيئة كعكة والتقطت حقيبتها وركبت سيارتها وغادرت الى منزل صديقتها

_______________________
عند زياد كان سعيد للغاية حتى انه لم يتمكن من النوم لوثوق ندى فيه واعتباره كصديق وجدها تتململ فى فراشها دليل على استيقاظها توجهه الى الدولاب ليخرج له بعض الملابس ليتحمم دلف الى الحمام لينعش بحمام كى يزيل عنه الأرق والتعب خرج كان يرتدى بنطلون قطنى اسود وعارى الصدر ومعه منشفة ذهب ليمشط شعره وارتدى التيشرت وذهب الى السرير ليجلس بجانبها….
زياد…..: كل دا نوم
ندى…..:هى الساعة كام
زياد……:الساعة٦
ندى…..:ياااااه دا انا نمت كتير هقوم اخد شاور وهروح عند مى وحمزة علشان ميزعلوش
زياد…..: اوك
ساعدها زياد على الوقوف ثم دلفت الى الحمام وخرجت ارتديت بنطلون جينز اسود وتيشرت بيضاء ورفعت شعرها على هيئة زيل حصان وكوتش ابيض وغادروا الى غرفة مى وحمزة

_________________________
ذهبت نغم الى منزل صديقتها جاءت لتدلف وجدت من يسحبها من يدها الى سيارته وكان مراد اجبارها على دخول السيارة….
نغم بحدة…..:سيب ايدي انت فاكر نفسك مين
مراد…..:قولت مليون مره صوتك ميعلاش عليا وبعدين دا اسلوب واحدة تتكلم مع خطيبها وهيكون بعد اسبوع جوزها
نغم…..:هو انت مبتفهمش قولتلك مش عايزاك ولا عايزة اتجوزك
مراد بعصبيه…..:نغغغغغغغم انا لحد دلوقتي ماسك نفسي بالعافيه اهدى بقا وخلينى اتزفت اتكلم
نغم….:اوووووف اتفضل
مراد…..:اول حاجه انا اسف على طريقتى البايخة معاكى فى الجامعة قدام صحابك والمُعيد الزفت بتاعك دا انا مقصدش انى اشك فيكى او حاجه لا صدقيني انا اتضيقت جدا لما شوفته بيقول انه بيحبك مقدرتش اسيطر على اعصابي ولا كنت عارف انا بقول ايه متزعليش وانا اسف كمان على انى سحبتك زى الجاموسه كدة يووووه مقصدش 😂متزعليش بقا
نغم بإبتسامة…..:خلاص مش زعلانه
مراد…..:طيب انا عايز منك حاجه وبنمنى توافقى
نغم بإستغراب…..:ايه هى
مراد…..:اننا نتجوز الاسبوع الجاي
نغم…..:موافقة ياسيدي بس على شرط
مراد….:قولى ياستى
نغم…..:عايزاك متتعصبش ولا تزعقلى قدام حد عايز تعمل كدة اعمل واحنا لوحدينا ماشي
مراد…..:ماشي يا قلبي
نغم…..:طيب سلام بقا علشان هطلع اخد المحاضرات من حبيبة
مراد….: انتى متعرفيش
نغم ……:معرفش ايه
مراد…..:اصل حبيبة مش معاها محاضرات دى كانت خطة منى انك تيجى هنا علشان اصالحك
نغم بغيرة…..:وانت جبت رقمها منين
مراد بثقة….:من مصادرى الخاصة
نغم…..:والله
مراد…..:ايه دا ايه دا حبيبتي بتغير بقا
نغم…..:اه بغير فى حاجه
مراد…..:مفيش حاجه خالص…. بحبك
نغم بخجل….:وانا كمان
مراد…..:تعالى بقا لما اعزمك على العشاء
نغم…..:اوك
ثم قاد سيارته الى المطعم ليتناولوا العشاء

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل السادس عشر من رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية رواية احفاد الجارحي بقلم آية محمد

تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حزينة
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
اقرأ أيضا: رواية احببتها في انتقامي بقلم عليا حمدى
يمكنك تحميل تطبيق قصص وروايات عربية من متجر جوجل بلاي للإستمتاع بكل قصصنا

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق