غير مصنف

رواية جحيم ابن عمى – ماهى عاطف – الفصل التاسع عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة وأجمل الروايات الممتعة والروايات الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة ماهى عاطف علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل التاسع عشر من رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف

رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف – الفصل التاسع عشر

إقرأ أيضا: روايات عالمية

رواية جحيم ابن عمى - ماهى عاطف
رواية جحيم ابن عمى – ماهى عاطف

رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف – الفصل التاسع عشر

 تابع من هنا: روايات رومانسية جريئة

استيقظ زياد ولم يجد ندى علم انها بالأسفل زفر بضيق ثم دلف الى الحمام ليتحمم وخرج ارتدى ملابسه ومشط شعره ووضع عمره الفاخر ثم غادر الى اسفل وجد الجميع يتناول إفطاره القى السلام عليهم ثم ذهب وجلس بجانب ندى وهمس لها….: نزلتى لية من غير ماتقوليلى
ندى…..: لاقيتك نايم اعمل ايه مردتش اصحيك سيبتك نايم ونزلت
زياد….:ماشي
ثم بدأ الجميع فى تناول الطعام فى صمت قطع هذا الصمت سهام عندما قالت….:زياد ابقى روح مع ندى عند الدكتور علشان تكشف
زياد بقلق…..:لية مالك يا ندى انتى تعبانه
جاءت لتتحدث قاطعتها سهام…..:اه بقيت بتتعب اليومين دول كتير ابقى خدها وروحوا عند الدكتور علشان ممكن تكون حامل
ندى بخجل شديد…..:لا يا ماما انا كويسه مفيش حاجه
زياد…..:حاضر
إياد…..:يا جماعه ليان كلمت باباها واتفقوا ان الخطوبة والتعارف هيكون بكرة
الجميع…..:الف مبروك يا إياد
إياد…..:الله يبارك فيكم
فرح الجميع بشدة من هذا القرار التى أتخذه إياد ونسيان الحقيره التى تُدعى منار الذي تركته يوم مصارحته لها بحبه انهى الجميع تناول الطعام وغادر زياد وندى وإياد ومحمد واحمد الى الشركه وظلت نغم تنتظر مراد جاء مراد واصطحبها الى الجامعه ثم غادر الى الشركه
♕♕♕♕♕♕♕♕♕
عند ماجد استيقظ ثم دلف الى الحمام وخرج ارتدى ملابسه ووضع الفاخر ومشط شعره تذكر سما ومرحه وطريقة حديثها معه بلباقة وابتسامتها وغمازاتها كل شيء بها ابتسم بحب ثم جاء فى عقله ندى ثم قال….:فى ايه يا ماجد انت بتفكر فى سما كتير كدة لية انت بتحب ندى وبس ومش هتتجوزها غيرها انا لازم ابعد عن سما علشان متعلقش بيها هى كمان ايه ده انا بقالى اكتر من اسبوعين مكلمتهاش من ساعة الحيوان اللى اسمه زياد دا ضربنى
ثم التقط هاتفه وقام بالإتصال عليها
ماجد…..: الو ازيك يا ناندو عاملة ايه
ندى….: الحمدلله وانت عامل ايه
ماجد……: الحمدلله،، ايه يابنتى مبتساليش لية يعني ولا كأنى صاحبك
ندى…..: معلش يا ميجو متزعلش بس والله مشغولة جدا بسبب الشغل
ماجد…..: ربنا يعينك عندك حق الشغل متعب جدا وكتير عليا اوى
ندى بتفأجا….: ايه دا انت بتشتغل
ماجد….: مانتى لو بتتصلى بيا وتسألي كنتى عرفتى اه ياستى بقالى اسبوعين
ندى……:معلش بقا عموماً ياسيدى بكرة خطوبة إياد ابقى تعالى علشان عايزة اشوفك
ماجد…..:ايه دا بجد الف مبروك
ندى……:الله يبارك فيك عقبالك
ماجد بهيام….:قريب
ندى…..:اوووووه فى حد والا ايه
ماجد……:هههه مش هقولك
ندى….:ماشي يارخم سلام
ماجد….:سلام
ثم اغلق معها وهبط الى اسفل تناول طعامه ثم غادر الى الشركه
♕♕♕♕♕♕♕♕♕
فى سيارة زياد كانت ندى تتحدث مع ماجد وسط إنزعاجه لم يقدر زياد على قول شيء فوالده وعمه معه بالسيارة ظل يهدئ فى اعصابه كى لايفعل شئ قد يندم عليه فى وجودهم ظل يتطلع الى ندى لكى تلتفت اليه ولكن كانت شاردة وتنظر الى الطريق وصلوا الى الشركه هبط كلاً منهما من السياره الى الشركه دلف الجميع الى مكتبه ليتابعوا عملهم……
دلفت ندى الى مكتبها وجلست على مقعدها وبدأت تعمل ولكن لفت نظرها ان يوجد ملف ناقص يتذكرت انها اعطته لزياد الاسبوع الماضي ذهبت الى مكتبه طرقت الباب واذن لها بالدخول
زياد…..: فى حاجه يا ندى
ندى…..: كنت عايزة ملف *****علشان محتاجاه
زياد….: اتفضلي هو دا
اخذت منه الملف وجاءت لتغادر وجدته يمسك ذراعها التفت له ثم قال زياد…..:هنفضل كدة كتير والا ايه
ندى……:قصدك ايه
زياد…..:علاقتنا وتعاملنا مع بعض بالشكل دا هنفضل كده كتير
ندى…..:انت دايما اللى بتبدأ خناق وبتعصبنى بغيرتك وكلامك
زياد…..:انا بتخانق معاكي علشان خايف عليكي مش اكتر عموماً هحاول اسيطر على اعصابي بالنسبه لغيرتى مش هقدر لأنى لما بقولك على لبسك بيكون علشان مبين جسمك مش اكتر ياندى ومش بحب حد يشوفك وانت حلوة فى اي حاجه اعمل ايه يعني
ابتسمت ندى بخجل ثم قالت…..: حاضر يا زياد مش هلبس لبس مبين جسمي تاني
زياد…..: وعد
ندى بإبتسامة….: وعد
ثم مد يده وقال…..: افهم من كده اننا لسة اصحاب
مدت يدها هى الاخرى وصافحته ثم قالت….: اه
ندى….: بس انا عندي سؤال
زياد….: ايه هو
ندى….: انت عندك انفصام فى الشخصيه
زياد بضحك…..:تقصدى علشان اوقات بتعصب عليكى وبزعق واوقات زى دلوقتي بس لا ياستى مش عندى إنفصام ولا حاجه
ندى…..: تمام بعد اذنك
زياد…..: ندى متمشيش بعد ماتخلصي علشان هعدى عليكى نروح مع بعض
ندى…..: اوك
ثم غادرت الى مكتبها بينما زياد تطلع الى ان اختفت ثم جلس يتابع عمه وسط ابتسامته
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
عند ليان ارتديت ملابسها لكى تذهب الى الشركة غادرت غرفتها الى اسفل وجدت والدها يرتشف قهوته ويتناول طعامه ذهبت اليه والقت السلام وطبعت قبلة على جبينته وجلست تتناول طعامها…..
مصطفى…..:قولتى لإياد يا حببتى انى موافق ان الخطوبة تكون بكرة
ليان……:اه يا حبيبي
مصطفى…..:الف مبروك يا حببتى ربنا يسعدك
ليان….:الله يبارك فيك يا بابا ربنا يخليك ليا
مصطفى…..:ويخليكى ليا
ثم انهت طعامها وغادرت الى الشركه
“استوب✋:مامت ليان متوفيه بقالها ٣سنين وهى حالياً عايشة مع باباها وهو حنين عليها جدا ويحبها بشدة لا يستطيع ان يعيش بدونها”
♕♕♕♕♕♕♕♕
دلفت ليان الى الشركة ثم صعدت الى مكتب إياد لتعلمه بمجيئها طرقت الباب واذن لها بالدخول
إياد…..:ازيك يا حببتى عامله ايه
ليان…..:الحمدلله وانت
إياد…..:الحمدلله جيتى ليه النهارده مش كنتى تستريحي علشان بكرة يوم متعب
ليان…..:عندى شغل كتير هخلصه وبعدين همشي
إياد….:ماشي يا ليان براحتك
ليان…..:اوك انا رايحه اشوف شغلى
ثم غادرت الى مكتبها بينما جلس إياد يتابع عمله
♕♕♕♕♕♕♕♕♕
عند ندى انهت عملها التقطت اشيائها ثم ذهبت الى مكتب زياد طرقت الباب ودلفت الى الداخل
ندى…..:زياد انت خلصت شغل
زياد…..:اه بس ثانيه واحده
ندى…..:اوك
ثم جلست على الكنبة تعبث بهاتفهاوتنتظره….
زياد…..:يلا بينا
ندى……:يلا
ثم غادروا الى القصر
♕♕♕♕♕♕♕♕♕
انتهى اليوم على الجميع ثم يبدأ يوم جديد مليئ بالحب والسعادة والمفاجأت فى غرفة زياد استيقظ وجد ندى تخرج من الحمام وهى ترتدى بنطلون جينز وسويت شيرت اسود وعملت شعرها على هيئة سُمبلة ثم ذهبت الى زياد وجلست بجانبه على السرير ثم قالت…..:زياد انا هروح عند ليان علشان المفروض اكون معاها النهارده
زياد…..:ماشي يا ندى روحى
ندى…..:اوك سلام
ثم غادرت الى قصر ليان بينما دلف زياد الى الحمام
♕♕♕♕♕♕♕♕♕
عند إياد استيقظ ثم دلف الى الحمام وخرج واضعاً منشفة تحيط خصره واخرى يجفف بها شعره ثم التقط هاتفه وقام بالإتصال على ليان…..
إياد…..:بتعملى ايه
ليان…..:مفيش ندى دخلت صحتنى ودلوقتي هجهز إياد…..:ندى عندك طب كويس لما تخلصي خالص كلمينى
ليان…..:خلاص تمام سلام
إياد…..:سلام
ثم اغلق معها وذهب ارتدى ملابسه وغادر الى اسفل
وجد الجميع جالس يتناول الطعام القى السلام ثم جلس معهم……
محمد…..:مبروك يا حبيبي
إياد….:الله يبارك فيك يا بابا
محمد…..:هى ندى فين يا نورا علشان تروح تساعد ليان لو احتاجة حاجه
إياد….:ليان قالتلى انها راحتلها
محمد…..:ماشي ياحبيبي ربنا يسعدك
هبط زياد الى اسفل وجلس يتناول طعامه ثم ذهب الجميع ليفعل مايحتاجه اليه
دلفت ندى الى غرفة ليان احتضنتها بشدة فهى لم تراها منذ خطوبة نغم ومراد اصطحبتها ليان معها الى الداخل ثم جلسوا…..
ندى…..: بصي بقا انتي تحكيلى كل حاجه كدة بينك انتى والحيوان اخويا
ليان بغضب…..: متقوليش عليه حيوان محدش حيوان غيرك
ندى…..: اوووووه دا احنا واقعين خالص طيب ياختى مش هشتم بس يلا احكيلى
تنفست ليان بعمق ثم بدأت تقص عليها ماحدث بينهما وسط فرح ندى فهى سعيده لأجل اخاها انه تمكن من نسيان الماضى وبدأ حياة جديده…
ندى…..: انا مبسوطه اوى علشانكم ربنا يسعدكم يا حببتى يارب بس عايزة اقولك خلى بالك من إياد ولو عملك حاجه استحملى
ليان…..: من غير ماتقولي ياندى انا بحب إياد جدا ومستعدة اعمل المستحيل علشان اسعده إياد حكالى عن ماضية بس انا وعدته انى هنسيهوله ونبدأ حياة جديدة من غير مشاكل
ندى بفرح…..: ربنا يسعدكم يلا بينا علشان اليوم طوييل اوى
ليان….: يلا
ثم دلفت الى الحمام وخرجت ارتديت فستان ابيض قصير من الامام وطويل قليلاً من الخلف ويوجد عند الخصر شريطة بيضاء على هيئة فيونكه وارتديت جزمة بيضاء بكعب عالى 👇

ثم جلست ليان امام المرأة وبدأت ندى وضع لها مستحضرات التجميل وتركت العنان لشعرها كانت جميلة جدا بهذا الفستان ثم نظرت فى المرأة ابتسمت لندى فصديقتها بارعة فى وضع الميكب بادلتها ندى هى الأخرى بإبتسامة واستاذنت من ليان ان تدلف الى الحمام لترتدى ملابسها هى الأخرى دلف الى الحمام وارتديت فستان فضى اللون طويل يصل للأرض مليئ بالورد وباكمام ومن عند يدها شفاف وعكصت شعرها على هيئة كعكة ووضعت مستحضرات التجميل وارتديت جزمة بلون الفستان 👇

ثم خرجت انبهرت ليان من الفستان فكانت جميلة للغاية تشبةالحورية بجمالها الاكثرمن اخذ ذهبت الى ليان وجدتها مصدومة وفارغة فمها اشارت ندى بيدها اليها ثم قالت……:ايه يا بنتي فى ايه
ليان بصدمة……:ناندو ايه اللى انتى لابساه دا
ندي بإستغراب….:ماله وحش
ليان…..:دا مين العبيط اللى قالك عليه وحش دا تحففة جدا بجد بس قوليلي دا تأثير زياد والا ايه
ندى بضحك…..: لا ياختى بس كل الحكاية انى وعدته انى اغير من نفسي ومن لبسي بس كدة
ليان…..:مش مصدقه بس ماشي ربنا يهديكم ويسعدكم
ندى….:ربنا يخليكي ياحببتي
ليان…..:هروح اكلم إياد واجى
ندى….:اوك وانا هكلم زياد
ليان…..:اوك
ثم غادرت ليان الغرفة لتتصل بإياد بينما فى الداخل التقطت هاتفها وقامت بالإتصال على زياد….
ندى….:الو يا زياد انتو فين
زياد…..:بلبس وخلاص شوية ونوصل
ندى…..:اوك سلام
قاطعها زياد…..:ندى
ندى…..:نعم
زياد…..:زى مااتفقنا البسي حاجه مش مبينة جسمك
ندى…..:لما تشوفني هتحكم بنفسك سلام
اغلقت معه ثم ابتسمت وجلست تنتظر ليان
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
بعدما اتصلت ليان بإياد واخبرته انها انهت من ارتداء ملابسها ثم صعدت الى ندى وجدتها جالسة ثم ذهبت وجلست بجانبها…..
ليان…..:كلمتى زياد
ندى….:اه وانتى كلمتى إياد
ليان…..:اه كلمته وقالى نص ساعه وهيجو
ندى…..:تمام
ليان…..:الا قوليلى يا ندى مفيش بيبى والا حاجه
ندى…..:انا لسة بنت
ليان بصدمة……:نععععععم
ندى…..:هحكيلك
ثم بدأت بقص عليها علاقتها هى وزياد وانها مازالت عذراء
♕♕♕♕♕♕♕♕♕
انتهى زياد من ارتداء ملابسه المكونة من بدلة سوداء وكرافت وجزمة سوداء ومشط شعره ووضع عطره الفاخر وغادر الى غرفة اولاده وجد الخادمة انتهت من ارتداء ملابسهم ثم اخذهم وغادروا الى اسفل وجدوا الجميع ينتظروهم ثم صعدوا الجميع الى سيارتهم وغادروا الى قصر ليان
♕♕♕♕♕♕♕♕♕
انتهت ندى من سرد علاقتها هى وزياد وسط اندهاش ليان وصدمتها…..
ليان……:يعني زياد مقربش منك ولا لمسك حتى
ندى….:قولتلك اه
ليان…..:انتى عبيطة يا ندى والا بتستهبلى انتى كدة بتمنعى من حقه وكدة بتغضبي ربنا
ندى بحدة…..: حتى انتى يا ليان هتقوليلى حقه….. حقه ايه انتى ناسية انه متجوزنى علشان مى وحمزة مش اكتر وبعدين منعاه انتى ناسية الرسائل اللى ورتهولك وبعدين انتي واقفة معاه لية
ليان……: لان قلبي بيقولى انه مظلوم وزى مانتى بتقولى انه كان معترفلك بحبه وانتى حطمتى وكسرتى قلبه وهو قرر ينساكى يا ندى وهو حاول انه ينساكى بجوازه من فرح وفرح ماتت ودلوقتي انتى بتقوليلى انه لسة بيحبك وهو عايز حقوقه معنى كدة ان مش شهوته اللى مسيطرة عليه زى مابتقولى
ندى…..: بس الصور بتثبت عكس كدة
ليان بسخرية….: والله وانتى حكمتى عليه من الصور مش يمكن تكون متفبركة دا انا بقول عليكى عاقلة وبتفهميها وهى طايره
ندى…..: بقولك ماجد اللى بعتهالى تقوليلى متفبركة
ليان….: بصي من الاخر كدة زى مابتقولى انك مشفتيهوش وهو مع البنت دى قدام عينك متحكميش ومتتكلميش وبعدين عايزاكى تبعدى عن ماجد دا ومتصدقيهوش فى اي حاجه
ندى بتفأجا….: لية
ليان…..: من غير لية علاقتك انتى وزياد بتتبنى عليكى انتى وهو طرفين مدخليش حد تالت بينكم حتى الشخص دا انا او نغم فهماني ياندى وارجوكى حاولى تديله فرصة تاني ومش كصديق كزوج اوكي
ندى….: اوكي
ليان…..: وعد
ندى…..: وعد
ليان….: خلاص تمام ربنا يسعدكم يارب عايزاكى الاسبوع الجاي تقوليلى انك مدام ماشي
ثم ضحكت لكن تطلعت اليها بغضب قاطعهم صوت طرقات الباب وكان مصطفى….
مصطفى…. يلا يا حببتي إياد وعيلته تحت
ليان….: يلا يا بابا
ثم طبع قبلة على جبينتها ووضع يدها بداخل يده وخلفهم ندى وغادروا الى اسفل
♕♕♕♕♕♕♕♕♕
هبط كلاً من ليان ومصطفى وخلفهم ندى الى اسفل انبهر إياد من جمال ليان كانت جميلة للغاية تقدم منه مصطفى واعطى له ليان ثم ذهب وجلس مع احمد ومحمد…..بينما زياد انصدم بشدة من جمال ندى الاكثر من اخذ فكانت تشبه الملاك لم يصدق ما تراه عينه بداخله فرحة لاتُصف لإستماع ندى لكلامه وفعلت مثلماً قال فى هذة اللحظة اراد ان يحتضنها ويكسر ضلوعها بين يده ذهب اليها وعينه متعلقه عليها خجلت ندى بشدة كادت ان تنصهر من شدة الحرارة التى تسري بجسدها….
زياد….:انتى مين
ندى بخجل…..:ندى
زياد….:ندى انتى بتتكلمى جد انا مش مصدق عينى بجد بسم الله ماشاءالله انتى حلوة اوى ياندى
ندى بخجل….:ميرسي
ثم اخذها زياد لكى يجلسوا…..
بعد فترة ليست طويلة جاءت نغم ومعها مراد
نغم بحزن مصطنع….:كدة يا إياد عايز تخطب من غيرى
إياد بضحك….:اتاخرتى لية
نغم….:بسبب الاستاذ مراد كان عايزنى اغير الفستان
إياد لمراد…..: مسيطر ياض
مراد بغرور ومرح…..: طول عمري شبح ياض
ثم ضحك الجميع وبدأوا فى تلبيس الدبل صفق الجميع بعد دقايق جاء ماجد وعيناه تبحث عن ندى رأها وهى تقف مع زياد وتضحك كور يده كى لا يفسد الحفل وذهب اليها….
ماجد…..: ناندو عامله ايه
ندى….: الحمدلله وانت
ماجد…..: الحمدلله ازيك يازياد
زياد بإقتضاب….: كويس
ولكن تفأجا وانصدم عندما وجد ندى تضع يدها بخصره رآها ماجد وهى هكذا غضب بشدة ثم غادر الى ليان فى صمت لتهنئتها رأت ليان تصرف ندى ابتسمت بشدة فصديقتها قررت اعطاء زوجها فرصة تانية…..
ذهب ماجد الى ليان وإياد
ماجد…..:الف مبروك يا ليان الف مبروك يا إياد
إياد وليان…..:الله يبارك فيك عقبالك
ماجد وهو ينظر الى ندى….:قريب انشاءالله
رأته ليان وقررت التحدث معه بشأن ندى
إياد….:بابا عايزنى هروح اشوفه واجى
ثم غادر بينما قالت ليان…..:قولى يا ميجو بتحب حد والا ايه
ماجد…..:مانتى عارفه
ليان بتفأجا مصطنع…..:عارفه وانا هعرف منين يلا قولى بقا
ماجد….:ندى
ليان….:ندى…ندى مين
ماجد…..:هو احنا نغرف كام ندى غير ندى العراقى
ليان…..:انت مجنون بتحب واحدة متجوزة
ماجد….:لا ماهى هتطلق منه وتتجوزنى انا
ليان…..: ماجد اقسم بالله لو عملت حاجه وحاولت تبعد ندى وزياد عن بعض هقول لزياد وانت عارف بقا الباقى بعداذنك
ثم غادر بينما قال إياد…..:اتكلموا زى مانتو عايزين بس ندى هتكون ملكى وبتاعتى انا لوحدى
ثم غادر الحفلة فى صمت
♕♕♕♕♕♕♕
عند زياد جاءت ندى تبعد يدها من على زياد فأجاها هو عندنا احط يده بخصرها ثم قال…..:اوعى تبعدى عنى فاهمه
حركت رأسها بإيجاب صدم زياد فهى المرة الاولى لم تعانده ثم قال….:ندى انتى متغيرة اوى النهارده فى حاجه
ضحكت ندى ثم قالت….:لا مفيش حاجه انا تمام
زياد….:بقولك ايه تعالى معايا
ندى بإندهاش…..:فين والخطوبة
زياد….:تعالى بس
ثم اخذها وغادروا القصر

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل التاسع عشر من رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية رواية احفاد الجارحي بقلم آية محمد

تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حزينة
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
اقرأ أيضا: رواية احببتها في انتقامي بقلم عليا حمدى
يمكنك تحميل تطبيق قصص وروايات عربية من متجر جوجل بلاي للإستمتاع بكل قصصنا

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق