غير مصنف

رواية جحيم ابن عمى – ماهى عاطف – الفصل الثالث والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة وأجمل الروايات الممتعة والروايات الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة ماهى عاطف علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الثالث والعشرون من رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف

رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف – الفصل الثالث والعشرون

إقرأ أيضا: روايات عالمية

رواية جحيم ابن عمى - ماهى عاطف
رواية جحيم ابن عمى – ماهى عاطف

رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف – الفصل الثالث والعشرون

 تابع من هنا: روايات رومانسية جريئة

كانت ماجي جالسة بغرفتها تضم ركبتها الي صدرها وتفكر في زياد كانت تحبه بشدة قبل وفاة والديها بحادث سيارة عزمت علي التحدث مع زياد عن مشاعرها هذه ولكن قد سبقها زياد واخبر الجميع انه سيتزوج من فرح عندها ماجي حزنت بشدة فهي إذا ارادت شيء لم يتحقق حاولت الإبتعاد عن زياد بشتى الطرق فأرادت ان تسافر الي امريكا للإبتعاد عنه سافرت وعلمت ان فرح توفت فرحت بشدة ولكن فرحتها لم تكمل علمت بعدها باسبوعين ان زياد سيتزوج من ندي غضبت فهي تكره ندي وتحقد عليها كون الجميع يهتم لأمرها سافرت الي باريس بعد سفرها الي امريكا بشهرين عرفت ماجد وصاروا اصدقاء قرر ماجد يساعدها إذا سنحت لهم الفرصه وهي الآن سوف تنتقم من ندي لأخذها لزياد ظلت تفكر في طريقه لكن قاطعها صوت يصدح من هاتفها وكان المتصل ماجد ابتسمت….
ماجي…..: ميجو وحشتني اووي عامل ايه
ماجد….:الحمدلله ياروحي انتي عامله ايه
ماجي….: الحمدلله
ماجد….: انتي لسة في امريكا
ماجي….: مانت لو كنت اتصلت بيا كنت عرفت اني رجعت من كام ساعه
ماجد بفرح….: بجد يعني انتي دلوقتي في مصر
ماجي بملل….:اه
ماجد…..: وياتري قاعده فين دلوقتي
ماجي بغرور….: اكيد في قصر العراقي
ماجد….: اووووه براڤو بيبي دلوقتي بقا اسمعيني كويس ونفذي بالحرف الواحد
ماجي….:تحت امرك يا ميجو
ماجد….:••••••••••••••••••
ماجي بإعجاب…..:اكتر حاجه بحبها فيك ذكائك
ماجد…..: لما تنفذي ابقي رني عليا
ماجي….:شور بيبي باي
ماجد….:باي
ثم اغلقت معه وجلست ترتب افكارها لتنفيذ ماقاله ماجد
استوب✋”ماجي العراقي..:فتاة عمرها٢٥ سنة تتميز ببشرة بيضاء وعيون رمادية اللون وشعر اصفر يصل لفوق خصرها وتمتلك جسد رشيق مغرورة ومتكبرة بدرجة كبيرة”👇

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
كان ماجد يعمل قاطعه إقتحام سما للمكتب بعصبية ذهبت اليه ثم قالت بعصبيه….:حرام عليك لية عملت كدة لييييية كنت عايزاك تساعدني افسخ الخطوبة من غير ما تأذي او تعمله حاجه هو عملك ايييه انا مكنتش عايزة اتجوزه غصب عني بس انا وثقت فيك وقولتلك تساعدني علي اساس انك تتكلم مع بابا بنفسك…
قاطعها ماجد بحدة……:اهدي شويه وقوليلي انتي بتتكلمي عن ايه ومين
سما….:يا سلام محسسني انك متعرفش صحيح تقتل القتيل وتمشي في جنازته
ماجد بصراخ…..:اخررررررررسي وفهميني انتي بتتكلمي عن ايه
سما…..:بتكلم عن حازم خطيبي اللي انت بعت رجالتك علشان يخبطوه بعربيتهم
ماجد بتفأجا…..:انا بس انا معملتش كدة ولا هعمل
سما بسخريه…..:والمفروض بقا اني اصدق الهبل اللي حضرتك بتقوله
ماجد…..:ايوة لازم تصدقي لاني معملش الحركة البايخه دي
سما بحدة وهي تشير بسبابتها….:اسمعني كويس انا عايزاك تكون ملكش دعوه بيا وانا غلطانة اني اتكلمت مع واحد زيك اصلا
ماجد بصوت عالي……:سماااااااا الزمي حدودك وصوتك ميعلاش عليا تاني ومتنسيش اني مُديرك
سما…..:كنت،، كنت مُديري
ماجد بإستغراب…..:يعني ايه!!
سما….:يعني انت من النهارده ولا مُديري ولا اعرفك نص ساعه واستقلتي هتكون عندك بعداذنك
ثم غادرت الي مكتبها بينما ماجد كور يده واصبحت عينه حمراء بشدة ثم دمر ما حوله
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
ذهبت تالين الي ندي لتخبرها بانه يوجد اجتماع مهم اخبرتها ندي بأنها ستذهب الي زياد لتدلف معه طرقت الباب واذن لها بالدخول
ندي…..:عندنا meeting دلوقتي يازياد يلا
زياد….:ماشي يا حببتي يلا بينا
ثم احاط خصرها بيده ودلفوا الي غرفة الإجتماعات وكل الأنظار علقت علي ندي وانبهار الجميع بشكلها الاكثر من آخذ غضب زياد بشدة لتطلعهم علي زوجته بهذا الشكل ولكن ضغطت ندي علي يده لتهدئته
ندي بهمس….:اهدي يا زياد شويه علشان خاطري
حرك زياد رأسه ثم ذهب وجلس وبجواره ندي وبدأ الجميع في التحدث وشراء السيارات وانتهي الإجتماع وغادر الجميع ولم يتبقي الإ زياد وندي ومراد وإياد ومستر چون
تقدم چون ومد يده لندي ثم قال…..: ممكن اعزمك علي العشاء
مراد بهمس لإياد…..: الحق ابن عمك قبل مايقتل الراجل يالهوي دا عينه بطلع شرار
زياد…..: نعم عيد كدة تاني
چون….: بطلب من الآنسة ندي ان تقبل عزومتي علي العشاء
زياد بصوت عالي…: مدام ندي مرااااتي
چون بإحراج….: ا انا اسف مكنتش اعرف لا تزعل مستر زياد
زياد….: تمام
چون…..:بعداذنكم
الجميع….:اتفضل
غادر چون وخلفه مراد وإياد
زياد….:ندي عايز اتكلم معاكي
ندي…..:اتفضل
زياد…..:انا مش عايزك تشتغلي تاني عايزك تقعدي في البيت
ندي……:نعععععععععم دا لية بقا
زياد….:ماهو ياهانم مش كل شويه حد يعكسك وانتي معايا مش كيس جوافه انا يعني اسمعي الكلام
ندي…..:انت كدة بتلغيني انت مش عارف الشغل بالنسبه ليا ايه يا زياد
زياد…..:حتي لو قولتلك علشان خاطري
ندي…..:يوووووه خلاص سيبني افكر وارد عليك
زياد….:نددي
ندي….:خلاص يا زياد قولتلك هفكر انا ماشيه
زياد…..:استني هلم حاجتي وامشي معاكي
ندي….:اوك
ثم دلف الي مكتبه ولملم اشياؤه وخرج وجد ندي تنتظره ثم غادروا الي القصر
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
في قصر الالفي دلف كلاً من ندي وزياد الي الداخل وجد الجميع جالسون هناك اعين حقودة تنظر اليهم انها ماجي تحقد علي هذه العلاقة القوية لكن اقسمت بداخلها علي إنتهاء هذه العلاقة هي والحقير ماجد
زياد….:مساء الخير
الجميع…..:مساء النور
ماجي…..:زياد ممكن اقولك علي حاجة
زياد…..:اه اتفضلي
ماجي…..:لوحدينا
ندي…..: ماتقولي هنا وخلاص لازم لوحدكم
تجاهلت ماجي حديثها….:معلش يازياد
زياد…..:اتفضلي يا ماجي
ذهبت ماجي الي الداخل وخلفها زياد ثم جلست ندي والغيرة تقتحم قلبها علي زياد
سهام وهي تكتم ضحكتها علي منظرها….:اهدي ياندي مش كدة
ندي……:هتكون عايزة منه ايه الحية دي
نورا بضحك…..:يابنتي هي البت عملتلك حاجه ربنا يهديكي
ندي…..:من ساعه ماجات وانا مش طايقاها مش عارفه ليه
وجدوا زياد دلف وتابعته ماجي
زياد…..:بعداذنكم انا هطلع انام يلا يا ندي
جاء ليصعد زياد وجد ندي تنظر الي ماجي بغضب وغيرة فهي لا تطيق ماجي منذ ان جاءت لحديثها الجرئ مع زياد ذهب زياد وامسك يدها وصعدوا الي الدرج بينما وجدوا إياد ومعه احمد ومحمد دلفوا القوا السلام ثم جلسوا
محمد لزياد…..:مش هتتعشوا
زياد…..:لا مش جعانين
احمد…..:زياد تعالي أقعد معانا انت مبقتش تقعد معانا زي الاول
زياد…..:حاضر
ثم جلس الجميع يتناول العشاء في صمت قطع هذا الصمت ندي عندما قالت…..:إفاكر يا إياد اللي قولتهولك قبل ما اتجوز
إياد….:لا مش فاكر قولتيلي ايه
ندي…..:عايزاك تعلمني الملاكمة انت نسيت
إياد…..:حاضر ياندي
زياد بغيرة…..:ويعلمك هو لية مااعلمك انا
ندي…..:عادي يازياد
إياد…..:خلاص ياندي مفيش مشكله خلي هو يعلمك
ندي….:بس انت عندك شغل ومش فاضيلي
زياد…..:ملكيش دعوه هو انا اشتكتلك
ندي….:خلاص تمام نبدأ من بكرة
زياد…..:حاضر
ثم جلس الجميع بضع ساعات وصعدوا الي غرفتهم
دلف زياد وندي الي غرفتهم ثم جلس زياد
وقال لها…..: كنتي عايزة إياد هو اللي يعلمك وانا لا ليه
ندي…..: قولتلك اني مش عايزة اشغِلك وبعدين عادي يازيزو
زياد بضحك….: بتقلدي ماجي
ندي….: ماجي ايه وزفت ايه بس وبعدين تعالي هنا هي كانت عايزة منك ايه
زياد بإستفزاز….: ودا يهمك في ايه
ندي…..:وهيهمني في ايه انا اصلا من طايقاها
زياد بضحك….: هي عملتلك حاجه حرام عليكي يابتتي
ندي…..: واحدة مايعة انا اصلا مش مرتحالها من اول ماجت
زياد……: فكك منها هي كدة دايما من احنا صغيرين شخصيتها غامضة
ندي بطفولية…..:قولي بقا بليييز كانت عايزة منك ايه
زياد…..: كانت عايزة تشتغل معانا في الشركة
ندي بغيرة….:واللهي وتشتغل ايه بقا الست ماجي
زياد بخبث…..:بفكر اجبلها مكتب صغير في مكتبي وتبقي سكرتيرتي التانيه علشان لو احتاجت حاجه مانتي كدة كدة هتسيبي الشغل
ندي بشراسة….: طب اعمل كده وانا اقتلك فااهم يازياد
ثم قامت لكن فاجأها زياد عندما جذبها واجلسها علي قدمه
ندي….: اوعي يازياد
زياد….: طب انتي زعلانه ليه دلوقتي والا تكوني غيرانة
ندي بغضب مصطنع ….:اه غيرانة في حاجه
زياد……:طب خلاص متزعليش اسف
ندي….: خلاص بس عايزة اقولك علي حاجه
زياد….: قولي ياعمري
ندي….:عايزة اروح معاك الشركه مش بحب اقعد في البيت
وجد زياد في عينها نظره الترجي وقرر اللعب معها
زياد…..:اممممم ممكن اوافق بس بشروط
ندى بفرح…..:ايه هي
زياد….:اول حاجه متلبسيش قصير تاني حاجه تروحي وتيجي في الشركة بأمر مني تالت حاجه متكلميش ولاد ولا تهزري مع حد بس كدة ولو وافقتي علي الشروط دي احب اقولك اني موافق قولتي ايه
ندي بغيظ….:موافقه
زياد….:خلاص تمام هناخد الاسبوع الجاي اجازة كلنا من الشركة علشان فرح نغم ومراد وننزل الاسبوع الي بعده
ندي….:تمام
ثم استاذنت ودلفت الي الحمام بينما قام زياد بتبديل ملابسه
•••••••••••••••••••••••••••
في قصر الالفي دلف مراد وجد الجميع يتناول العشاء
مراد…..: مساء الخير
الجميع….: مساء النور
عمرو….:ياحبيبي ارحم نفسك شويه دا انت فرحك بعد يومين المفروض تاخد أجازة
مراد…..: زياد الحمدلله طلب مني اخد أجازة علشان الفرح وكدة
ابتسام….: طب كويس اهو ترتاح شويه
حسن….: انا عايز اقول حاجه
عمرو….: قول ياحبيبي
حسن بفخر….: احم احم قرر الاستاذ حسن عمرو الالفي ان يشتغل
صدم الجميع من هذا القرار فحسن معروف بانه فاشل وانه ليس مثل مراد جاد في الحياة
عمرو…..:انت كويس ياحبيبي
ابتسام….:انت سُخن يا حسن
حسن بضحك…..:يا جماعه انا كويس،،انا عارف انكم مصدومين بس انا فعلاً قررت اني اشتغل
عمرو….:كويس انك اخدت الخطوة دي خلاص اعمل حسابك من اول بكرة هتروح الشركة معايا
حسن….:حاضر يا بابا
ثم تناول الجميع الطعام وصعدوا الي غرفتهم
دلف مراد الي غرفته ليتحدث مع نغم لكن وجدها لم تُجيب زفر بضيق ثم ارتمي بجسده علي السرير وغطي في نوم عميق
•••••••••••••••••••••••••••
مر يومين علي الابطال لم يحدث شيء جديد الإ ان قام زياد بتعليم ندي الملاكمة واحضر إياد لليان مستلزماتها استيقظ الجميع اليوم في قمة نشاطهم وحيويتهم نعم فاليوم ليس عادي بل زفاف مراد الالفي ونغم العراقي
في غرفة ندي استيقظت ثم دلفت الي الحمام لتتحمم وخرجت وجدت زياد نائم تقدمت منه ثم طبعت قبلة علي شفتيه وجاءت لتغادر وجدته يجذبها من شعرها ويتعمق في قبلته لها ابتعد عنها لحاجتها للتنفس
ندي…..:كنت عامل نفسك نايم
زياد…..:لا كنت نايم فعلاً وانتي اللي صحتيني وانا لازم اعاقبك
تفاهمت ندي حديثه ثم قالت….:لا انت الكبير وبعدين انا لازم اكون النهارده مع نغم
زياد…..:اهربي اهربي بس ماشي
ضحكت ندي ثم ذهبت الي المرآه لتمشط شعرها بينما دلف زياد الي الداخل انهت ندي ارتداء ملابسها ثم غارت الي نغم طرقت الباب ولم تُجيب ثم دلفت الي الداخل وجدتها نائمه ذهبت وقامت بإيقاظها لكن لم تستيقظ بعد وجدت كأس به مياة سكبته عليها قامت نغم مفزوعة
نغم بفزع…..:ا الحقوني بغرق
ضحكت ندي علي منظرها فكان شعرها مبعثر وكانت ترتدي بيچامة عليها رسومات كارتونية نظرت الي ندي نظرة اسكتتها ثم قالت…..:انتي متخلفة حد يصحي حد كدة
ندي……:سوري بس انا صحيتك كتير ومردتيش عليا فقولت مش هتصحي غير كده
نغم…..:عايزة ايه دلوقتي
ندي…..:هو ايه اللي عايزة ايه النهارده فرحك يا هانم وانتي مش دارية
نغم…..:اوووبس نسيت
ندي…..:انتي لسة هتتكلمي يلا ادخلي خدي شاور علشان نبدأ
نغم…..: اوكي
ثم دلفت الي الحمام وجلست ندي تنتظرها
•••••••••••••••••••••••••••
عند إياد استيقظ بفرح ونشاط فاليوم كتب كتابه علي من اقتحمت قلبه منذ ان راها من الوهلة الاولي دلف الي الحمام وخرج عاري الصدر وبيده منشفة يجفف بها شعره التقط هاتفه وقام هاتفه وقام بالإتصال علي ليان إياد……:صباح الخير يا عمري صحيتك
ليان….:صباح النور ياحبيبي لا كنت صاحيه
إياد….:تمام يا حببتي بصي هعدي عليكي علشان اجيبك القصر
ليان…..:لا متتعبش نفسك هاجي بعربيتي
إياد…..:لا أسمعي الكلام هاجي اخدك
ليان…..:اوكي باي
إياد…..:باي
ثم اغلق معها وارتدي ملابسه وغادر الي اسفل
••••••••••••••••••••••••••
عند نغم انهت من ارتداء فستان زفافها ثم جلست لتضع لها الميكب ارتست مستحضرات التجميل وعكصت لها شعرها علي هيئة كعكة وتركت لها بعض الخصلات الساقطة وانهت من تبريجها👇

ثم وقفت نغم وتطلعت الي نفسها في المرآة وابتسمت بفرح فهي لم تصدق الي الآن انها ستتزوج من مراد لم تتخيل في يوم انها ستصبح زوجته انها تحبه لا بل تعشقه…..
نغم…..:شكلي حلو
ندي…..:انتي جميلة في اي حاجة يا حببتي ربنا يحميكي
نغم…..:ربنا يخليكي ليا ياعمري انتي
ثم قامت بإحتضانها واستاذنت ندي وغادرت الي غرفتها لترتدي ملابسها بينما نغم جلست تنتظر والدها ليصطحبها الي اسفل

••••••••••••••••••••••••
دلفت ندي الي غرفتها واخذت فستانها وقامت بإرتدائه 👇

خرجت من الحمام ووضعت مستحضرات التجميل وتركت العنان لشعرها وجدت زياد ينظر اليها بحب وعشق شديد وانبهر بجمالها الفاتن فهي كالملاك بهذا الفستان بل هي تبدو جميله إذا ارتديت شيء تقدم زياد منها ثم قال……:بسم الله ماشاءالله انتي عملتي فيا ايه مبقتش قادر اعيش من غيرك ياناندو بحبك اووي انا مش شايف بني أدمة انتي ملاك صح
توردت وجنتاها من فرط كلامه حاولت السيطرة علي نفسها من حديثه ثم قالت له…..:انت عمال تعاكس فيا وانا المفروض اللي اعكسك يااستاذ الإ قولي انت ايه القمر ده
زياد……:انا قمر علشان عينيكي اللي شايفاني
ندي……:هنفضل نتكلم كتير يلا ننزل
زياد……:طول عمرك فصيلة يلا ياختي
ضحكت ندي ثم غادوا الي اسفل وهو ممسكاً بيدها

••••••••••••••••••••••••••••••
عند نغم كانت معها نورا وسهام قاطعهم صوت طرقات الباب وكان محمد ومعه مراد انبهر مراد من جمالها همس لها بكلمة واحدة …..:بحبك
ابتسمت نغم وتوردت وجنتيها ذهب اليها مراد وقام بوضع يدها بين يده وغادروا الجميع الي اسفل

في الاسفل كان الحفل مليئ بالصحافيين ورجال الاعمال فهو حفل زفاف ابنه العراقي قام الجميع بأخد لهم الكثير من الصور ثم ذهب كلاً من مراد ونغم ليجلسوا…..بعد قليل جاءت رقصة السلو يطلبون من كل ثنائي الرقص ذهب مراد ونغم،ندي وزياد،ليان وإياد، كانوا يتمايلون من الرقصة بإحترافية ولكن صدح صوت الرصاص في ارجاء القصرلم يعلموا من اين آتي ولكن لم يفيقوا الإ علي صوت ندي وهي تهتف بصراخ…..:زياااااااااد

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث والعشرون من رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية رواية احفاد الجارحي بقلم آية محمد

تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حزينة
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
اقرأ أيضا: رواية احببتها في انتقامي بقلم عليا حمدى
يمكنك تحميل تطبيق قصص وروايات عربية من متجر جوجل بلاي للإستمتاع بكل قصصنا

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق