غير مصنف

رواية جحيم ابن عمى – ماهى عاطف – الفصل الرابع

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة وأجمل الروايات الممتعة والروايات الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة ماهى عاطف علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الرابع من رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف

رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف – الفصل الرابع

إقرأ أيضا: روايات عالمية

رواية جحيم ابن عمى - ماهى عاطف
رواية جحيم ابن عمى – ماهى عاطف

رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف – الفصل الرابع

 تابع من هنا: روايات رومانسية جريئة

ركض كلا من زياد وإتبعه احمد ومحمد الى المستشفى دلفوا الى سيارة زياد وقادها احمد لان زياد حالته صعبة جدا وصلوا الى المستشفى ركض زياد وهم خلفه ركبوا المصعد وصلوا الى غرفة فرح وجدوا سهام تبكى بشدة ذهبوا اليها وتحدث زياد وقال…..: ماما ايه اللى حصل وفرح مالها وليه دخلت العمليات
سهام….: هحكيلك

*فلاش باك*
دلفت سهام الى غرفة فرح احتضنتها وجلست
سهام…..:ازيك يا فرح
فرح بتعب….:الحمدلله وحضرتك
سهام….:الحمدلله مالك ياحبيبتي
فرح….:مفيش بس تعبانه شويه
سهام…..:طب اندهلك الدكتور
فرح بتعب……:لا شكرا
سهام…..:فرح مالك فى ايه
فرح بصراخ……:ااااااااه مش قااااااااااادرة الحقييييينى بمووووووووووت ااااااااه
سهام بخضة وقلق…..:مالك استنى انده للدكتور
ركضت سهام واستدعت الدكتور وبعد الممرضين وقام بالكشف عليها
الدكتور بزعيق……:حضروا اوضة العمليات بسرررررررعة
سهام بفزع…..:مالها يادكتور وعمليات لية
الدكتور…..:بعد اذنك اخرجى برا
سهام….: حاضر ربنا معاكي يا فرح يارب
وقامت بالإتصال على زياد
*انهى الفلاش باك*
سهام ببكاء…..:وبس دا اللى حصل
زياد…..:يارب خليك معاها يارب
احمد….:اهدى ياحبيبي انشاءالله خير
زياد…..:يارب
قام محمد بالإتصال على إياد
محمد….:الو يا إياد انت فين
إياد….:لسة راجع من الشركه
محمد…..:طيب عايزك تجيب مامتك وتيجى على المستشفى دلوقتي وقول لنغم تخلى بالها من مى وحمزة
إياد….:حاضر يا بابا
اغلق معه وذهب الى زياد ليتحدث اليه لعله يرتاح قليلاً
خرج الدكتور ركض اليه زياد
زياد….:هاا ايه دكتور فرح كويسة
الدكتور بأسف….:انا اسف البقاءلله
زياد….:متهزرش حضرتك فرح كويسة وهترجع معايا دلوقتي ادخل قولها زياد عايز يشوفك
الدكتور….:انا اسف بعد اذنكم
جذبه زياد من قميصه وقال….:انت رايح فين ادخل قولها ان انا عايز اشوفها… بابا قوله يدخل يقولها انى عايز اشوفها
احمد….:فرح ماتت يا زياد
زياد بصراخ….:متقولش كده ابعد عن وشي
دفع زياد الدكتور ودلف الى فرح وجد غطاء على وجهها ذهب اليه ورمى على الارض وقال ببكاء وصراخ….: فرح لاااااااااااا متسبنيييييش علشان خاااااااااطرى متسبنيش لوحدى اصحى اضربينى اشتمينى اعملى اي حاجه مش بتردى عليا لييييييه لااااااااا متعمليييييييش فياااا كدة ط طب اصحى علشان خاطر مى وحمزة فرح مش بتردى لييييييية عليا ردددى عليااااااا والنبي سبتينى لييه مليش حد غيرك
دلف الدكتور ومعه احمد ومحمد وسهام تبكى بشدة ذهبوا اليه وقاموا ببعده عنها
زياد بصراخ…..:ابعدوا عنى لاااااااااااا فرح قومى متسبينييييييش لوحدى لاااااااااااا
خرجوا من الغرفة وسط صراخ زياد
احمد…..:زياد اهدى علشان خاطري متعملش فى نفسك كدة علشان خاطر مى وحمزة
زياد…..:مش قادر يابابا هى روحى وقلبي وكل حاجه فى حياتى
احتضنه محمد وقال……:احمد معاه حق اهدى يا زياد اجمد كدة علشان ولادك ربنا يرحمها
زياد….:يارب
ظل احمد ومحمد وسهام بجانبه يهدوا قليلاً

___________________
فى قصر العراقى دلف إياد الى غرفة والدته وجدها تلعب مع مى وحمزة
إياد….:ماما قومى البسي بسرعه علشان هنروح المستشفى عند زياد
نورا بخضة….:لية فى ايه
إياد…..:معرفش بابا اتصل بيا وقالى انى اروح انا وانتى عندهم واقول لنغم تقعد مع مى وحمزة
نورا….:حاضر انا هلبس وانت روح قول لنغم تيجى تقعد معاهم
إياد….:ماشى بس متتاخريش
نورا….:حاضر
غادر من غرفتها وذهب الى غرفة نغم طرق الباب ولم يجد رد دلف الى الداخل وجدها نائمة
إياد…..:نغم اصحى
نغم بنوم….:ايه عايز ايه يا اياد دلوقتي
إياد….:قومى بقا يا نغم
نغم…..:قومت عايز ايه بقا
إياد….:قومى اقعدى مع مى وحمزة علشان انا وماما رايحين المستشفى
نغم بخضة…..:لية فرح مالها
إياد….:لسة معرفش بابا كلمنى وقالى هات مامتك وتعالى وانتى اقعدى مع الاولاد
نغم…..:حاضر يا إياد بس ابقى طمنى
إياد…..:حاضر يلا روحي ليهم بقا
نغم….:اوك
غادر إياد ليغير ملابسه بينما نغم غادرت الى مى وحمزة

_________________________
عند مراد وجد احمد يتصل به
احمد….:الو يا مراد انت فين
مراد….:فى البيت
احمد….:عايزك تيجى المستشفى دلوقتى حالا
مراد بإستغراب…..:ليه فى حاجه
احمد…..:فرح تعيش انت
مراد بحزن….:البقاءلله
احمد…..:ونعمة بالله بس عايزك تيجى علشان تواسي زياد حالته صعبة اوى
مراد بحزن على رفيقه…..:حاضر نص ساعه واكون عندكم
احمد…..:ماشي سلام
مراد….:سلام
اغلق معه وقال مراد….:ربنا يرحمك يافرح ويصبرك يا زياد على فراقها
ثم دلف الى الحمام وخرج ارتدى ملابسه وذهب الى المستشفى

_______________________
دلفت نورا وإياد الى المستشفى وصعدوا الى غرفة فرح بعدما علموا برقمها شهقت نورا عندما وجدت زياد وسهام هم يبكوا تفهمت انه يوجد شئ ركضت اليهم وقالت بقلق….:فى ايه ياسهام بتعيطوا ليه مالكم ماحد يرد عليا فى ايه وفرح مالها
زياد بصراخ….:فرح ماتت
نورا وإياد بصدمة….:ايه ماتت
محمد…..:اهدى يا زياد يابنى مش كدة
زياد…..:اهدى ازاى روحى راحت منى لما فرح سبيتنى لوحدى هى كانت وعدتنى انها مش هتسبنى ابدا ليييييه سبيتنى ومشيت انا محتاجها اوى يارب
سهام ببكاء…..:اهدى علشان خاطري متعملش فى نفسك كدة خليك قوى علشان ولادك انت مصدر قوتهم فى الدنيا دى
جاء مراد وقال…..:البقاءلله يا زياد
زياد…..:ونعمة بالله
قاموا بعمل تصريح الدفن وذهبوا الى القصر

_______________________
عند ندى كانت جالسة هى ليان وماجد يتناولوا العشاء صدح رنين هاتفها وجدتها والدتها
ندى بفرح…..:ازيك يا ماما عاملة ايه وحشتيني اوى انتى واخواتى وبابا
نورا بصوت متعب….:الحمدلله ياحبيبتي احنا كويسين وانتى
ندى بقلق….:مالك ياحبيبتي انتى تعبانه
نورا….:لا يا ندى بس فرح تعيشي انتى
ندى بصدمة…..:ايه حصل امتى
نورا…..: من ساعتين كدة
ندى…..:البقاءلله انشاءالله هكون عندكم بكرة فى مصر
نورا….:ماشي ياحبيبتي هنستناكى سلام
ندى…..:سلام
اغلقت معها واخبرتهم على العودة الى مصر وذهبوا ليضعوا اغراضهم بالحقائب
دلفوا جميعاً الى القصر ومازال زياد لا يصدق ان فرح تركته جلسوا وبعد فترة من الصمت نزلت مى وحمزة ونغم من اعلى ركضوا اليه وقالت مى…..: بابى هى مامى مجتش ليه معاك هى وحشتني اوى وانا عايزة اسوفها
نظر اليها زياد والدموع متحجرة بعينه….: مامى مشيت وسبيتنا يا مى
مى بطفولة….: يعني ايه مس فاهمة
سهام….: ماما راحت عند ربنا يا حبيبتي
مى ببكاء….:يعني انا مس هسوفها تانى
سهام….:اهدى ياحبيبتي تعالى نطلع فوق علشان بابى تعبان شويه
صعدت كلا من سهام ومى وحمزة الى غرفتها
فى الاسفل ذهب احمد الى زياد وجلس بجابنه وقال…..:ادعيلها يا حبيبي ربنا يرحمها ويغفرلها ذنوبها خليك اقوى من كدة يابنى علشان مى وحمزة انت الوحيد اللى قادر انك تفرحهم وتدخل السعادة لحياتهم تانى علشان خاطري اتأقلم على الوضع دا فرح خلاص ماتت مبقتش موجوده
زياد بضعف…..:حاضر يابابا هحاول بعد اذنكم هطلع ارتاح شويه
احمد…..:مش هتاكل معانا
زياد……:لا مليش نفس
صعد زياد الى غرفته هو وفرح ظل يتذكر كل ركن فيه ذكرياتهم الجميلة جلس على السرير وبيده ملابسها وقال ببكاء…..:لية سبتينى لييه انتى عارفه انى بحبك ومليش غيرك لية بعدتى عنى فى وقت مانا محتاجك جنبي لية سبيتينى انتى قولتيلى انك هتكونى معايا حتى فى احلامى يارب يرحمك يا نورعيني يارب ويصبرنى على فراقك
ارتمى بجسده على السرير واحتضن ملابسها وغطى فى نوم عميق

________________________
فى الاسفل نزلت سهام وجلست معهم لكى يتناولوا العشاء فى صمت قطعت نورا هذا الصمت عندما قالت……:محمد انا كلمت ندى وقالتلى انها هتيجى بكره مصر
محمد بفرح….:بجد طيب ماشي ابقى كلم مراد يا احمد يروح يجبها هى زمايلها
أحمد…..:حاضر يامحمد
نغم…..:ماما انا هنام مع مى وحمزة النهارده
نورا…..:ماشي ياحبيبتي
إياد…..:مساءالخير
الجميع…..:مساءالنور
محمد…….:كنت فين يا إياد
إياد……:روحت مع مراد الشركه كان فى شغل كتير
محمد……:ربنا يعينك يابنى
إياد……:هو زياد فين كنت عايز اعزى
احمد….:طلع يرتاح شويه تعالى اقعد كل معانا
ذهب إياد وبدأ فى تناول طعامه فى صمت قال له محمد….:نسيت اقولك ندى جايه بكره
إياد بفرح……:بجد ناندو جاية
محمد…:اه هاتيجى بكرة هى وماجد وليان
إياد…..:خلاص ماشي هروح اجيبهم بكرة
محمد…..:لا مراد هيروح يجيبهم
إياد…:اوك يلا تصبحوا على خير
الجميع…..:وانت من اهله
انتهى الجميع من تناول الطعام وصعد كلا منهم الى غرفته

_______________________
“يبدأ يوم جديد”
استيقظت ندى ودلفت الى الحمام لتتحمم وخرجت ذهبت لايقاظ ليان ولكن وجدتها تجلس على السرير
ندى……:اووووووه ليان مصطفى صحيت لوحدها لا اكيد انتى تعبانه
ليان بضحك…….:لا ياختى مش تعبانه بس انتى عارفانى لما بكون مبسوطة مش بعرف انام فرحانه جدا مش مصدقه اخيييييرا هنرجع مصر
ندى…..: ياريت تبطلى كلام وتتدخلى تاخدى شاور عقبال ما اكلم الزفت التاني
ليان…..: براحة ياحلوة متزقيش يا ساتر عليكى فصيلة طول عمرك
ندى…..: طب امشي علشان مزعلكيش
ليان…….: لا ياختى وعلى ايه انا ماشية اهو
دلفت ليان الى الحمام بينما ندى قامت بالإتصال على ماجد
ندى….: الو يا ماجد انت فين
ماجد…..: بظبط شنطتى عايزة ايه
ندى…..: هعوز منك ايه يا رخم انا بتصل بيك علشان تيجى تفطر معانا
ماجد….: اوك هظبط حاجتى واعدى عليكم باي
ندى….: باي
اغلقت معه وذهبت لإرتداء ملابسها

_______________________
استيقظ زياد شعر بثقل رأسه دلف الى الحمام لتتحمم وخرج ارتدى بنطلون قطنى وتيشرت اسود ابرز عضلاته وخرج الى اسفل وجدهم يتناولوا الإفطار
زياد…..:صباح الخير
الجميع….:صباح النور
احمد…..:عامل ايه ياحبيبي
زياد…..:الحمدلله يا بابا كويس
زياد…..:ماما فين مى وحمزة
نورا……:فوق نايمين
نزل إياد اليهم والقى السلام عليهم وجلس يتناول الطعام
إياد…..:ازيك يا زياد
زياد…..:الحمدلله وانت
إياد……:الحمدلله اه صحيح البقاءلله
زياد……:ونعمة بالله
صدح رنين هاتف احمد وكان المتصل مراد
احمد…..:ازيك يا مراد
مراد….:الحمدلله وحضرتك عامل ايه
احمد….:الحمدلله
مراد…..:احم حضرتك رنيت عليا امبارح
احمد….:اه ياحبيبي كنت عايزك تروح المطار علشان تستقبل ندى بنت اخويا
لم يصدق ماسمعه زياد هل ستأتى مرةً اخرى الى مصر ياالهى انه يكرهها تذكر كيف اعترف لها بحبه ولكن تحدثت اليه بهدوء ممزوج بسخرية وقالت له انها لا تحبه إطلاقا بل تحبه كأخ كبير نعم انها جرحته والان سوف تعود كيف سيواجهها…
لم يفق الا على صوت سهام
سهام…..:مالك ياحبيبي مش بتأكل لية
زياد…..:لا مفيش بأكل اهو
انهى زياد طعامه واستاذن ان يجلس بالحديقه
زياد يحدث نفسه…..:ياااااااااه يا ندى اد ايه انتى جرحتينى برفضك ليا وجرحتينى بكلامك ومن بعدها وانا قررت اكون مغرور علشان اجرح ال*****اللى زيك رجعتى لية تاني عايزة ايه منى اقسملك انك هتشوفى اسود ايام حياتك معايا
ثم تنفس بعمق وجلس بالحديقة

_______________________
ذهب مراد الى المطار لإنتظار ندى واصدقائها ذهب الى شخص وبنتان اليهم وقال مراد…..: احم حضرتك انسة ندى محمد العراقي
ندى بإستغراب….: اه انا حضرتك تعرفنى
مراد…..: ايوة انا مراد الالفى صديق زياد احمد العراقي
ندى…..: اه اهلا وسهلا
مراد…..:اهلا بيكي اتفضلوا علشان اوصلكم
ندى……:اوكى يلا يا ماجد انت وليان
ماجد وليان……:يلا
ثم دلفوا الى السيارة وغادروا

_________________
وصلوا كلا من مراد وندى وماجد الى قصر العراقى بعدما قام مراد بإيصال ليان
دلفوا الى الداخل وجدوا الجميع جالس
ندى بصراخ…..:انا جيييييت
التفت اليها زياد بعيون مشتعلة وغضب
نورا بفرح بعدما احتضنتها…..:ناندو وحشتيني جدا ياحبيبتي
ندى….: وانتى كمان يا ماما وحشتيني اوى
نورا…..: ازيك يا ميجو عامل ايه يا حبيبي
ماجد….: الحمدلله يا قلبي وانتى عامله ايه
نورا…..: الحمدلله
ذهبت ندى لتحتضن نغم وإياد وسهام ومى وحمزة وجاء الدور على زياد مدت يدها اليه وقالت…..: ازيك يا زياد البقاءلله
مد يده هو الاخر وقال بخبث…..: الحمدلله يابنت عمى ونعمة بالله وانتى عامله ايه
ندى بإرتباك….: ا الحمدلله
احمد….: ايه يا ندى مش هتسلمى علينا والا ايه
ندى…..:ازيك يا عمو عامل ايه
احمد….:الحمدلله
ماجد….:ندى انا همشي بقا عايزة حاجة
ندى…..:انت هتمشي دلوقتي لية يا ماجد خليك معايا شويه
ثم امسكت يده وقالت……:بليييييييز
ابيضت مفاصل زياد وتطلع اليهم بعيون مشتعلة وغيرة وتحدث لنفسه…..:فى ايه يا زياد انت بتغير والا ايه اهدى كدة وبعدين مش دى ندى اللى انت عايز تنتقم منها مالك دلوقتي بقا اهدى كدة
ثم تنفس بعمق وجلس يتابع الحوار

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع من رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية رواية احفاد الجارحي بقلم آية محمد

تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حزينة
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
اقرأ أيضا: رواية احببتها في انتقامي بقلم عليا حمدى
يمكنك تحميل تطبيق قصص وروايات عربية من متجر جوجل بلاي للإستمتاع بكل قصصنا

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق