روايات رومانسية مصريةغير مصنف

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول الفصل السادس

يسعدنا من خلال موقع قصص26 أن نقدم لكم الفصل السادس من رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول وهي واحدة من قسم روايات رومانسية مصرية  والتي تدور أحداثها في قالب خفيف من الدراما والمتعة باللهجة العامية المصرية.

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول – الفصل السادس

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول
رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول – الفصل السادس

ويتحرق العالم باللي فيه” منا مش هلاقي حد يحبني كده تاني ….!!
من غير تردد بصيتله وقولتله …؟؟
علي فكرة بقا انا كمان معجبة بيك ..!!
ومديت ايدي بمنديل واديتهوله ..!!
بقولك ايه ياض يا أش أش انت مش كنت عاوز
توصلني قبل كدة ..؟؟
أشهد : والضحكة ملت وشه : اه كنت عاوز
دنيا : طب يالا تعالي وصلني بعربيتك المعفنة
دي حتي نوفر أجرة الميكروباص ..!!
أشهد : بجد هتخليني اوصلك ..؟؟ طب يلا اركبي
بسرعة قبل مترجعي في كلامك وجري
فتحلها العربية وركبوا ومشيوا ..!!
دنيا : بتعرف تسوق ولا أية وعارف منطقتي ولا
اوصفلك تلاقيك مدخلتش المناطق دي قبل
كده …!!؟؟
أشهد : انتي بجد معجبه بيا يا دنيا ..؟؟
دنيا : ملامح وشها اتغيرت كلها وبصوت واطي
وكسوف قالتله : اه معجبة وخلاص بقا
غير الموضوع ده ..!؟
أشهد : والسعادة والفرح بينين في عيونه قالها .؟
طب ليه كنتي بتعامليني كده ليه كنتي
بتحاولي تبعديني عنك انا كنت بموت في
كل يوم مش بشوفك فيه انا بحبك بجد ..
مش عارف ازاي وليه وامتي بس انا بحبك
دنيا : خدت نفس عميق : وقالت .؟
مفيش يا أشهد انسي اللي فات خلينا في
اللي جاي انت بقا احكيلي عن نفسك انا
تقريبا معرفش حاجه عنك ..؟؟
أشهد : اممم يعني الملخص أنا أشهد او أش أش
ابن رجل اعمال كبير امممم معملتش
حاجه مهمة في حياتي تقريبا، حبيت قبل
كده مره بس كانت تجربة فاشلة يعني
مطولتش ، عاوز اخلص كليتي واشتغل
واتجوز الانسانة اللي بحبها وبصلها
وضحك ودنيا كمان ضحكت وبعدين
قالها وانتي احكيلي عن نفسك شوية ؟؟
دنيا : بينها وبين نفسها بتقول ..؟
محكاليش حاجه عن اي مرض نفسي ولا
يعني ممكن يكون صالح ومهرة بيكدبوا؟؟
لا بس ممكن يكون هوه مكسوف يقولي ..!؟
أشهد : ايييييييييه بقولك احكيلي شوية عن نفسك
مش اسرحي شويه ..؟؟
دنيا : الأيام جايا كتير هبقا احكيلك كل حاجه
عشان انا خلاص هنزل هنا ودي منطقتي
منطقة شعبية زي منت شايف ودي اول
حاجه هتعرفها عني يلا نزلني هنا …!
أشهد : ماشي أنا هنزلك بس لازم اشوفك بكرة
اوعي متجيش الكلية وهبقا اكلمك فون
اطمن عليكي ابقي ردي ها ردي يلا باي
دنيا : فتحت الباب ونزلت : سلام يا أش أش
أشهد : بقولك ..؟؟
دنيا : ايه نعم ..؟؟
أشهد : بحبك !!!!
دنيا : سلام ياض ويلا امشي من هنا ..!!

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول – الفصل السادس

في القسم اللي شغال فيه صالح : ..
صالح باشا انت عارف كويس ان بنتي مكنتش في وضع مخل وقت محضرتك قبضت عليها ولا كان معاها مخدرات ولا حاجه فملوش لازمة المحضر والصحافة اللي بتصور وكل الكلام ده ..!
قولي انت عاوز ايه وبكل هدوء وانا انفذهولك لكن بلاش تشهر ببنتي وشرفها في الصحافة ..!!
و قول لعمك الحاج “فريد” ان ” مالك شداد” هيسيبلك الكرسي ومش هترشح للانتخابات بس بلاش سمعة بنتي يا صالح باشا ..!!!
صالح : وبسخرية قال :لا لا لا يا مالك باشا والله
عيب كلام سعادتك ده يعني انا برده
هتبلي علي بنت حضرتك وبعدين ايه دخل
عمي الحاج فريد في شغلي انا بنفذ
القانون وبشوف شغلي ،بنت سعاتك انا
ظابطها بنفسي مع عيل في عربية ،في
وضع اممممم لا مؤاخذة يعني مش ولا بد
يا مالك باشا وكمان كان معاها المخدرات
دية مش ظالمها يعني …!! ؟
مالك : قام وقف وبعصبية قالوا :..؟
احترم نفسك انا بنتي اشرف منك ومن
عيلتك يا كلب الحاج فريد ..!!
صالح : متعليش صوتك وتقل أدبك بدل محبسك
مع بنتك وف كلبش واحد يلا امشي من
هنا وابقا روح شوف بنتك في النيابه ..؟
خد البت اللي برة دي علي الحجز يا بني
اه وقبل متنزلها الحجز اديلها صورتين
بالكلبوش عشان الصحافة ….!!!
في بيت دنيا ..
دنيا : بقولك ايه يا ماما هو انا حلوه ..؟؟
أمها : نعم يا ختي ؟؟ حلوة ايه وزفت ايه قومي
يلا عشان تغسلي المواعين اللي ماليه
الحوض جوه دي ..!!!
دنيا : يعني انا أسالك اذ كنت حلوه ولا لأ تقوليلي
مواعين ماشي يا حاجه ماشي ..!!!
أمها : مالك يا دنيا في أيه ؟ اه حلوه وزي القمر
كمان وانتي عارفه كده كويس في ايه بقا ها
دنيا : لا انا اقصد يعني حلوه لدرجة ان حد ممكن
يعني يحبني وكده من اول ميشوفني …؟
أمها : اممممممم قولي كده بقا !!؟؟
ايه الحكاية يا ست دودو هاه مين ده اللي
حبك اول مشافك ده قولي واحكي ..؟؟
دنيا : المواعين …!!
أمها : نعم يا روح امك ..!!؟
دنيا :اه المواعين هيا اللي حبتني وعشان كده
هقوم واسيبك واروح اغسلها ..!!
أمها : ماشي يا دنيا بس هعرف برده وهتقوليلي !
في فيلا عائلة أشهد :
مهرة : عامل ايه يا حاج النهارده
فريد : الحمد لله يا بنتي زي الفل امال صالح
لسه مجاش من القسم ..؟؟
مهرة : لا يا بابا بس هوه لسه مكلمني وقالي انه
جاي في الطريق اهوه جيه اهوه ..!!
صالح : مساء الخير عامل ايه النهارده يا عمي .؟
فريد : الحمد لله يا بني كويس بس نفسي في
كوباية شاي من أيد مهرتي حبيبتي ..؟؟
صالح : اه والنبي يا مهرة خليهم اتنين …؟؟
مهرة. : امممم ماشي هقوم اعمل الشاي !!!
فريد : عملت ايه مع “مالك شداد” ..؟؟
صالح : كله تمام وبكره هتسمع فضيحة بنته في
كل الجرائد ومش هيعرف يرفع عينة فيك
تاني واعتبر نفسك خدت الكرسي يا
حضرة النائب ههههههههه
فريد : يلا بقا هوه اللي جابه لنفسه ربنا يخليك
ليا يا صالح ..!!
الو الو الو متردي يا بنتي علي طول هو انا لازم اتصل عشر مرات عشان اعرف اكلمك ..؟؟
دنيا : نعم يا عم كنت بذاكر وقبلها كنت بغسل
المواعين عاوز ايه ..؟
أشهد :مفيش كنت عاوز اقولك بس انك وحشتيني
دنيا : اممممم وانت كمان علي فكرة ..!!
أشهد : هاه وانا كمان ايه هاه ايه ..؟؟
دنيا : احم مممم وانت كمان لازم تروح تذاكر
عشان الامتحانات قربت ..!!
أشهد : دانتي عيلة فصيلة موت انا اصلا مش في
البيت انا لسه بره ..!!
دنيا : وصايع بره لحد دلوقتي بتعمل ايه يا سي
أش أش ومع مين هاه ..؟؟
أشهد : مفيش بجيب حاجه كده لحد مهم عليا
هاه مهم ؟؟وهعد مع صحابي شويه واروح
وبعدين الساعة لسه عشره يعني مش
الفجر ولا حاجه وبعدين هو انتي بتخافي
عليا ولا حاجه هاه قولي اكيد بتخافي ..؟؟
دنيا : باستهزاء : أخاف عليك ليه يابابا هو انت
مين اصلا انا بس خايفة لمامتك تقلق عليك
ولا يقفلوا الباب ومتعرفش تدخل ..!!
أشهد : هههههههه ظريفه أوي بس عارفة ..؟
بموت فيكي وحيات ربنا ..!!
دنيا : بلعت ريقها : طب يلا بقا موت بعيد وانا
هذاكر شويه وبعدين هنام واشوفك بكره في
الكلية ومتتأخرش يا اشهد هاه يلا سلام
أشهد : عيون اشهد وقلبه حاضر باي يا دنيتي !

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول – الفصل السادس

في فيلا أشهد : ..
مهرة : الحق يا صالح ماما بتقولي ان بابا تعب
جدا ..!! اتصل بسرعة بالدكتور يجي ..؟؟
صالح اتصل بالدكتور وبعدها بوقت قليل الدكتور
جيه وكشف علي الحاج فريد ..؟؟
صالح : ايه يا دكتور عمي ماله اول مره يتعب
بالطريقة دي ..؟؟
الدكتور: الحاج فريد لازم يعمل عمليه في اقرب
وقت ..!! الإشاعات اللي عملتهاله اخر
مرة وتعبه النهارده بتأكد انه لازم يعمل
عمليه وبسرعه لاما يا صالح عمك مش
هيعيش كتير اممم يعني مش اكتر من
كام شهر ….!!!
صالح : انت متأكد يا دكتور “عماد” من الكلام
ده يعني لو معملش العمليه هيموت ..؟؟
الدكتور : اه طبعا متأكد يا صالح ده كلام اكيد !
صالح : اممممم طب يا عماد الكلام ده
متقولهوش لحد ولا حتي لحد من ولاده
عشان ميتخضوش وكده يا عمده ماشي
وانا هعرف الحاج وفي اقرب وقت هسفره
يعمل العملية دي بره مصر ..!!!
الدكتور مشي وصالح بينه وبين نفسه بيقول ..؟؟
يعني لو معملش العملية هيموت اممممم طب دي حاجه كويسه برده !!!!؟؟
مهرة : صالح .. صالح .. ؟؟
صالح : ايوه يا حبيبتي ..؟؟
مهرة : الدكتور قالك ايه ..؟؟
صالح : مفيش يا حبيبتي أزمة زي كل مرة وقال
بس يهتم بمواعيد العلاج وميتعبش نفسه
وهيكون زي الفل وان قلبه حديد ..!!
في الجامعة : …
أشهد : ألو ايوه يا دنيا انتي فين يا بنتي
أتأخرتي ليه كده ..؟؟
دنيا : أقفل يا بابا انا قدامك اهوه أقفل ..!!
ايه يا بني ترررن ترررن انا مش قولتلك
في الطريق وقربت ادخل الكلية مالك ..؟
أشهد : صباح الفل علي احلي عيون في الدنيا
دنيا ؛ صباح الخير يا أش عامل ايه ..؟؟
وعلي فكرة بقا انا معنديش النهارده اي
محاضرات بس جيت اشوفك ..!!
قصدي جيت اشوف صحابي احم ..!!
أشهد : وانا كمان فضلت سهران بليل جنب
الرسام عشان يرسملك ديه ..؟؟
وطلع تابلوه جميل فيه صورتها …!!؟
دنيا : واتفاجئت جدا وقالت ..؟
يا بن اللذينة دي حلوه جدا علي فكرة بس
جبت الصورة منين هاه ..!؟؟
أشهد : مش مهم ..!! المهم عجبتك ..؟
دنيا : اه عجبتني جدا تسلم ايدك يا أش أش
وهقبلها منك عشان مزعلكش بس متعملش
تاني كده وتجيب اي حاجه ماشي …؟؟
أشهد : انا نفسي اجبلك الدنيا كلها اجبلك كل
حاجه اي حاجه بس تكوني مبسوطه ..!!
دنيا : انا مبسوطه من غير حاجه وكفايه انك
معايا مش عاوزه حاجه تاني خالص ..!!
أشهد : هاه ؟؟ انتي بتكلميني انا متأكدة ..؟؟
دنيا : اه بكلمك انت واقولك كمان علي حاجه
مهمه .. اناااااا ..؟؟
أشهد : هاااااه انطقي وقولي انتي ايه ..؟؟؟؟
دنيا : العب باليه ههههههههههههههههههه !!
أشهد : بعصبية :يا لهوي علي السئاله مشفتش
كدة بصراحة بس تعرفي رغم غلاستك دي
انا بموت فيكي واقولك علي حاجه ..؟؟
دنيا : وبلهفة قالتله : حاجه أيه ؟؟
أشهد : أحمر بانيه ههههههههههههههه
“طبعا اول مرة حد يكتبلكم في قصة العب بالية وأحمر بانيه ومانويل جوزية والكلام الفاضي ده عشان تعرفوا بس اني بحاول اجيبلكم كل الجديد هههههه سئيل انا برده احم المهم نرجع للقصة ..؟؟”

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول – الفصل السادس

بقيت انا واشهد كل يوم لازم نتقابل مينفعش ميشوفنيش في يوم ؛ لازم كل يوم نتكلم فون قبل مننام ، اتعلق بيا اكتر من الاول بكتير ،انا كمان بقيت متعلقة بيه جدا ، تقريبا عرفنا كل حاجه عن بعض ، بقا بيوحشني لو يوم مسمعتش صوته ،
وتقريبا انا حبيته بجد ..!!!!
مش عارفه ليه ..؟؟ مفيهوش اي حاجه مميزه عن اي حد اتقدملي او عرفته قبل كده ، بس يمكن حبيته من حبه ليه ؟؟ ممكن ..؟؟
وحكاية المرض النفسي دي اكيد كدبة هما كدبوها عليه بس ليه مش عارفه ؟؟ لكن كل اللي اعرفه وشوفته بعيني انه إنسان طبيعي جدا ومفيهوش اي حاجه تدل علي انه كان مريض نفسي حتي مش لازال..!! بس الله اعلم بالحقيقة ايه ..!!؟
قاعدين في كافتيريا الكلية …؟
دنيا : اشهد مش مهره اللي جايا علينا دي ..؟؟
أشهد : اه هيا مهرة ..!!
دنيا : امممممم طب كويس اسلم عليها بقالي
كتير مشوفتهاش ..!!
مهرة : ازيك يا دنيا عامله وحشتيني والله بس
بس انا دايما بطمن عليكي من أش أش
ده حتي بيقولي أنكم بتشوفوا بعض كل يوم
مش كده يا أش أش ؟؟
وباصيتلي بصه فيها عتاب كده …؟؟
دنيا : اه فعلا بقيت بشوف اشهد كتير بس
تعرفي يا مهرة اشهد بيحبك اوي ..!!
أشهد جاله تليفون سابنه ووقف بعيد يتكلم في الفون ..!!
مهرة : هوه ده اللي اتفقنا عليه يا دنيا ..؟؟
دنيا : والله انا نفذت كل اللي اتفقنا عليه بس
لاحظت ان اخوكي مقدرش يبعد عني
وحالته النفسية كانت زفت وبعدين انتي
ازاي تقوليلي أبعدي عنه وانتي تقوليله اني
قولتلك اني معجبه بيه، ازاي يعني مش
فاهمة انتي كنتي عاوزاه ينساني ولا يتعلق
بيا اكتر …؟؟
مهره : اسكتي دلوقتي عشان هوه جاي علينا ..!!
اشهد : ايه صوتك كان عالي ليه يا دنيا ..؟؟
دنيا : مفيش كنا بنهزر انا ومهره ..!!
مهرة :طب اسيبكم انا بقا عشان صالح هيجي
ياخدني ونروح نشتري حبة حاجات باي
دنيا : كنت بتكلم مين في التليفون يا أش ..؟؟
أشهد : اممممم اللي كنت بكلمه ده هوه تقريبا
الموضوع الوحيد اللي محكتهوش ليكي
لحد دلوقتي وكنت خايف ومتردد اقولهولك
بس انا لازم احكيلك واقولك ..؟؟؟
دنيا : في ايه يا اشهد اتكلم قلقتيني ..؟؟
أشهد : انا كنت بكلم دكتوري ..!!
دكتور نفساني بتعالج معاه ..!!
دنيا : أيه ؟؟ دكتور نفساني …؟؟؟؟
يعني هما كانوا صح مكانوش بيكدبوا عليا ..؟؟

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل السادس من رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول

تابع من هنا جميع فصول: رواية معشوق الروح بقلم آيه محمد 
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من القصص والروايات الأخري 
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق