روايات رومانسية كاملةروايات رومانسية مصرية كاملةغير مصنف

رواية يوما ما سنلتقي (الجزء الأول من ثلاثية اللقاء) بقلم هدير مصطفي – الفصل الثالث عشر

أهلا بك مرة أخري في موقع قصص 26 ويسعدني أن أقدم لك الفصل الثالث عشر من رواية يوما ما سنلتقي بقلم هدير مصطفي وهي الجزء الأول من ثلاثية اللقاء وتعتبر واحدة من القصص الرومانسية المليئة بالصراع بين الحب والحرمان والقرب والبعد.
 تتسم رواية يوما ما سنلتقي بالكثير من الأحداث والمواقف الدرامية التي ستنال اعجابك بالتأكيد فتابع معنا.

رواية يوما ما سنلتقي بقلم هدير مصطفي – الفصل الثاني عشر

رواية يوما ما سنلتقي (الجزء الأول من ثلاثية اللقاء) بقلم هدير مصطفي - الفصل الثالث عشر
رواية يوما ما سنلتقي (الجزء الأول من ثلاثية اللقاء) بقلم هدير مصطفي
=============================

 رواية يوما ما سنلتقي بقلم هدير مصطفي – الفصل الثالث عشر

(فتمر الايام وكل قلب فيه ما يكفيه واكثر والعجيب ان كل القلوب حزينه متألمه الكل يبكي بصمت يتكلم بقهر وألم)

(وكالعاده تتقابل البنات في الكافيه الخاص بمقابلتهم)
#وعد: انا هنزل شرم مين جاي معايا
#شمس :سياحه ولا ايه
#وعد :شغل … تشان هنبدأ شغل ف المستشفي
#ملك :خدي شهد معاكي
#وعد(تنظر لشهد) :ايه رئيك يادودي
#شهد: …….
#شمس :شهد
#شهد (بفزع): ايه؟
#وعد :بقالي ساعه بتكلم وانتي ولا هنا
#شهد :خير عايزه ايه
#وعد :تيجي معايا شرم
#شهد(بتقرير) :لا
#وعد :ليييه
#شهد :بدون اسباب
#ملك :مش تعرفي سبب السفر يمكن توافقي
#شهد :من غير ما اعرف
(بصوا البنات لبعض بتفهم فقال ملك )
#ملك: خلاص تستني بقي ياوعد لبعد بكرا
#وعد :اشمعنا
#ملك :عشان انا هسافر بكرا
#شهد :تسافري فين
#ملك :آسبانيا
#شمس: نعم يا اختي
#ملك :ايه ابت انتي اتحولتي ولا ايه
#وعد :تسافري ازاي يعني
#شهد: هو انتي بجد وافقتي علي العرض ده
#ملك :اها وهسافر بكرا وكل حاجه جاهزه حتي الشنط
#وعد :دا علي اساس ان احنا كل واحد فينا في بلد تانيه يعني
#شهد(بتريقه): صح ومش قاعدين في نفس البيت يعني
#ملك: لا…. انتوا عارفين من يوم خطوبه شمس….. قوليلي صحيح ايه اخبارك مع مراد
#شمس: عادي
#شهد :عادي ازاي يعني ….هتفضلي معاه لحد امتي…. لحد الجواز
#شمس: وايه يعني
#وعد :نعم! ازاي ده بقي
#شمس(وهي تقف: يلا نمشي
#ملك: مخلصناش كلامنا اقعدي
#شمس :لا خلصنا ومالوش لزوم نتكلم فيه تاني
#شهد:بس…..
#شمس: مابسش انا ماشيه سلام اشوفكم بكرا
#ملك: واحنا كمان هنقوم نمشي يادوب افوت علي المستشفي واروح انام عشان اصحي فايقه للسفر
#شمس: هي الطياره امتي
#ملك: الساعه 8 الصبح
#شمس: خلاص هكون عندك علي الساعه 6 عشان اوصلك
#ملك: تمام هستناكي
(في الصباح راحت شمس ل ملك وكانت مستنياها هي وشهد و وعد)
#شمس :جاهزه يالوكا
#ملك :جاهزه ….. يلا بينا
(وركبوا الاربعه سوا عربيه شمس ووصلوا المطار وبدأت الاجرآت وودعوها بحزن شديد …..راحوا كافيه )
#شهد(بحزن: احنا ليه سبناها تمشي
#شمس :كان لازم تبعد يمكن ترتاح في البعد
#وعد: ماتعودناش علي بعدها
#شمس: معلش عشان خاطرها نستحمل بعدها عننا
#شهد: احنا اصلا هنبقي نروح لها
#وعد: اكيد طبعآ
#شمس: طيب يابنات انا هقوم عشان ورايه شغل
#وعد_شهد :اوك
(مشت شمس وسابت البنات)
#وعد: برده مش عايزه تيجي معايا شرم
#شهد :لا مش هاجي…
المهم انتي قدامك قد ايه في الموضوع ده
#وعد :حوالي شهرين …..اشمعنا
#شهد :عشان انا بجهز الاوراق عشان نكمل تعليمنا في المانيا
#وعد: يعني خلاص ده اخر قرار
#شهد :ايوه ولو مش عايزه تسافري معايا ….. مش مشكله خليكي هنا
#وعد :طب اجلي الموضوع ده علي ما نخلص المستشفي
#شهد :اوك
(اما ملك وصلت لآسبانيا وعدي اول يوموعي بتظبط امورها في شقتها الجديده في هذه البلد الغريبه كليآ عليها وتاني يوم راحت للمستشفي وقد كانت حقآ مشفي رائعه حديثه ومن اكبر المستشفيات في آسبانيا)
[الكلام طبعآ بالانجليزي بس انا هكتبه عربي]
#ملك :صباح الخير
#السكرتيره :صباح النور
#ملك :انا دكتوره ملك فخري المحمدي
#السكرتيره :اهلآ وسهلآ مستر معتز في انتظارك
(و دخلت ملك المكتب لتندهش مما رآت

*********************

إلي هنا ينتهي الفصل الثالث عشر من رواية يوما ما سنلتقي بقلم هدير مصطفي
تابعونا على صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري 
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق