غير مصنف

رواية سرق عذريتى – سلمى سمير – الفصل التاسع عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية إجتماعية رومانسية مصرية جديدة للكاتبة سلمى سمير نقدمها علي موقعنا قصص 26  وموعدنا اليوم مع الفصل التاسع عشر من رواية سرق عذريتى والتي نالت شهرة كبيرة على مواقع البحث والتواصل الإجتماعى بقلم سلمى سمير

رواية سرق عذريتى بقلم سلمى سمير – الفصل التاسع عشر

تابع أيضا: قصص رومانسية

رواية سرق عذريتى - سلمى سمير
رواية سرق عذريتى – سلمى سمير

رواية سرق عذريتى – سلمى سمير – الفصل التاسع عشر

&& بداية النهاية &&
يجلس كريم في المقعد المقابل ليمني والغضب مرسوم علي محياه لغدرها به ويعاتب يمني لتركه والزواج من زين __
وتحاول يمني ان تبعده عنها وعن حياتها المستقره مع زين لانها تحبه وتاكد له ان قلبها اختاره وهي سعيده معه وباولادها منه سيف ويوسف ويارا _______
ليصيح فيها كريم بغضب….. لاء يا يمني سيف لا ده ابننا انا وانتي وبس فاهمه انا وانتي وبس مش من حقك تمنحيه لزين
لتشعر يمني بدوار عنيف يضرب راسها وتنظر له بعيون شبه مغيبه قصدك ايه بابننا انا وانت اكيد انت مجنون مش ممكن تكون انت وتقع مغمي عليها ________
يحملها كريم ويدخل بيها الي غرفه من احدي غرفه الاستقبال ويطلب من احد الممرضات المساعدة في افاقتها وتبدء يمني تفتح عيونها وتنظر لكريم برعب وخوف من انه ممكن يكون مغتصبه بسبب ما قاله من ان سيف ابنه وابنها وبس وتنتفض من علي السرير وتبعد نفسه عنه وتصيح فيه بحدة…. ابعد عني انا بكرهك بكرهك يا كريم ازاي فكرت تغتصبني____
يمسك كريم يدها ويحاول ان يهديها لكنها تشد يدها منه وتحاول ان تنهض لتهرب منه لكن الدوار مازال مسيطر عليها .
لتجبر ان تعود الي وضعها وتنام علي السرير حتي لا تصاب مره اخري بالاغماء ولكنها تشيح بنظرها عنه ________
يقرب كريم منها ويتكلم بحزن….. بتلوميني ان ازاي فكرت اغتصبك وليه ملومتيش نفسك علي نقضك وعدك ليا وجوازك من زين في اقل من شهرين من اخر يوم اكدتي عليا فيه انك ليا انا وبس ليه يا يمني ليه خدعتيني انطقي_____
تصيح فيه بعصبيه …. اخرص مش طايقه اسمع صوتك انت ازاي تعمل كده ووعد ايه اللي نقضته كل اللي حصل كان وسبب جوازي من زين كان بسببك وبسبب اللي عملته _____
يرد عليها بغضب…. انتي بتكذبي علي نفسك ولا عليا انتي قررتي تتجوزي قبل ما افكر اغتصبك انتي اللي اجبرتيني علي كده صدقيني لو قولتلك اني عملت كده علشان اتاكد انك فعلا طاهرة وعفيفه زي ما كنتي دايما بتاكديلي بطريقتك ورفضك الدائم ليا اني المسك باي شكل من الاشكال شكت انك ممكن تكون هتتجوزي زين لانه هيستر عليكي او يمكن غلطتي معاه قبل الجواز وده سبب جوازك منه معقول هو ده اللي حصل _
_____
تهز يمني راسها تحاول تستوعب كلامه والمقصود منه وتساله انت بتقول ايه زين ملمسنيش غير بعد جوازنا واكتر انسان بيحافظ عليا وبيتقي الله فيا لكن انت مغتصب ومجرم وخاين العشرة وازاي بتقول اني زين لمسني قبلك و انت اللي عملته ده كان ايه انا كنت عذراء يا حقير وانت عارف كده كويس انا مش هسامحك ولا هسمحلك تدمر حياتي واسمع يا كريم انسي سيف ومش عايزاك تجيب اسمه تاني علي لسانك بدل ما اسجنك وافضحك روح ربنا ينتقم لي منك______
ينظر له كريم بحقد…. ليه يا يمني انتي اللي غدرتي بيا وكمان سرقتي ويرن تليفونه يقطع كلامه ويرد علي الاتصال
الو …. ايوه ……متاكد …… طيب شكرا
وينظر ليمني خسارة ليا لقائي بيكي تاني قومي روحي لابنك الوحش جوزك جه ولو شافني معاكي ممكن يقتلني بس انا مش هسامحك لانك وهبتي سيف لزين وانت عارفه سيف بالنسبالي ايه كل ما هشوفك هفتكر انك حرمتيني من انه يكون ابني منك لكن هيجي اليوم اللي هتفوقي فيه من وهم زين وهترجعيلي وهتوهبيني سيف ابننا زي ما كنا دايما بنحلم نسمي اول طفل لينا سيف علي اسم اخويا التؤام سلام قبل ما جوزك يشوفني يا مدام زين ______
تنادي عليه يمني وتقوم تمسك ذراعه وتنظر ليه بذهول ..
انت كنت بتقول سيف ابننا لاني وعدتك اسميه علي اسم اخوك اللي مات وانتو صغيرين مش قصدك حاجه تاني___
يتطلع كريم لايدها الممسكه به بحيرة….. حاجه ايه تانيه هو احنا بينا غير غدرك وخيانتك ليا يا مدام يمني عن اذنك انا معنديش استعداد اواجهه جوزك تاني واستغني عن عمري ويشيل ايدها عنه ويخرج مسرعا من غرفتها ________
تتنهد يمني وترجع لسريرها …. احمدك يارب كنت هفضح نفسي قدامه واعرفه اني اغتصبت لما قال ان سيف ابنه ظنيت انه هو اللي عملها لكنه كان يقصد اخوه التؤام والوعد اللي كان بينا ان اول طفل لينا هنسميه سيف علي اسمه يارب هفضل كده طول عمري معرفش مين اللي سرق عذريتي ودمر حياتي وابو ابني البكر _____
وتنهض فجاءه من سريره….. هو قال زين هنا ازاي وعرف منين اكيد طلب منهم بالاستعلامات يبلغوه بوصوله انا لازم اسبقه لغرفة سيف ليحسبني مهمله فيه وتعدل ثيابها وتغسل وشها وتذهب لغرفه سيف الذي كان مازال نائما وتجلس بجواره وتمسك يدها في حضن يداها وتنام عليها وتنتظر وصول زين في اي لحظه _____
بعد اقل من خمس دقائق يدخل عليها زين الغرفه ويراها وهي حاضنه كف صغيرها ونائمة عليها يبتسم لها رغم حزنه ويقترب منه بهدوء ويملس علي شعرها بحنان وينحني يقبل راسها ترفع يمني عينيها لتقابل عينيه وتلاحظ فيهم حزن عميق والم لا تعلم سببه ليرأف قلبها به وتحتضنه بقوة _____
يغمره زين بحضن اقوي كانه غريق وهي منقذته وينسي نفسي بحضنها الا ان سمع صوت سيف …. احم احم يا زيزو
يبعد زين عن حضن يمني ويضحك لسيف. وينحني عليه يقبله ويحتضنه بحنان…… احم احم يا سي سيف في ايه خدت ماما مني طول اليوم مليش حق فيها زيك ولا ايه
يحضنه سيف بيده الصغير ويشاور لامه ويحتضنه معه بقوة
ليضموه الاثنين ليهم بحنان….. لا يازيزو ليك حق وانا اسف اني خدتها منك ومن اخواتي ياريت يا زيزو تخليهم يخرجوني يارا ويوسف وحشوني اوووي ونفسي ارجع العب معاهم وبالذات ان ماما وعدتني انها مش هتبعد عني تاني__
تمسك يمني كفه الصغير وتقبله …. خف انت بس وانا هخليك تلعب معاهم ونخرج سوا لكل الملاهي اللي بتحبه كمان____
يبتسم سيف لامه ويضحك بفرحه…. بجد يا ماما انا بحبك اووي يا ماما انتي احلي ام في الدنيا وزيزو احلي اب بالدنيا انا بحبكم اوووي اوووي ربنا يخليكم ليا يارب
يتنهد زين ….. ويخليك ليا ياحبيب قلب بابا يلا خف وخلينا نتجمع تاني وانا وماما واخواتك عمرنا ما هنبعد عنك وينظر ليمني مش كده يا اطعم ام ______
تضحك ليه وقلبها قلق من انه ممكن تتحرم من سيف هي و زين لو ظهر ابوه في يوم من الايام اول مره تشعر هذا الشعور يمكن لان كلام كريم معاها نبهه ان حاجه زي دي ممكن تحصل لو ظهر ابوه الحقيقي وترتعد يمني من هذه الفكره واصبح ظهور مغتصبه الان كابوس لازم تصحي منه_____
__________________&&&&&&&&&
ويمر اسبوعين ويخرج سيف من المشفي في اتم صحه بعد رعاية يمني ليه واهتمام زين به ويعود سيف للبيت لتعود السعادة للاسرة واحتفالا برجوع سيف للفيلا تنظم يمني عشاء عائلي يجمع ابيها وامها وحمزه وخلود واولادهم___
ويتجمعو الاسرتين علي سفرة الطعام ابتهاجا بشفاء سيف
وبعد العشاء تاخد هند الاولاد وتدخل بيهم غرفة الالعاب لتترك للكبار المجال للجلوس مع بعضهم ومناقشة احوالهم
ويبدء زين الحديث بزف بشري اليهم …انا عندي خبرحلو ليكم
ترد عليه عنايات …..والله ما فيه احلي من شفاء سيف اكبر احفادي وحبيب قلبي انا كنت بدعي ليه ليل ونهار____
ويوافق فاروق علي كلامها وياكده…. فعلا كلامك مظبوط مرض سيف ارهقنا نفسيا انا كان هاين عليا ابات جمبه ليل نهار لحد ما يشفي بصراحه قلبي ضعيف تجاهه بيفكرني بزين وهو صغير نفس نظرة الحب اللي في عيونك تخطفك من نفسك خطف بصراحه بحس وانا واخده في حضني كاني بحضن زين ربنا يباركلكم فيه واشوفه راجل زيك_____
يضحك حمزة…. وبعدين يا جوز عمتو سيف شبهي انا مش شبه زين وهيطلع شقي وروش مش هادي زي ابوه____
يبتسم زين لحمزة…. لا مش عايزه زيك لا شقي ولا روش ونسيت تضيف كمان مجنون كفاية زين ومحمود ولادك جننتهم هيبقي اولادي واولادك سيب حد عاقل يقود العيلة من بعدنا انا نفسي سيف يكون رجل اعمال زيا او مهندس قد الدنيا غير كده هو يختار اللي يريحه _______
تميل يمني علي زين … انا بقي شايفاه دكتور لانه قلبه رقيق وحنون وبيحب يساعد اصحابه حتي قبل ما يطلبو المساعدة
وكلهم في الحضانه بيحبوه وانا بموت فيه_____
تضحك امها…. علشان ابن ابوه هو كده البكري بياخد طبع ابوه وهو طالع حنين زي زين خيره لغيرة______
ترتبك يمني ويلاحظ زين تشنج جسدها المجاور له يرد بضحكه ….. اين الوز عوام يا عمتي المهم اسمعو الخبر اللي قولتلكم عليه القنصل الياباني وافق علي عقد الشراكه وكلها كام اسبوع وهنغزو السوق الياباني مع تبادل تجاري كامل بينا وبينهم وانشاء فرع لشركتنا هناك ______
يصفق حمزه وفاروق بانبهار… برافو عليك يا زين والف مبروك
انت كده هتدخل عمله صعبه للبلد وهتبقي كمان من اكبر المستثمرين في السوق الاسيوي ودي خطوة كبيرة ليك__
يحضن يمني بحب وفخر…… البركة في وش الخير وعلشان كده نص الاستثمارات دي هتكون باسم يمني والباقي للاولاد انا مش محتاج فلوس اكتر من اللي عندي وانت كمان يا حمزه ليك من الحب جانب هتاخد التوكيل الحصري ليهم_____
حمزه يهب واقفه ويحضن اخيه …. انت اعظم واحن اخ في الدنيا ربنا ما يحرمني منك ولا من خيرك عليا___
يصفعه زين بقلم خفيف …. انت اخويا يا خايب يعني مالي مالك ولو مكنش هيبقي ليك خير في اخوك هيكون ليك خير في مين ثم متنساش صحيح ده مال امي بس بابا تعب في تاسيس شركته اللي انتي بتديرها دلوقتي يعني بردك ده خير بابا وانت ابنه زيا واحق بيه مني لاني عندي كتير_____
تتطلع عليهم عنايان وتري الحب والمودة بينهم تدعي ليهم ربنا يخليكم دايما سند لبعض ويرحمك يا محمود خلفت رجاله بجد ييحبو بعض ويكبرو اسمك وسلسالك ________
تقوم خلود تحضن زين …. ربنا ما يحرمنا منك وان شاء الله وش المولود الجديد يكون خير عليكم _______
يحط حمزة ايده علي بطن خلود البارزة…. مش لما يجي الاول ويمكن يطلعو تؤام زي زين ومحمود وزي ما اتفقنا نسميهم جلال ووفيق لينظرو لهم كل الحضور باستغراب وبصوت واحد تقريبا هتسمو جلال … يبتسم حمزه ليهم بطيبه … ايوه هسميه جلال ده حقه عليا اسمه يفضل بينا واعتراف بجميله عليا لاني تزوجت زوجته بعد وفاته ووفاء ليه ولذكراه هسمي ابني علي اسمه وكمان ده ابن عمي يعني اخويا ومن حقي اسمي اسمه ولا ايه يا ابيه زين_____
يغمره زين بحضن اخوي حنون تعبير عن فخره باخيه… انت راجل بجد وروحك طيبه وسموحه وعلشان كده ربنا اكرمك بحب خلود بصراحه انا لو مكانك عمري ما كنت سميت اسم غريمي وشريكي السابق في قلب حبيبتي________
ليساله حمزه باستغراب … غريم سابق وشريك ليك في يمني اول مره اعرف ان يمني كانت لغيرك يا ابيه______
لتنظر له يمني بذعر وتشعر بخوف من ان يذكر حالة اغتصابها
ينظر له زين ويستغرب خوفها ويقول بكل هدوء.. محدش نال يمني غيري يا حمزه انا بقصد خطيبها السابق____
تتنفس عنايات الصعداء لارتباكها هي الاخر من كلام زين وتستاذن هي وزوجها في الانصراف ويعقبهم حمزه وخلود في الانصراف بعد انا اخذو اولادهم _______
تجلس يمني علي اول مقعد يقابلها لتستريح بعد ان توترت في اخر سهرتهم ليذهب لها زين ويوقفها ويضمها لصدره ويسالها …. مالك وشك اصفر ليه لما ذكرت شريكي فيكي__
تتنهد بتوتر… خفت تقولهم عن ان سيف مش ابنك وتفضحني
ينظر له زين بغضب… مين قالك ان سيف مش ابني اسمعي يا يمني اوعي تفكري لو للحظه ان سيف مش ابني وانسي كل اللي في دماغك عن الماضي وافتكري حاجه واحده ان ابنك البكري اسمه سيف زين الصريطي وبس فاهمه____
تحضنه بقوة وتبتسم له…. فاهمه طبعا هو ابنك انت وبس__
يرفع زين وجهه ليه ويقبلها برغبة…علي فكره وحشتيني سيف خدك مني وقلقي عليه كان سارقني منك لكن خلاص رجع لينا واجتمعنا من جديد مفيش اجتماع ثنائي يضمني انا وانتي ونعيد احلي ليالينا مع بعض ولا ايه…..
تضحك يمني وتحضنه بقوة وتلف يداها علي رقبته… شيلني
وانا معاك لاخر مدي ونشوف مين اللي هيتعب الاول_____
يضحك زين بغموض… افهم انك مستعده وكمان ببتحديني
وانا قبلت التحدي بس يارب متتوسليش اني ارحمك ____
تقبل انفه وتعضها…. اموت فيك وانت واثق من نفسك ورينا والفراش الحكم بينا وهنشوف مين هيطلب الرحمه____
يحني راسه ويعض شفاتيها….. اموت فيكي وانتي شرسه ويصعد بها ويدخل غرفتهم ويضعها علي الفراش ويبدء في قلع بدلته وينظر لها برغبه ويمني تغير ثيابها وتستعد لقضاء ليله حميميه ساخنه لتطفي لهيب شوقه له وتذهب الي الفراش وتنظر له باغراء وتفرد ذراعيها وتقوله تعالي تعالي___
ليذهب لها زين بعد ان اطفئ النور ويجلس بجوارها ويغمره بحضن قوي حنون وينظر لعيونها التي تضيئ عتمة الغرفه
ويبتسم لها… حضنك واحة اماني وعيونك منارتي التي تضئء ليا ظلمة طريقي فهل يا اميرة احلامي ستبقي علي عهدك معي وتظلي سجينة احضاني الي يوم مماتي____
تحضنه يمني وترتبك…. انا هفضل جمبك واتمنا مماتي قبلك
يضع زين يده علي ثغرها… بعد الشر عليكي انا مستحيل اعيش دقيقه واحده بعدك انتي روحي يا يمني وينحني يقبلها بقوة تعبير عن مدي حبه وعشقه لها ليغرقها مع في بحر غرامه ويعيشو لحظات لا تنسي في احضان بعضهم ____
_____________________&&&&&&
وبعد الفجر يقوم زين من جوارها ويلبس روبه ويذهب ليطمئن علي الاولاد ويدخل غرفتهم ويطمن علي التؤام وينحني يقبلهم ويذهب لسيف ويقبله لكن يلاحظ تعرقه الشديد رغم عدم وجود حرارة لجسده وياتي بمنشفه ويمسح عرقه ويلاحظ شحوبه ويدب القلق في قلبه ____
يصحو سيف وهو يتقلب ويري ابيه بينظر له بخوف يلف يداه حول رقبته ويقبله من خده ….. زيزو حبيبي مالك انت بتبصلي كده ليه في حاجه يا زيزو____
يتنهد بارتياح بعد كلام سيف له…. لا حبيبي بس لقيتك عرقان خفت تكون سخنت تاني هو في حاجه تعباك ياسيف___
يهز سيف راسه بحيرة…. لاء يا بابا مفيش انا كويس قوي روح نام ولا هتصلي اجي اصلي وراك يا زيزو ____
يحضنه زين ويقومه من سريره … ماشي تعالي نصلي سوا البس الترينج بتاعك علي ما اغير واجيلك ويذهب سيف ويلبس الترينج ويذهب زين لغرفتها ياخذ شاور سريع ويلبس ترينج رياضي ازرق ويقبل يمني النائمه ويذهب لسيف المنتظر وياخذه ويذهب للصلاه في المسجد وبعد الصلاه
يصطحبه ليتريضو ويجرو سوا لكن اول ما يبداء زين التريض يقع سيف منه وينهج بصورة مقلقه يعود له زين ويحمله بين يداه ويلاحظ زين زرقة شفتاه ويساله في قلق … سيف سيف مالك يا حبيب قلبي جرالك ايه انت كنت دايما بتتريض معايا وكنت بتسبقني جرالك ايه انت لسه تعبان _____
ينهج سيف وياخد نفسه بصعوبة… لا يا زيزو انا كويس مفيش حاجه تعباني بس عايز انام يلا نروح الفيلا بقي____
يهز زين راسه بالموافقة…. حاضر يا حبيبي يلا بينا ويذهب به الي المنزل ويصعد الي غرفته ويرقده علي فراشه ويقلع الترينج ويلبسه بيجامة النوم ويينزل يحضر له كوب دافئ من الحليب ويشربه له ويجلس بجواره الي ذهب في النوم ويقبل جبينه ويدعي ان ربنا يباركله فيه ويذهب لغرفته ويقلع الترينج ويصعد علي فراشه بجوار يمني لينام وتشعر به يمني وتفتح عيونه وتساله وهي شبه نائمة…. انت كنت بتصلي ولا ايه يا حبي جسمك عرقان وتلاحظ وجومه مالك ____
يرقد علي وسادته وياخدها بحضنه …. مفيش سيف قلقني عليه بس اكيد جسمه لسه مرهق من فترة مرضه الطويله وده سبب حاله الاعياء اللي اصابته بسبب الجري….
تستفيق يمني وتنتفض …. ماله سيف كان كويس ساعة العشا
والدكتور اكد لينا ان الالتهاب خف تماما ____
يربت عليها زين بحنان…. متقلقيش كده بقولك اكيد هو لسه محتاج تغذيه كويسه ويرجع احسن من الاول كل الحكايه ان لسه جسمه في فترة نقاهه ومش محتاج مجهود كبير وانا خدته يصلي وكنا هنتريض داخ مني وكان بينهج اللي قلقني ان وشه اصفر وبقي ينهج بسرعه كبيرة____
تهدء يمني لكن القلق يسيطر عليها ولا تريد ان تظهره لزين … خلاص الصبح هاخده واعمله اشاعه وتحاليل وهطلب من الدكتور يكتب ليه علي فيتامينات يلا نام ساعتين قبل ما تنزل لشغلك ولا ناسي انك عايز تجهز للأستثمار الجديد___
يضحك زين ويضمها لحضنه ….ليكي حقي ومدام هتهتمي انت بسيف اشوف انا اشغالي بس ابقي طمنيني عليه اول باول وتابعيني باخباره باستمرار_________
________________
وتشرق شمس يوم جديد
ويذهب زين لعمله ويارا ويوسف ياخذهم باص الحضانه ومعهم اولاد عمهم حمزه وتدخل يمني لابنها سيف وتلاحظ شحوبة الذي يزداد كانت تظن يمني انه مع الوقت هتعود له الدموية مره اخره لكن شحوبه بيزيد كل يوم عن الذي قبله
تحضنه وتلبسه ثيابه وتذهب به للمشفي مره اخري___
وكأن كريم كان يعلم بحضورها مجرد ما وصلت للمشفي راته في انتظارها ويذهب لها بلهفه قائلا لها…. كنت واثق انك هترجعي ليا وهتدوري عليا وهتخلقي اي طريقه علشان توصليلي صدقتي ان حبك لزين وهم عايشه فيه _____
تصيح فيه بغضب…. انت مجنون ولا الف زيك يملو عيني زي زين لولا مرض ابني والدكتور اكد ليا انه اتحسن مكنتش جيت هنا تاني لكن خلاص انا هشوف دكتور غيره ومش هجي هنا علشان ارتاح من رؤياك بدل ما تجني عليا وعلي نفسك لو عرف زين عن مطارتك ليا وترجع لسيارتها ولكن يلحقها كريم
.. اسف يا يمني اتفضلي ادخلي للدكتور مقصدتش اضايقك انا لسه بحبك ولما لمحت سيارتك وهي داخله المستشفي قلت اكيد جايه تتكلمي معايا ونعيد الود اللي انقطع اسف لتطفلي عليكي وانا هقف جمبك لحد ما تطمني علي ابنك ____
وياخد الولد من علي كرسي السيارة ويحمله للداخل ويدخل لغرفة الكشف ويستدعي الدكتور الذي كان بيشرف علي علاجه ويحضر الدكتور ويطلب له بسرعة اجراء بعض التحاليل والاشاعات لمعرفة سبب شحوبة وشعوره بالاجهاد
وبعد اخذ العينات وعمل التحاليل تنتظر يمني النتيجه علي نار يجلس كريم بجواره بعد ان تركت ابنها في رعاية احدي الممرضات ويبدء حديثه معاها …. ان شاء الله خير دكتور مصطفي من احسن اطباء الاطفال بالمستشفي متقلقيش____
تبكي يمني بحرقة… انا مش هسامح نفسي لو جراله حاجه
لاني اهملت فيه ودي كانت النتيجه انه بيضيع مني_____
يربت كريم علي كتفها …. متقلقيش هو في ايد امينه وصحتة هتتحسن وهيبقي بخير هو جوزك مجاش معاكي ليه ____
تنظر له بضيق…. عنده شغل وانا جيت اطمن عليه مش محتاجه يكون معايا هو انا مش كفاية _____
يبتسم له كريم… انت كفاية وزيادة ويسكت وفجاءه يمني بالله عليكي قوليلي ليه اتجوزتي زين وغدرتي بيا ____
تتأفف يمني وتنهض من جواره لتذهب لغرفه ابنها الا انه يلحقها ويثبتها علي الحائط يحبسها بين يداه بدون ما يلمسها
اسمعي انا ماصدقت اعرف اكلمك تاني بعد ما جوزك بعدك عن الكل بالحراسه اللي بتكون وراكي لكن فرصتي جت ليا ومش هتنازل عنها وهتقوليلي دلوقتي اتجوزتي زين ليه____
ترفع يدها وتصفع بشده وتحاول تخرج من بين ايده لكن الصفعه تزيد من غضبه ويقرب لها …مش هتهربي مني غير لما افهم انا مش قادر اعيش من غيرك او اشوف غيرك انا تعبان يا يمني ريحيني وانا هسيبك في حالك ليه غدرتي بيا ___
تتنهد يمني وتحاول تسيطر علي نفسها لترد عليه …. النصيب
يا كريم زين هو نصيبي ارجوك يا كريم ابعد عن حياتي انا مقدرش اعيش من غير زين هو حبي وحياتي حبي ليك كان هروب لكن حبي لزين هو حياتي سامحني لكني عمري ما هكون لغير زين لانه انسان وفي ومخلص ليا فوق ما تتصور وحبي ليه اقل ما يستحق مني ______
يشيل كريم يداه وتتجمد دموعه في عينه…. بتقولي وفي ليكي ويستحق حبك بس اللي زي زين مستحيل يكتفي بزوجه واحده وتاريخ ابوه خير دليل علي كده وبكره الايام تثبتلك انه مش وفي ليك ولا حاجه وانا وراه لحد ما اظهره علي حقيقته قدامك وساعتها هنتقم منه للي عمله فيا واستردك ليا تاني والايام بيننا______
ويبعد عنه بسرعه لمجيئ الدكتور بالنتائج الغير مبشرة
ويطلب من يمني تحصل علي مكتبه ويدخل وهي وراءه
ويطلب منها الجلوس والاستماع له فيما سيقول ويبدء يشرح لها حاله ابنها قائلا ….للاسف سيف بيعاني من نقص المناعه
وده سببه الاهمال وللاسف ادي للانيمنا الشديدة ونقص المناعي هو فعلا شفا من كل اعرض الالتهاب الذي اصابه لكن دي الاعراض الجانبيه الذي لم اكن اتوقعها _____
تبكي يمني وتساله بحزن …..يعني ايه مش هيشفي خلاص كده ابني ممكن يموت واخسره مستحيل مستحيل______
يقوم الدكتور من وراء مكتبه ويقف قدامه….. في حل اكيد و هي عملية زرع نخاع عظمي وفي سنه كتير بيعملوها وتاكدي ان نسبة نجاح العمليه تتخطي ال٩٠ في المائة كل المطلوب متبرع مناسب تتطابق معه الخلايا الحذعيه ونقدر ناخد عينه من ابيه او منك بس الاب بيكون ملائم اكتر____
ترجع يمني ظهرها للخلف من الصدمه ابنها هيموت ومحتاج لابيه وهي تجهل من هو ابيه هتعمل ايه وللحظه تخطر علي بالها فكره لما تفكر فيها ابدا فرصه تعرف مين ابو طفلها بس الوقت مرهون بسفر زين وتاخد نفس ينم عن الراحه لقرب
الوصول لمن سرق عذريتي وابو ابنها _____
وتنظر للدكتور بنظرة كلها تحدي .. موافقة بس ليا طلب جوزي متبلغهوش بحالة سيف محتاجه امهد ليه الاول وبعدها هنجي نبداء الاجراءت بس جهزو انتو كل المطلوب من سيف علشان لما تاخدو العينه المطلوبه وتلاقو تطابق تعمل الجراحه ممكن يا دكتور لو كان في وقت للانتظار _____
يتنهد الدكتور ويرد عليها بالايجاب.. اكيد في وقت
___________________
وتعود للفيلا بعد ما اخذت سيف واتصلت طمنت زين عليه
وعلي موعد الغداء يتصل زين بيمني ويعلمها بعدم حضوره لحضورة اجتماع طارئ لكتها يذهب الي سلوان ليطمئن عليها
ويدخل الفيلا عند سلوان ويراه نور يجري عليه يحتضنه
وتسعد سلوان بحضوره هي ونورا التي قامت من الفراش بعد شفاءها التام وتغمره سلوان بحضنها…… معقول افتكرتنا انا قلت نسيتنا خلاص اسبوعين متجيش تزورنا مره____
يرد عليها زين… اعذريني سيف كنت بزوره يوميا وبصراحه انا كنت لازم اجي النهاردة لان بكره او بعده مسافر وهغيب فترة
عقد الاستثمار مع القنصل الياباني اتوافق عليه ولازم اسافر والمشكله اني محتاج حد يشرف علي تاسيس الشركة في وقت تخليصي الاجراءات ومش عارف اعمل ابه____
تضحك له سلوان … لانك بتحب تتعب نفسك مش قولتلي ان حمزه هيستفاد بالتوكيل بتاع الشراكه خده معاك اخوك وهيخاف علي مصلحتك ومصلحته_____
يحك زين ذقنه…. فكرت في كده بس خلود قربت تولد وانت عارفه اول حمل ليها كان كارثي وهو بيخاف عليه وهيرفض يسافر انا هقترح عليه واشوف رأيه المهم تعالي نتغدا لان حبيبك واقع من الجوع وهياكل ولادك لو ماكلتهوش____
ويجلس معاها هي والاولاد علي السفرع ويقضي وقت سعيد معاهم وبعد ساعتين يغادر الي فيلته
ويدخل ليري الاولاد ويمني بانتظاره وخلود وحمزة للاطمئنان علي سيف ويسلم عليهم وينحني لسيف يحضنه ويقبله ويقلقه شحوبه البادي عليه ويحضن اولاده التؤام واولاد اخيه
ويقترح زين علي اخيه حمزه موضوع السفر معه لليابان
يرد عليه حمزة…. مقدرش يا ابيه خلود باقي ليها شهر وتولد وانت قلت هتغيب فترة هناك صعب اسيبها واسافر____
لتعترض عليه خلود….. صعب ليه انا هنا الف من هياخد باله مني خليك جمب اخوك هو محتاجك معاه ولو خايف عليا اوووي انا هجي اعيش مع يمني لحد ما ترجع ايه رايك____
تحضنها يمني …. احلي فكره علي الاقل نونس بعض في غيابكم وكمان انا هتابع معاها لحد ما ترجعلها بالسلامه___
يتنهد حمزه بضيق …. خلاص اللي تشوفوه ماشي يا ابيه
وفعلا بعد يومين يسافر زين وحمزه وكانت فرصه ليمني تنفذ خطتها لكشف مغتصبها وتبدء اجراءات حجز سيف في المستشفي وتطلب من خلود عدم ابلاغ زين بحالته____
وبعد حجزه تسافر الي الصعيد وتطلب من خالها المساعدة
تجلس يمني في دار خالها وفيق وتتصنع الحزن وتبكي
… خالي انا محتجالك سيف ابني بيموت ومحتاج لفصيله نادرة الوجود وللاسف زين مسافر ولو بلغته بمرض سيف هيرجع ويخسر تعب سنين طويله وانا جايه محتاجه تساعدني اننا نوصل لحد يتبرع ليه من الفصيله دي……
يرد عليها خالها بحماس… وانا تحت امرك قوليلي عايزه ايه وانا هعمله ورقبتي سداده انا وولادى________
ترتبك يمني حاجه بسيطه كل شاب وراجل في القرية سنه من ٢٣ سنه لحد ٥٠ هناخد منهم عينة دم بسيطه واللي هتطلع فصيلتة نفس فصيلة سيف هيتبرع لينا وهدفعله المبلغ اللي يرضيه حتي لو مليون جنيه ممكن ياخالي _____
يصمت وفيق ويفكر بتمعن… وماله بس اشمعني السن ده والستات لاء ليه ممكن حد فيهم يكون نفس الفصيله___
تبتسم يمني لتخفي ارتباكها…. هما قالو احسن سن ده لتبرع من غير ما يأثر علي المتبرع وكمان الستات مش هتنفع لان اكيد ازواجهم او ابائهم هيرفضو ينزلوهم مصر لوحدهم___
يهز وفيق راسه بالموافق…. صح خلاص يا بنت الغاليه ومرات الغالي شوفي هتبدئي امتي وكل اهل البلد هيتبرعو مدام لابن زين بيه لانهم بيحبوه ويتمنو يخدموه ______
تبتسم يمني لنحاح خطتها . …. من بكره يا خالي ___
وفعلا تنزل مصر تتفق مع الدكتور علي وجود متبرعين كثر وذلك لصعوبة اخذ العينه من زين لسفره بره البلد حاليا
ومن جهه اخري تتفق مع دكتور التحاليل انه يفحص التحليل للتبرع بالنخاع وبنفس الوقت يعمل تحليل الDNA
يستغرب دكتور الكمية اللي هيعملهم الاختبار … صعب يا مدام يمني دول عايزين ولا سنه علي ما اخلصهم انا مقدرش احلل المجموعه دي لوحدي وليه كل ده اللي شكا فيه نعمله التحليل ثم انا مستغرب هو مش زين بيه ابوه._____
ترتبك يمني وتشعر بالاحراج…. معرفش انا هحملك سري انا اغتصبت بعد زواجي بايام وزين بيه ميعرفش لو عرف ممكن يعمل جريمة وبالذات اني معرفش مين اللي عمل كده وكل اهل القرية انا شاكه فيهم وعلي استعداد تام ادفع كل التكاليف وكل المعامل اعتبرها تحت امرك بس اهم حاجه تكون نتائج مؤكده وسليمه لزراعة النخاع وبنفس الوقت الاختبار وتكتب ليه شيك بمبلغ خرافي وليك زيه لما اوصل للمجرم اللي عملها او لما تخلص كل النتائج ها هتساعدني
ينظر الدكتور للمبلغ ويتحمس …. جاهز وهشغل كل المعامل علي اظهار النتائج باسرع وقت
ويمر اسبوع واتنين وفي صباح اول يوم من الاسبوع الثالث يتصل بيها الدكتور وهو سعيد …مبروك يا يمني هانم
ترد عليه يمني بلهفه…… لقيته انت متاكد
يرد عليها الدكتور بثقه……ايوه لقيته في تطابق
تشعر يمني ان قلبها هيقف وتساله… اسمه ايه بسرعه
يرد عليها دكتور التحاليل اسمه…………؟؟؟؟؟؟؟

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل التاسع عشر من رواية سرق عذريتى بقلم سلمى سمير

تابع أيضاً: جميع فصول رواية ولا فى الأحلام بقلم دعاء عبد الرحمن
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من القصص الرومانسية

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق