روايات إجتماعيةروايات إجتماعيةروايات رومانسيةروايات رومانسية جريئةغير مصنف

روايه رحم للايجار بقلم ريحانة الجنة – الفصل الثالث عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة ريحانة الجنة علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الثالث عشر من رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة . 

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة (الفصل الثالث عشر)

اقرأ أيضا: رواية صخر بقلم  لولو الصياد

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة
رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة 

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة | الفصل الثالث عشر

في شقة همس ورعد

همس قاعدة علي الكنبة في اوضة النوم بتعيط. رعد شافها كان زعلان علشانها. بس في نفس الوقت مبسوط وفرحان لانها زعلانة انه هيبعد عنها ويسافر. قرب منها وقعد جنبها. وحاوطها بيإيده
رعد:ممكن اعرف بتعيطي ليه
همس:نفسها تقولوا. علشان هتبعد عني. علشان هتوحشني. علشان مش هقدر اعيش يوم من غير ما اشوفك. بس مش قادرة تقول كدة. فضلت تعيط وساكته
رعد:ابتسم. لانه عارف انها مكسوفة. اممم مش بتردي ليه. مالك يا همس
همس: بتحاول تبطل عياط. ابدا مفيش انا كويسة
رعد:لف وشها ليه وبص في عنيها. تؤتؤ مش كويسة. انتي زعلانة علشان انا مسافر صح
همس: بخجل. ااااصل يعني ااانا مليش حد غيرك وكمان اصل…
رعد:حس بكسوفها. شششش.خلاص انا فاهم. بس مش عايزك تضايقي انا مش هتاخر هما 3 او4 ايام وارجع بسرعة. وزي ما قولتلك هنا اللي بتشتغل عندي في الشركة جاية مع عدي دلوقتي علشان تقعد معاكي . لحد ما انا ارجع

وهنا اتكلموا بلغة تانية غير الكلام لغة العيون اللي فعلا بتعبر وتقول عن كلام كتير منقدرش نقوله من خوفنا او من خجلنا.بس العيون بتقدر توصفه

همس:بصتله وكان نفسها تقوله. لو الدنيا كلها جنبي وانت مش. موجود حفضل حزينه وتعبانة لحد ما ترجعلي تاني
رعد:كان هو كمان بيلصلها. ونفسه يقولها.هتوحشيني يا اغلي حبيبة.يا اول حب عدي عليا. بحبك بحبك اوي
همس:اكنها سمعت كلام عنيه. وردت بعنيها. بحبك. بحبك يا رعد معرفش ازاي وامتي. لكن فجأة لقيت نفسي بحبك.
رعد: شافها في عنيها وحس بيها. قرب منها وحضنها.
همس: حضنته هي كمان. ودي مش عادتها لما كان رعد بيحضنها كانت بتتكسف وتبعد. بس لانها خلاص حبته وكمان عايزة تشبع منه قبل ما يسافر.مكنتش قادرة تبعد ولا تقاوم. وحضنته اوي
رعد: ضمها اكتر وهو في منتهي السعادة. وابتسم.وهو لسة حضنها.وهمس في ودنها. علي فكرة هتوحشيني يا همس
همس:قلبها دق وهي بتسمعه. وخرجت من حضنه وبصتله. وكانت عايزة تسألوا. علي الكلام اللي قالها انه هقولهولها لما يرجعوا البيت.
رعد:وهو بيمرر ايده في شعرها. همس انا عارف انك جواكي اسألة كتير وعايزة تسأليها. بس احب اطمنك اجبات الاسألة دي كلها عندي. بس لما ارجع من شرم الشيخ. هنتقعد ونتكلم. وتفهمي كل حاجة. اتفقنا يا همس
همس: هزت راسها. اتفقنا
رعد: ابتسم. ومسح دموعها. بس عايزك توعديني انك متعيطيش تاني. حتي وانا مش موجود. ممكن
همس: ابتسمت. ممكن
رعد:قرب منها وباسها. بلهفة وشوق. كان عايز يودعها لانها فعلا هتوحشوا.
بس تليفون رعد رن
همس: بعدت. وهي مكسوفة وبتعدل شعرها ورار ودنها
رعد: ابتسم. واخد التليفون ورد… الو
عدي: ايوة يا رعد هنا طالعة عندك.وانا هستناك تحت. ياريت متتأخرش عليا
رعد:بص لهمس. علي فكرة انت اتصلت في وقت رخم زيك
همس: ضحكت.
عدي: هههههه شكلك كنت بتتشاقا يا برنس. ماشي مين قدك. فاضل علي الحلو دقة و يلين
رعد: ههههههه. علي فكرة البنت هنا دي عوجت لسانك اكتر ما هو معوج.
عدي: هههههههه. او الله انت بتقول فيها دي لسنها مبرد.يالا سلام متتأخرش. وكفياك سلامات بقي لحد كدة. المدام قايمة من عملية
رعد: ههههههه.مبلاش انت احسن انا نفسي اخنقك عليك وعلي نصايحك ربنا يخدك. اقفل انا نازلك
همس: عنيها دمعت تاني
رعد: وبعدين يا همس. مش انتي وعدتيني مش هتعيطي
همس: مسحت دموعها. خلاص والله مش هعيط.بس ممكن تخلي بالك من نفسك.
رعد: ابتسم. حاضر انتي كمان تخلي بالك من نفسك. ولما اتصل بيكي تردي بسرعة متقلقنيش عليكي. وزي ما فهمتك لما احب اكلمك ڤيدويو كول هتعملي ايه
همس: اه ما انا فهمت.ان شاء الله تروح وترجع بالسلامة. ربنا يحفظك
رعد: ملس علي شعرها.وابتسم انتي جميلة اوي يا همس ودعوتك جميلة زيك.
همس: ابتسمت وسمعت الجرس.
رعد:دي اكيد هنا. زي ما فهمتك مروان هيكون موجود علي الباب 24 ساعة لحد لما انا ارجع. لو اجتاجتي حاجة خلي الشغالة تقولو. انتي متتكلميش معاه مفهوم
همس: هزت راسها. مفهوم
الشغالة:خبطت علي الباب. رعد بيه انسة هنا برا
رعد:تمام احنا جاين. وقام رعد ومسك ايد همس. تعالي معايا علشان تتعرفي علي هنا
همس: هزت راسها. ومسكت ايده
وخرج رعد ومعاه همس علشان يسلموا علي هنا
رعد: ازيك يا هنا عاملة ايه
هنا: ابتسمت. الحمد لله ازي حضرتك يا رعد بيه.هي دي مدام همس
رعد: حاوط همس بإيده وحضنها وابتسم. اه هي همس. شوفتي جميلة ازاي
همس: ابتسمت وبصت في الارض
هنا:اه بصراحة جميلة جدا ربنا يخليكم لبعض
همس: ربنا يخليكي. انا مبسوطة اني شوفتك يا هنا. شكلك بنت حلال
هنا: اه وربنا بنت حلال وهتحبيني اوي لا تقلقي.
رعد: ابتسم. تمام شكلكم كدة هتبقوا صحاب. اسيبكم انا بقي وانزل للزنان اللي تحت ده مش مبطل رن صدعني
هنا: والله هو مش مصدع حضرتك وبس ده مصدعني انا كمان رغاي اوي
رعد: هههههه طيب انا بقي هقوله
هنا: مش اشكال. علي بال لما يرجع هيكون نسي.
همس: علي فكرة انتي لذيذة اوي يا هنا
هنا: انتي لسة شوفتي حاجة ده انا هروقك وانسيكي الدنيا سيبيلي انتي نفسك بس وملكيش دعوة
رعد :حضن همس. خلي بالك من نفسك يا همس
همس: حاضر وانت كمان
رعد: وشوشها. علي فكرة انتي اللي لذيذة وزي العسسل مش هنا
همس:اتكسفت. هههههههه.
هنا:احممم. ايه يا رعد بيه الوقت ينفذ. والطائرة علي وشك الصعود
رعد: ههههههه. الله يكون في عونك يا عدي ليه حق ده انتي مصيبة
هنا: هههههههه. هو اللي حظه وحش. وبقي جاري اعمل انا ايه
رعد: حط ايده في جيبه وبخبث. جارك بس
هنا:اتكسفت. ايه اه وكمان رئيسي في الشغل
رعد: ههههه. اه ما انا قصدي كدة بردوا. يالا سلام وغمز همس وخرج
همس: كانت باصة عليه لحد لما خرج وعنيها دمعت
هنا: قربت منها. اممم باين عليكم بتحبوا بعض اوي
همس: اتلخبطت. ايه ليه بتقولي كدة
هنا: اصل الحب باين عليكم اوي.
همس: بجد باين انه بيحبني
هنا: اه طبعا رعد بيه شكله بيحبك جدا. انتي ليه مستغربة
همس: بحيرة. اصلك متعرفيش احنا اتجوزنا ازاي وليه. مش جواز زي ما انتي فاهمة
هنا: سرحت في كلام عدي ليها

فلااااااش بااااك

في شقة هنا
عدي: هاه فهمتي يا هنا كل حاجة
هنا: يااااه معقول رعد بيه. بيحب بالشكل ده انا مش مصدقة. بجد ده اللي يشوفه ميقولش كدة خالص.
عدي: فعلا انا نفسي مكنتش مصدق. رعد طول عمره ملوش في الحب ولا البنات ولا الجو ده خالص. حتي مها مراتوا لما اتجوزها. عمره ما كان مبسوط. كان اكنه بيادي واجب مش اكتر. لكن من يوم ما شاف همس وهو بقي واحد تاني خالص. علي طول بيفكر فيها وكان هيتجنن لحد لما لقاها واول لما لاقاها صمم يتجوزها واتحجج بحكاية الخلفة والعملية دي
هنا:الله ايه الجو الرومانسي ده بس. يا بختهم
عدي: بس زي ما فهمتك همس لسة متعرفش حاجة وفاهمة ان رعد اتجوزها علشان العملية.
هنا: تمام وانت بقي عايزني اليومين اللي انا قاعداهم معاها افهمها انه بيحبها من غير ما تعرف اني اعرف حاجة
عدي: الله ينور عليكي. ولو هي حكتلك. حاجة تبلغيني بسرعة علشان اقول لرعد. عايزين نقربهم من بعض يا هنا
هنا: ولا يهمك سيبها علي هنون. انا هخليها اول لما يرجع من شرم. تقولوا انا بحبك يا رعد. كدة هون وش
عدي: ههههههه. والله مش مستغرب تعمليها. يالا انا هروح انام تصبحي علي خير
هنا: وانت من اهل الخير
باااااك
همس: هنا … هنا روحتي فين
هنا: فاقت من سراحانها. ايه لا انا معاكي اهو. طيب احكيلي انتي انتوا اتعرفتوا علي بعض ازاي
همس: انا حبيتك ودخلتي قلبي. وهحكيلك بس اوعي رعد يعرف اني قولتلك
هنا: عيب عليكي قولي بس
همس:بصي يا سيتي انا في يوم كنت ……
هنا: اممممم. بس اللي ظاهر علي رعد بيه. انه بيتعامل معاكي اكنك حبيبتوا و مراتوا. مش متجوزك علشان العملية زي ما بتقولي..
همس: تفتكري. ولا يكون بيعمل كدة بس علشان الحمل ولاني يعني بصعب عليه علشان ظروفي اللي حكتهالك.
هنا: لا والله باين جدا. كمان متتخيليش كم التوصيات اللي وصهالي في المكتب. عليكي. كان بجد ملهوف عليكي
همس: اتنهدت. يا ريت يا هنا يا ريت
هنا: بقولك ايه انا من ساعة ما دخلت الولية اللي شغالة عندكم دي ماجبتليش حتي كوباية مياه. انتوا بخلاء ولا ايه.
همس: ههههههه. لا هخليها تجبلك عصير
هنا: عصير مين يا حاجة. انا جعانة عدي نزلني من غير ما اتغذا
همس: هههههه. خلاص هتفضحينا. تعالي نحضر السفرة مع بعض.
هنا: يا مرارك يا هنا. كمان هتشغلوني عندكم. كدة اوڤر

في الطيارة

عدي: ايه يا روميو سرحان في ايه اللي واخد عقلك
رعد: اتنهد. وهو في غيرها. انا مش عارف يا عدي ازاي هيعدي عليا يوم من غير ما اشوفها
عدي:بتحبها اوي كدة يا رعد
رعد: بحبها بس انا بعشقها. انا حاسس ان كل الحب والمشاعر اللي كانت مدفونة جوايا من زمان طلعت بس لهمس. بس خايف متكنش بتحبني زي ما انا بحبها.
عدي:لا ان شاء الله بتحبك. علي فكرة انا قولت لهنا توقعها في الكلام وتشوف هي بتحس بإيه نحيتك. وتبلغني.
رعد: ابتسم. بحد يا عدي
عدي: اه والله وساعتها بقي لما ترجع تقدر تتكلم معاها وانت مطمن.
رعد: ياااااه يا عدي لو كانت هي كمان بتحبني. هكون اسعد انسان في الدنيا
عدي: ربنا يسعدك. انت عمرك ما حبيت ولا عشت حياتك وجه اليوم اللي تستمتع بيه بحياتك مع الانسانة الوحيدة اللي بتحبها
رعد:ابتسم. انا هتجنن ونوصل علشان اكلمها واطمن عليها
عدي: انا كمان عايز اكلم هنا واطمن عليها
رعد: اممم. وحشتك
عدي: احمم. رعد انا قولتلك مفيش حاجة هنا مسؤلة مني مش اكتر
رعد:اكدب علي اي حد غير رعد اللي عجنك وخبزك
عدي: يووووه. اسكت انا عايز انام مصدع
رعد: ههههههه طيب نام واحلم بيها
عدي: هاهاها. ظريف

في شقة معتز اللي بيتقابل فيها مع مها
مها قاعدة في السرير مع معتز
معتز: بيملس علي شعرها. حبيبتي مالها مش معايا خالص
مها: لا ابدا انا كويسة
معتز: لا انتي بقالك فترة. مش معايا بنتقابل قليل. وحتي لما بتكوني معايا بحسك. في دنيا تانية
مها: ابدا مفيش يا معتز. انا بس قلقانة عندي شوية مشاكل مع رعد. وفي الشغل. دماغي فيها 100 حاجة
معتز: طيب حضرتيلي المبلغ اللي طلبتوا منك
مها: اه يا معتز اهو. عندك علي الكمود
معتز: باسها. حبيبة معتز ربنا ما يحرمني منك
مها: بتردد. معتز عايزة اسألك علي حاجة
معتز: باسها من خدها. اسألي ياروحي
مها: هو لو الظروف اجبرتنا. اننا منتقابلش تاني هتعمل ايه
معتز: لا مش ممكن. انا مقدرش اعيش من غيرك يامها ليه بتقولي كدة
مها: اصل بصراحة انا حامل ورعد عينه عليا الفترة دي. وانا خايفة يعرف اللي بينا
معتز: ايه حامل. من مين
مها:من رعد طبعا
معتز: وانتي عرفتي ازي
مها: علشان انا بحمل بالعملية. مش طبيعي
معتز: اخد نفسه. اه قولتيلي. بس ده يمنعنا عن بعض في ايه
مها: معلش يا معتز احنا لازم نسيب بعض
معتز: بحنية. وهو بيملس علي ايديها. واهون عليكي. ده انا ميزو حبيبك اللي بيبسطك. تسيبيني
مها:بتضعف. لا بس اصل
معتز:ششش ولا اصل ولا فصل. تعالي وانا هنسيكي كل الكلام ده. واكدلك انك متقدريش تستغني عني
مها: معتز استني بس
معتز:…………

في مكتب توفيق الحديدي
توفيق:انت بتقول ايه يا امين. رعد ازاي
امين: للأسف. هو ده اللي اتوصلتله
توفيق:لا مش ممكن. اكيد المعلومات دي غلط رعد ممكن يكون بيعاندني او بيقف قصادي. لكن ميضربنيش في شغلي
امين: والله مش عارف. بس انا لازم اتاكد واجبلك الادلة علي كلامي
توفيق: لازم تتصرف. لان لو كلامك ده صح. رعد هيشوف مني توفيق تاني العن من اللي يعرفوا.

في شرم الشيخ

في اوضة رعد بيكلم همس ڤيديو كول
رعد: طمنيني عليكي انتي كويسة
همس:اه الحمد لله انت وصلت بالسلامة
رعد: ابتسم. اه لسة واصل الفندق. وقولت لازم اكلمك قبل ما اعمل اي حاجة.
همس: ابتسمت. طيب ربنا معاك بس ابقي كل كويس. وبلاش تشرب قهوة من غير فطار
رعد: هههههههه. حاضر هفطر علشان خاطرك انتي بس
همس: ابتسمت وسكتت
رعد: قوليلي عاملة ايه مع هنا.
همس: كويسين الحمد لله. دي بنت زي العسل وحبتها بسرعة
رعد: يا بختها. هنا علي حبك
همس: اتلخبطت.ايه ليه يعني
رعد: اصل يا بختوا بجد اللي تحبيه
همس: بصتله بحب. وسكتت
رعد: ابتسم. ربنا يعدي اليومين دول بقي انا خلاص مبقتش اعرف اقعد من غيرك
همس: تنحت. من غيري انا
رعد:ابتسم اه من غيرك انتي.
همس: احمم. اااانا هروح اشوف هنا
رعد:ههههههه. ماشي هكلمك قبل ما انام ماشي
همس: ابتسمت. ماشي وانا هستني تليفونك
رعد: هتوحشيني يا همس
همس: بتفرك في ايديها وبتعض علي شفيفها ومش عارفة ترد
رعد: يا بنتي حرام عليكي قولتلك. شفيفك دي. لو مبطلتيش تاكلي فيهم كدة انا لما هرجع هكلهم انا اريحك منهم خالص
همس: احممم. انا هقفل علشان هنا عايزاني باي. وقفلت بسرعة
رعد: هههههه. طيب والله لما ارجع لكلهم وانتي حرة بقي.

همس قفلت وهي قلبها بيدق ومكسوفة
هنا: خبطت علي الباب ودخلت. الجميل خلص وصلة العشق الممنوع
همس: وبعدين معاكي
هنا: قعدت جنبها. قوليلي بس بصراحة انتي بتحبيه
همس: اتنهدت. بحبه بس رعد ده دخل قلبي وعقلي انا بحبه اوي اوي يا هنا بس يارب يكون بيحبني هو كمان
هنا: بس كل تصرفاته بتقول انه بيحبك
همس: بصراحة انا خايفة اكون انا بحبه وهو عايز يقضي معايا وقت وخلاص لحد لما اولد. وبعد كدة يسيبني لما يزهق
هنا: لا لا اللي اعرفته عن رعد بيه انه مش من النوع ده. ده راجل جد وملوش في الشمال.
همس: خايفة يا هنا اتعلق بيه وبعد كدة افوق علي كابوس
هنا: لا متقلقيش. واسمعي كلامي وافتحي قلبك
همس: ان شاء الله هو بس يرجع بالسلامة دي اهم حاجة
هنا: ان شاء الله ربنا يطمنك عليه.
همس: انا هقوم اخد حمام ماشي
هنا: حمام الهنا بالسلامة
قامت همس. وهنا قفلت التسجيل وبعتته لعدي

في شرم عدي بيخبط علي رعد بطبلة عالية
رعد: فتح وهو متعصب. انت مش هتكبر بقي وتبطل شغل العيال ده
عدي: اعمل ايه من فرحتي بيك يا حبيبي
رعد: انت فايق ورايق والله عايز ايه
عدي: اسمع كدة. وفتح التسجيل
رعد: كان بيسمع وهو مبتسم وقلبه بيدق.
عدي: ايه رايك بقي مش قولتلك هي البنت هنا دي اللي هتجيب اخرها
رعد: حبيبتي يا همس. علشان كدة كانت بتخاف تقرب مني. فاكرة اني بتسلي بيها. بس ان شاء الله اول لما ارجع هصارحها واريح قلبها
عدي: ان شاء الله يا لا انا هروح البس علشان معادنا مع الوفد. سلام
رعد: ابتسم. ومرر ايده في شعره اااه يا همس. ده انا هكلك بس ارجعلك

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث عشر من رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق